Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: "Farven" Splash  (Læst 20190 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

  • Gæst
Sv: "Farven" Splash
« Svar #15 Dato: 20 ſeptember , 2010, 21:17 »
Først vil jeg sige Tak til Jørn som jo altid bruger af sin tid til at svare på spørgsmål og så er jeg da glad for at I kan lide mine små rødkælke med de grønne ben ;D

@Johanne, guldgrube og guldgrube det vil der nok være delte meninger om, men det er bare så sjovt.Jo, jeg har en avlsstamme der består af tre høner og tre haner. Der er lang vej endnu!!! Alle hanerne har gule ben, den ældste har for meget top ingen af dem har skæg. Den ældste af hanerne har i øjeblikket lidt gul fjerdragt, men jeg tror det skyldes at der er en masse nye fjer, han er da blevet hvidere på det sidste.

Da det er min egen tråd kan jeg jo så passende spamme den med nogle billeder af dem.Som man nok kan se er der en del småfejl ud over benfarve og skægmangel, bl.a. er et par af dem lidt lange i ryggen.Den ældste hane har også for meget top og jeg venter nu lige og ser hvordan de yngre kommer til at se ud hvad det angår.

Alle har meget fine kamme så det skal jeg da ikke bekymre mig om ;D













VH Gunni.

GKV

  • Gæst
Sv: "Farven" Splash
« Svar #16 Dato: 21 ſeptember , 2010, 09:53 »
Aner det ikke !!Der kan ske meget på tre måneder.Jeg kan sige at der bliver vacc, ca.15 høner og 5-6 haner.Nogle af dem er unge, men idag kommer der en erfaren hønsemand og fortæller mig lidt om rå vinger, duehaler o.s.v.

VH Gunni.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: "Farven" Splash
« Svar #17 Dato: 21 ſeptember , 2010, 11:03 »
Nu må vi se med den champagne. Når jeg kikker på mine dyr, synes jeg, de er fyldt med fejl, men det er forhåbentlig bare udtryk for, at jeg har lært mere og ser med mere kritiske øjne på dem.
Under alle omstændigheder bliver LU sjovt og spændende. *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: "Farven" Splash
« Svar #18 Dato: 21 ſeptember , 2010, 11:26 »
Nej de er flotte de hvide /o
Især de kridhvide høner /o

Jeg vil tro at du kan bruge både sort og lavendel til blodfornyelse her, og selvfølgelig vælde dem med mindst guld men der er jo også nogen der siger at farven kan blive forurenet af foderet hvis man fodrer med majs og gulerødder? Men det ved du sikkert alt om
Nu tilbage som Johanne Schiødt

GKV

  • Gæst
Sv: "Farven" Splash
« Svar #19 Dato: 21 ſeptember , 2010, 13:41 »
@ Jørn, jeg synes vi skulle ofre en Canadian Club wisky i stedet for sådan noget sur champagne /o

@ Marianne jeg tror du ret i at jo mere man ved jo flere fejl kan man se, men ingen høns er jo ufejlbarlige, nu skal vi "blot" lære, hvilke fejl der er meget alvorlige og rigtigt svære at komme af med.

@ Johanne De hvide er meget smukke især hønernes fjer hen ad ryggen ligner næsten blonder. Det gule er jeg ikke bekymret for, jeg har set det på Vibens hvide silkehane. De nye fjer er lidt gule, men det forsvinder igen.

Jeg er mere loren ved de gule ben, men har en ide om, at det har noget med det tværstribede gen at gøre, idet det er min tværstribede høne der er mor til dem og alle hendes hanekyllinger er jo tværstribede enten lavendel eller grå.

Dette opdræt gav jo langt mere for mig at arbejde med end meningen var, men så meget desto bedre, blot kræver det en masse plads.

Til næste år har jeg forhåbentligt både lavendel( selvfølgelig) grå tværstribet, lavendel tværstribet, sorte, vildfarvede og så de hvide.

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: "Farven" Splash
« Svar #20 Dato: 21 ſeptember , 2010, 15:51 »
@ GKV

Herligt bare klø på.

Og du har ret i at det perfekte IKKE findes der vil altid være noget, men der er også forskel på fejl og mangler. Og ja jo mere man ved, desto mere ser man.

Førøvrigt synes jeg at dine lavendel farvede englændere bliver mere og mere atraktive, efterhånden som jeg ser flere og flere billeder af dem  ;) ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: "Farven" Splash
« Svar #21 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:34 »
Hvornår skal du så i gang med isabel? *g fnis

Jeg tager en cola med til LU, jeg kan godt lide cola i min whiskey ;D når jeg skal hjælpe med at fejre sejren. Gunni sig til hvis du får brug for en ekstra hånd til at hjælpe med at gøre hønsene klar til udstilling /o.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: "Farven" Splash
« Svar #22 Dato: 22 ſeptember , 2010, 14:44 »
Hejsa

Slash kan være meget smukke  /o Jeg har et par enkelte gående,som skal bruges i avl.De er svære at komme uden om når man arbejder med blå.

MVH Jesper

P.S bare klø på Gunni  /o Det er skønt du brænder så meget for det  :)
mvh Jesper

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: "Farven" Splash
« Svar #23 Dato: 28 ſeptember , 2010, 10:47 »
Gunni, jeg havde glemt denne tråd igen, men kom i tanke om den fordi jeg lige har været ude for at snakke lidt med lille rødkælk og lille hvide, som jeg har fra dig. De er simpelthen bare så søde!  *p Her er et fantastisk solskin idag, så mon ikke jeg lige skal ud og tage et par billeder af dem senere.

Hvorfor kan jeg mon ikke se de billeder du har lagt ind i tråden. Alle billeder du lægger ind har røde krydser, også dit profilbillede... Mærkeligt!
« Senest Redigeret: 28 ſeptember , 2010, 11:00 Fra Tanja S. Borch »
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

GKV

  • Gæst
Sv: "Farven" Splash
« Svar #24 Dato: 28 ſeptember , 2010, 12:05 »
Hvis der er andre der har problemet bedes I sige til. Tanja jeg tror det er din puter, alle mine billeder går fra Photobucket herind.

VH Gunni.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: "Farven" Splash
« Svar #25 Dato: 28 ſeptember , 2010, 12:16 »
Det er bare mærkeligt det kun er dine billeder, Gunni. Jeg kan se alle andre ::) Men der er en lille sandsynlighed for at det er pjuteren der driller, min arbejdscomputer er sær... ;) Jeg prøver fra den anden senere, for jeg vil da gerne se de billeder du har lagt ind!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: "Farven" Splash
« Svar #26 Dato: 21 Oktober , 2010, 22:40 »
Gunni, jeg havde glemt denne tråd igen, men kom i tanke om den fordi jeg lige har været ude for at snakke lidt med lille rødkælk og lille hvide, som jeg har fra dig. De er simpelthen bare så søde!  *p Her er et fantastisk solskin idag, så mon ikke jeg lige skal ud og tage et par billeder af dem senere.

Hvorfor kan jeg mon ikke se de billeder du har lagt ind i tråden. Alle billeder du lægger ind har røde krydser, også dit profilbillede... Mærkeligt!

Jeg fik faktisk taget billeder af de kære kræ, men fik dem ikke lagt ind. Jeg synes da lige I andre skal se de to søde væsner. Først lille Rødkælk, på billede 2 ses det, at hun er et meget kærligt væsen ;D og på sidste billede er det Lille Hvide (som jo er splash).
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: "Farven" Splash
« Svar #27 Dato: 21 Oktober , 2010, 22:41 »
Lille Hvide
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: "Farven" Splash
« Svar #28 Dato: 21 Oktober , 2010, 22:56 »
Nåårh. Mor får en møsser af lille røde. Hvor kært. De ser vildt søde ud!!!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: "Farven" Splash
« Svar #29 Dato: 21 Oktober , 2010, 23:14 »
Nåårh. Mor får en møsser af lille røde. Hvor kært. De ser vildt søde ud!!!

Man kan måske godt fornemme på den sammensnerpede mund, at mor blev lidt forskrækket ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk