Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En utrolig god oplevelse.  (Læst 236 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjarne Andersen

  • Gæst
En utrolig god oplevelse.
« Dato: 05 April , 2009, 19:28 »
Så er jeg vendt hjem efter en forygende oplevelse til kongressen 2009 i LDF.
Kongressens hoved tema var fugle etik og velfærd, der startede med forskelige Work shop og gruppe arbejde for at få holdningerne belyst hos de tilsluttede foreninger. Efterfølgende blev der holdt et plenum for at samle konklutionerne og hermed fastlæge bestyrelse og mit kommende arbejde omkring fugle etik og velfærd.
Efter et foredrag om foreningsledelse af en af landets bedste rådgiver på området overtog Colin O Harra, med et forygende foredrag om de problemmer som Engelske fugle og fjerkræ holdere kæmper med. Colin O Hara er en af topfigurene i Emgelsk fugle og fjerkræ hold og medvirkende rådgiver for den Engelske regering på området. Efter de oplysninger Colin kom med, er det vi slås med i Danmark det rene vand i forhold til de problemmer Engelske fugle og fjerkræholdere her har med myndigheder og ikke mindst miljøgrupper der forsøget at pumpe de Engelske fugle og fjerkræ foreninger for penge ved bla. på bedste mafia metoder at spionere og rigeagte fugle og fjerkræ folk overfor myndighederne. Miljø organisationerne i England bliver støttet med store tilskud fra myndighederne, hvorimod fugle og fjerkræ folk ikke har disse muligheder.
Colin opfordrede os i Danmarks til som det er sket i England til at arbejde sammen med ligesindede foreninger for at løse disse problemmer i Danmark. Et samarbejde der allerede er etableret og fungere fint.
Efter dette holdt Colin O Hara et foredrag om hans fuglehold der er meget specielt, med bla. mulighed for at sætte varme i bunden af hver enkelt redekasse i hver af de 50 opdræts bure. Som det første var dette foredrag også noget udover det sædvanlige og meget spændende.
Møderne startede lørdag kl. 13.00 og sluttede kl. 23.15
Søndag blev der afholdt repræsentatskabsmøde hvor emnerne og debatten udover de faste emner kørte videre med alle de fremmødte foreninger. Bla. de kommunale regulativer der også blev diskuteret her.
Kongressen i år var flyttet til kursuscenter Severin i Midelfart, der er skønt belligende med udsigt til den nye og gamle Lillebælts bro. Værelset jeg blev tildelt var på 2 sal og med nok den bedste udsigt. Det var blot lidt ærgelig at der ikke var tid til at nyde den skønne udsigt da mødeplanen var meget presset på grund af de mange og spændende emner der var på programmet.
Der blev også plads til et udstillingsområde hvor der blev udstillet diverse tilbehør til fuglehobbyen
Maden var forygende god og rigelig samt sevice, værelser og ikke mindst møder og foredrag og lokaler til dette var helt i top, så det er en Kongres hvor alt klappede og man sent glemmer.

Tidligere blev Kongresen hold et andet sted, hvor der altid var problemmer med mørklægning af lokaler til billedvisning i forbindelse med foredrag. Manglede varme på værelser og mange andre ting der ikke fungerde eller kostede ekstra.

Det var også meget glædeligt at det materiale jeg fik med hjem omkring foreningernes holdning svarede til den holdning bestyrelse og jeg som konsulent har til fugle etik og veterinære regler.

Dette har måske ikke så meget med fjerkræ at gøre og dog alligevel da vi også har vagtler og tropeduer der henregnes til fjerkræ, samt at det ofte er de samme problemmer fjerkræ og fuglefolk ofte kæmper med.

       
« Senest Redigeret: 05 April , 2009, 19:33 Fra Bjarne Andersen »