Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor mange er vi??  (Læst 2645 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Hvor mange er vi??
« Dato: 06 Marts , 2020, 08:29 »
Vi er pt. 11.697 medlemmer herinde, hvor langt størstedelen er ret så ind aktive, og sikkert nok har glemt alt om forummet her for længst.

Men af jer som stadig er aktive, der vil jeg høre om hvor mange vi egentlig er som er interesseret i racer, avl efter standarden for racerne, samt ikke mindst interesse for at udstille?

Så kom frisk og det uanset om du er ny eller gammel udi raceavl og udstilling.

Jeg selv har avlet racehøns siden 1998 og udstillet siden 2001. Og blev færdiguddannet som dommer i 2010. 
« Senest Redigeret: 06 Marts , 2020, 08:32 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Søren

  • Bruger
  • Indlæg: 261
  • ER CHR registret.
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #1 Dato: 06 Marts , 2020, 18:48 »
Hej Lene
Jeg har stadigt interesse i det hele i mere eller mindre grad
Søren
Søren
 Gul Orpington , 25 Aberdeen-Angus kødkvæg
Tårnfalke og en sneugle

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 292
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #2 Dato: 06 Marts , 2020, 23:42 »
Jeg har været med her siden 2012, og jeg må sige at der ikke sker meget mere på denne forum. Hvorfor vil du kun høre fra dem som avler og udstiller? Det begrænser det endnu mere. Jeg kan se at der er 24 som har set din opslag og kun en har svaret. Okay, nu to. Jeg avler og udstiller Barnevelder. De første fik en grå ring så det må være min 6e år da ringene er grå igen i år.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 938
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #3 Dato: 07 Marts , 2020, 23:57 »
Det er da ligegyldigt om man avler eller ej. Her på stedet er det hønsesnak det gælder !!, og vil man nørde, så gør man da bare det. Men FB og andre steder trækker åbenbart mere. Men her er det hyggeligt og her sviner man ikke folk til, som jeg hører der sker andre steder, så bare kom i gang med at hyggesnakke skrive  ::)

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #4 Dato: 08 Marts , 2020, 07:03 »
ja det er nemlig rigtig Hans-Kurt. Og man lærer hele tiden noget her inde. Jeg har for resten sat 9 æg i rugemaskinen sidste lørdag og i går lyste jeg dem. Og der var kun 1 æg som ikke var befrugtet, resten så endda rigtig fine ud. Så nu er det kun vente vente
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Schliemann, Viben

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #5 Dato: 08 Marts , 2020, 07:34 »
Jeg er her også, læser gerne de gamle tråde med råd, sætter lidt til salg og søger også.
Folk blev lokket til at være på Facebook, men jeg syntes at det er uoverskueligt derinde.
Mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #6 Dato: 08 Marts , 2020, 07:51 »
Hvis Lene med postulatet om at langt størstedelen af vores registrerede brugere har glemt alt om fjerkræ forum, har hun ikke ret. En meget stor del af de brugere, som er anført som passive, logger på og bruger forum som det unikke opslagsværk, det netop er. Vi har også dagligt et stort besøgsantal af gæster, som også bruger forum til at finde svar
Spørgsmålene og debatterne er derimod sparsomme og kan på ingen måde sammenlignes med 'de gode gamle dage'. Her har facebook taget over - sådan er udviklingen, men hvem ved - måske ændrer det sig igen.
Mens jeg skriver dette her kl 07.53 søndag morgen er 129 brugere og gæster logget ind på forum
« Senest Redigeret: 08 Marts , 2020, 07:54 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline demi

  • Bruger
  • Indlæg: 81
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #7 Dato: 09 Marts , 2020, 08:10 »
Jeg er stadig ikke kommeti gang med mit hønsehold, men kigger ind på siden i ny og næ forcat se om der er nyt, og når det en gang bliver tid til at starte op, så ved jeg hvilken guldgrube af erfaringer og tip siden gemmer på.

Offline Majbrittbo

  • Bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #8 Dato: 09 Marts , 2020, 10:32 »
Jeg har været med her siden før vi fik høns. Dem har vi haft siden sommeren 2016.  Jeg havde hybrider til at starte med. Fik så race høns og har avlet lidt Både med wyandotter ea og barnevelder, men kun til mig selv. Det med at ha hane er ikke lige mig. Af flere årsager. Af egen avl har jeg beholdt høner og slagtet de fleste haner og spist dem, når de var gamle nok. ☺️ Lige nu har vi 9 høns.
Dengang tilbage i 16 Startede jeg med 3 voksne og 2 kyllinger. kyllingerne bukkede desvære under i løbet af nogle mdr. ligesom hanen ikke var helt frisk ved købet. Så vi måtte ha 2 nye ind. Så var de 4.
jeg gider ikke udstillinger, og hønsedage mm. nøjes jeg med at læse og se jeres hyggelige billeder fra. men synes det er hyggeligt og et godt Forum her. Og dejligt med billeder, info og råd. Tak😊🐓👌
0.1 sort engelsk aucana Og 0,1 sølv/sort dobbeltrandet Barnevelder, 0,3 guld/hvid randet wyandotter🐓🐓🐔🥚🥚0,1 guld/blå randet Wyandot. samt 0,3 ea blandinger: 2 sorte og 1 blå, 🐥🐥

Offline Schliemann, Viben

  • Bruger
  • Indlæg: 161
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #9 Dato: 09 Marts , 2020, 17:06 »
Hvis Lene med postulatet om at langt størstedelen af vores registrerede brugere har glemt alt om fjerkræ forum, har hun ikke ret. En meget stor del af de brugere, som er anført som passive, logger på og bruger forum som det unikke opslagsværk, det netop er. Vi har også dagligt et stort besøgsantal af gæster, som også bruger forum til at finde svar
Spørgsmålene og debatterne er derimod sparsomme og kan på ingen måde sammenlignes med 'de gode gamle dage'. Her har facebook taget over - sådan er udviklingen, men hvem ved - måske ændrer det sig igen.
Mens jeg skriver dette her kl 07.53 søndag morgen er 129 brugere og gæster logget ind på forum
Facebook er mere en salgsside end det er et debat sted, jeg er med i 5 grupper, og det er ikke andet end høns og kyllinger som søger nye hjem/madmor :), det vare nok ikke længe før de kommer tilbage på pinden :)
mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #10 Dato: 09 Marts , 2020, 18:57 »
Hvis Lene med postulatet om at langt størstedelen af vores registrerede brugere har glemt alt om fjerkræ forum, har hun ikke ret. En meget stor del af de brugere, som er anført som passive, logger på og bruger forum som det unikke opslagsværk, det netop er. Vi har også dagligt et stort besøgsantal af gæster, som også bruger forum til at finde svar
Spørgsmålene og debatterne er derimod sparsomme og kan på ingen måde sammenlignes med 'de gode gamle dage'. Her har facebook taget over - sådan er udviklingen, men hvem ved - måske ændrer det sig igen.
Mens jeg skriver dette her kl 07.53 søndag morgen er 129 brugere og gæster logget ind på forum

Det er så ikke lige det indtryk jeg har af gruppen her eller hvis man går ind på medlemslisten og ser hvornår folk sidst har været aktive, men det er da kun glædeligt hvis jeg tager fejl.
« Senest Redigeret: 09 Marts , 2020, 19:31 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #11 Dato: 09 Marts , 2020, 19:00 »
Det er da ligegyldigt om man avler eller ej. Her på stedet er det hønsesnak det gælder !!, og vil man nørde, så gør man da bare det. Men FB og andre steder trækker åbenbart mere. Men her er det hyggeligt og her sviner man ikke folk til, som jeg hører der sker andre steder, så bare kom i gang med at hyggesnakke skrive  ::)

Ja, Forum her er for alle som har fjerkræ. Men det er nu sjovt at nørde med folk, som har samme interesse for raceavl og udstillinger, når nu det er ens store interesse. For hvis ikke der er andre, så bliver det jo lidt ensomt..... trods alt....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #12 Dato: 09 Marts , 2020, 19:03 »
Angående Facebook, så er jeg da med i indtil flere grupper, og der bliver folk ikke svinet til. Og angående køb og salg på Facebook så er jeg også medlem af en del grupper, hvor dette ikke foregår, men hvor der kun debatteres om fjerkræ.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #13 Dato: 09 Marts , 2020, 19:05 »
Jeg har været med her siden 2012, og jeg må sige at der ikke sker meget mere på denne forum. Hvorfor vil du kun høre fra dem som avler og udstiller? Det begrænser det endnu mere. Jeg kan se at der er 24 som har set din opslag og kun en har svaret. Okay, nu to. Jeg avler og udstiller Barnevelder. De første fik en grå ring så det må være min 6e år da ringene er grå igen i år.

Jamen avl, racer og udstilling er jo det, som jeg interesser mig for, så derfor søger jeg ligesindede og det er da vel ikke noget galt i eller?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor mange er vi??
« Svar #14 Dato: 09 Marts , 2020, 19:07 »
Hej Lene
Jeg har stadigt interesse i det hele i mere eller mindre grad
Søren

Så er vi da hele to  :D
« Senest Redigeret: 09 Marts , 2020, 19:09 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub