Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????  (Læst 27291 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

  • Gæst
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #30 Dato: 07 December , 2009, 21:35 »



Jamen her er en af Lonepigerne, hun er meget mørk, men har en streg i hver eneste fjer på  kroppen. Jeg synes hun er smuk.



Den lyse vildtfarvede af Lonepigerne kommer her. Helt ude til højre. Her kan man da også se de røde fjer i kraven på den anden.



Det eneste jeg har af englænderen er det på side et her i indlægget, måske kan jeg få et der er bedre i morgen.

VH Gunni.

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #31 Dato: 07 December , 2009, 22:32 »
Partridge er Engelsk for Agerhøne...
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

GKV

  • Gæst
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #32 Dato: 08 December , 2009, 16:51 »
Jørn så fik jeg taget et billede af den"vildtfarvede" hønnikke, så kan du måske fortælle mig, hvad det er for en slags?





Jeg vil altså også vise min yndlingshøne, den eneste der kom igennem af æggene fra Wales. Søs gav dem chancen selvom luftlommen var på siden af ægget og ud af seks kom så hende her.





VH Gunni.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #33 Dato: 08 December , 2009, 19:19 »
Nøøøøj hun er pæn den grå/lavendel farvede :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #34 Dato: 08 December , 2009, 19:59 »
Og så har hun hale! Synes nu det ser mere "rigtigt" ud end de der haleamputerede almindelige maraner ::) Meget smuk chick.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #35 Dato: 08 December , 2009, 20:03 »
Og så har hun hale! Synes nu det ser mere "rigtigt" ud end de der haleamputerede almindelige maraner ::) Meget smuk chick.

Og i dette tilfælde må Maraner vel skulle oversættes til Araucana'er... Eller?  ;)

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #36 Dato: 08 December , 2009, 20:08 »
Sorry. Sad og småsov.  ::) Mente da araucanaer. Skulle måske ikke have taget et glas rødvin til aftensmaden ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

GKV

  • Gæst
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #37 Dato: 09 December , 2009, 09:23 »
Tak Wanda og Henriette, jeg glæder mig utroligt til forhåbentligt at få små kyllinger efter hende. Alt det med de vildtfarvede o.s.v. er jo bare en tillægsgevinst, som er sjovt at eksperimentere lidt med.

VH Gunni.
« Senest Redigeret: 09 December , 2009, 10:20 Fra GKV »

GKV

  • Gæst
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #38 Dato: 09 December , 2009, 12:39 »
Jamen en del af det, vil du jo være indblandet i, i og med at jeg jo den ene gang efter den anden må spørge dig og andre til råds.

Du er jo altid rede til at svare på alle mine mere eller mindre mærkelige indslag ting der for andre er indlysende, men helt nyt for mig.

VH Gunni.

GKV

  • Gæst
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #39 Dato: 09 December , 2009, 13:14 »
 ;D ;D ;D Sikken en bamsebjørn, håber den med tiden fik et godt hjem med artsfæller.

Ang. farveavl, håber jeg, at andre ligesom jeg, vil begynde at have en lille bog om, hvilke farver og racer man har brugt, så der ikke kommer for mange overraskelser sidenhen.

VH Gunni.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #40 Dato: 09 December , 2009, 13:52 »
Gunni.... Jeg vil altså frygtelig gerne reservere en lille araucanahøne med hale hos dig, farven er ikke så vigtigt, så om den falder ud i farven er ligemeget, det er æggefarven der er vigtig hos os :)
Men for søren den må meget gerne være lavendel da ;) Men altså det har ingen betydning egentlig :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #41 Dato: 09 December , 2009, 13:59 »
Du har stjålet ordene ud af min mund, Wanda :D Vil også gerne sættes på ønskesedlen til en (eller et par stykker) araucana med hale. (og gerne lavendel. )Den er sååå smuk.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

GKV

  • Gæst
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #42 Dato: 09 December , 2009, 15:22 »
Vi må se hvad der kommer med tiden, men jeg har skrevet jer på listen. De er forfærdeligt længe om at vise køn, næsten værre end silkerne. De er nu 7 mdr. og et par af dem er jeg endnu ikke sikker på.

Min sorte høne synes jeg nu begynder, at ligne en hane, men kun på fjerene, den har fået sådan et par enkelte spidse nogen over krydset. Den er ikke begyndt at gale, som et par af de andre, hvilket gi´r mig et spinkelt håb om, at den bare har flotte fjer. ;D

Hold ferie hvor er det træls, at man er så uvidende efter så mange år med høns, men det har aldrig før betydet så meget, hanerne skulle slagtes hønsene gemmes, det kunne jeg da finde ud af. ::)

VH Gunni.

GKV

  • Gæst
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #43 Dato: 09 December , 2009, 16:08 »
Det er jo sådan at Jørn er en evig kilde for mig til inspiration og han sendte mig dette billede af en Australsk Araucana uden hale, men med top. Han er da smuk, men jo helt ved siden af hovedmæssigt end det vi har herhjemme.

Han mente jo så at den ville jeg kunne lide og havde ret.

Det var jo faktisk det jeg nævnte, jeg kunne risikere få med tiden ved at evt. at krydse de engelske indover de "rigtige"




Hvordan importerer man dyr fra Australien, det må kunne lade sig gøre med noget karantæne o.s.v., nogen der ved det, synes det foresvæver mig at jeg så noget i en anden tråd om folk der havde importeret fra Asien.

VH Gunni.

sussie

  • Gæst
Sv: Hvilken farve er sådan en fætter rent genetisk????
« Svar #44 Dato: 10 December , 2009, 00:07 »
;D ;D ;D Sikken en bamsebjørn, håber den med tiden fik et godt hjem med artsfæller.

Ang. farveavl, håber jeg, at andre ligesom jeg, vil begynde at have en lille bog om, hvilke farver og racer man har brugt, så der ikke kommer for mange overraskelser sidenhen.
Jeg har som du besluttet mig for at føre regnskab over hvor hvad kommer fra så vidt det er muligt, som jeg også nævner på min blog har jeg tænkt mig at gå lidt i petitesser her i opstarten af mit forsøg på organiseret avl med fjerkræ, dog var min tanke et slags kartotek sådan mere for min egen skyld. Men det kommer jo også evt. købere til gode senere.
VH Gunni.