Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Holde hønsehuset mørkt men samtidig have ventilation  (Læst 3978 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BuffyTheEggSlayer

  • Bruger
  • Indlæg: 1
Holde hønsehuset mørkt men samtidig have ventilation
« Dato: 03 Juni , 2022, 09:08 »
Hejsa I kloge folk

Vi er i gang med at bygge hønsehus, og jeg er i tvivl om, hvordan vi bedst for holdt hønsehuset så mørkt som muligt, samtidig med god ventilation.

Jeg overvejer om en ventilationsrist vil være det bedste bud. Min tanke er at sætte dem nær toppen af huset mod nord siden. Tænker nord fungerer godt i forhold til knap så meget vind - toppen af huset i forhold til at varmen (og fugt) stiger op.
Meeeeen sådan en rist vil vel betyde, at der kan komme sol ind? Hvad gør I andre?

I øvrigt er mørklægningen, da jeg meget gerne vil have en hane, men bor i byen og vil ikke forstyrre naboerne. Det er måske uanset hvad “mission impossible” selvom jeg skulle kunne holde ham stille om natten. Personligt kan jeg godt lide naturen og dyr og synes hanegal er hyggeligt, men jeg er godt klar over ikke alle har samme holdning  ;)

Offline Nana H

  • Bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Holde hønsehuset mørkt men samtidig have ventilation
« Svar #1 Dato: 31 August , 2022, 20:39 »
Hej Buffy, har du lavet dit hønsehus nu? Vi står lidt foran det samme spørgsmål og har lavet det som du beskriver: ventilationsriste øverst i huset, på to sidder, og har håbet for det bedste med hensyn til mørklægningen. Siden en uge har vi nu også en dør og indtil videre synes det at fungere: døren åbner kl7, og så begynder hanen at gale. Før begyndte den  cirka kvart i seks. Så jeg håber det bliver ved med at virke…. Lige så meget for min egen skyld som for naboens; fordi selvom jeg synes hanegal er hyggeligt så vækker det mig desværre…