Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjemløs moskusand  (Læst 26120 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Online Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #75 Dato: 07 Oktober , 2022, 19:57 »
ja, men nu er hun væk i aften ?????

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #76 Dato: 07 Oktober , 2022, 20:07 »
Ja, der sker hele tiden noget nyt og uventet, det er så hyggeligt. Dejligt hvis hun har fået smag for sikkerheden i hønsehuset om natten.

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #77 Dato: 08 Oktober , 2022, 23:08 »
Hun er da en helt igennem fantastisk klog and <3

Jeg håber det bliver til en fast vane for hende at sove i hønsehuset - hvis de altså kan enes, alle fjer? Måske hun fik et ruf i morges, så hun nu har søgt til et af sine gamle sovesteder med mere fred og ro (men mindre sikkert)? Og så er hun jo meget frihedselskende….
Men hun måtte for min skyld gerne lære at sætte sig lidt i respekt over for de hønsedamer der, så hun kunne sove fast i hønsehuset bag lås og slå :-)
« Senest Redigeret: 08 Oktober , 2022, 23:20 Fra Mette Nygaard »
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Online Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #78 Dato: 09 Oktober , 2022, 00:41 »
Helt enig, hun må kunne sætte de hønsedamer på plads, men det kniber. Men måske hendes venskab med de 4 unge kan hjælpe på modet, men de 3 herrer skal snart glæde mit spiserør !!, men de slås ikke, så de får lov til at nyde efteråret lidt endnu.
Her til aften var hun atter inde i hønsehuset og ja hun flyttede sig da, når hanen eller af de skrappe damer nærmede sig hende, jeg råbte højt, men det hjælper nok ikke, for jeg er der jo ikke hele tiden.  :'(

Jeg er stadig forundret over hun i det hele taget søger ind - men meget tilfreds med det. Jeg opdagede hende der inde i dag, da jeg skulle fodre og automatlågen lukkede, jeg havde ikke set ordentlig efter, at weekend dagene ikke var tidsmæssigt afstemt med tiden på hverdage. Heldigt, for eller havde de fleste skullet sove udendørs i nat. Men det havde jeg så opdaget i morgen tideligt, da der så ville går høns ude før 10.  ;)

Online Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #79 Dato: 05 November , 2022, 21:11 »
Det er lørdag og klokken er 21. Jeg har lige været ude i hønsehuset og opdateret lukkeanordningen. Vintertiden og en låge der ikke altid glider op og ned uden stop, har været problemet et stykke tid, men nu virker det - håber jeg !.
Men hvor er min lille veninde ?, hun har fulgt mig de sidste aftner - ind i hønsehuset gennem stalden og ikke ude fra via hønsegården. Jeg har forsøgt at få at vide hvorfor hun gerne vil sove blandt høns der genere hende, uden held  :'(,
Men hun har ikke været her de sidste to døgn - hvorfor kommer hun ikke ?, jeg er virkelig bekymret for hende. Hun kom jo troligt to gange hver dag og fik sin mad - kun majs !.
Hvad er der dog sket - jeg frygter det værste, i morgen vil jeg gå en tur og lede efter hende.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #80 Dato: 05 November , 2022, 21:38 »
åh nej jeg tør næsten ikke høre resultatet
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #81 Dato: 06 November , 2022, 12:36 »
Åååååh…. Nu blev jeg også virkelig bekymret for vores alle sammens andeveninde <3
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Online Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #82 Dato: 06 November , 2022, 14:21 »
Hun LEVER  :D, hun ligger ude i mølledammen under grene fra en pil der er knækket og lagt sig ud over vandet. Hun ser meget fin ud, kikker på  mig når jeg kalder, men rør sig ikke ud af flækken ??. Jeg kan ikke komme ud til hende, da grene og vand dypten forhindre det, nu må vi se tiden an(d) ;).

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #83 Dato: 06 November , 2022, 14:43 »
Spændende. Vi håber det bedste for hende.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #84 Dato: 06 November , 2022, 19:18 »
Åh pyha :-D
Så langt så godt!
Men den lille friheds-elskende dame må da gerne flytte mere permanent ind hos dig, Hans-Kurt, for ellers er det altså alt for spændende…
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #85 Dato: 09 November , 2022, 11:14 »
Hvordan går det, Hans-Kurt?
Har Anna-Bell fundet vej ud af pilekrattet og hjem til hønsehuset? 
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #86 Dato: 09 November , 2022, 12:28 »
Ja, jeg følger også spændt med  :)

Online Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #87 Dato: 09 November , 2022, 20:55 »
Hun er ikke vendt tilbage til gårdspladsen og mig  :-[, i går gik jeg igen ned til mølledammen hvor hun nu svømmer kvikt rundt. Når jeg nærmer mig hende, svømmer hun længere væk fra mig. det forstår jeg ikke.
Så i går tog jeg den lille metaldåse med, som indeholder hendes yndlingsspise - majs - dåsen kender hun ganske godt, da den længe har været benyttet, når jeg fodrede hende på gårdspladsen, eller lige udenfor stalden. Tit har jeg stået vagt mellem hende og hønerne. Det har hun fået mangen en god måltid ud af. Hun har hele tiden, vist, at hønsene ikke kommer og overtager majsene, når jer er der.
Nå men, jeg kaldte på hende, men der reagerede hun ikke  på, det plejer hun ellers. Men da jeg raslede med dåsen, så reagerede hun straks, begyndte at svømme over til mig. Jeg dryssede straks majs ud i vandkanten og ventede. Åh hvor blev jeg glad, hun spiste med stor ivrighed. Men da jeg rørte på mig, svømmede hun straks længere ud. Så smed jeg flere majs og hun kom tilbage og fortsatte med at spise, men hvorfor er hun så bange ??

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #88 Dato: 09 November , 2022, 21:54 »
åh hvor er det godt hun reagerer på dåsen, men til hun er bange når du rører på dig forstår jeg slet ikke, for sådan som du har taget dig af hende skulle hun da vide at du er god nok
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Dennis Torsten

  • Bruger
  • Indlæg: 3
Sv: Hjemløs moskusand
« Svar #89 Dato: 10 November , 2022, 06:06 »

Kan det være skraldemanden eller postbudet der har skræmt hende, så hun tror at alle mennesker er "farlige" ?
Kun een ting at gøre. Du må klø på, indtil tilliden er genoprettet  :)