Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: "køleskabsæg" = 100% klækning  (Læst 426 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
"køleskabsæg" = 100% klækning
« Dato: 16 Juni , 2012, 11:02 »
For 21 dage siden skrev jeg her inde for at høre om jeg kunne lægge æg som havde været i køleskabet under min skruk. I opfordrede mig til at prøve, og flere af jer havde ok erfaringer med det...

Jeg prøvede og nu 21 dage senere er der kommet 8 små dejlige, sunde & raske kyllinger udaf 8 æg!!! Så det er hermed bevist at det sagtens kan lade sig gøre!

Hilsen Trine

PS. jeg vil stadig gerne supplere kyllingeflokken (hvor alle kyllingerne er klækket indnfor de sidste 20 timer) med et par daggamle maran kyllinger eller en anden race som lægger æg i specielle farver. Så sig endelig til, hvis du bor i en times kørselsafstan fra Aalborg, og har nogle daggamle kyllinger...
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

karina dj

  • Gæst
Sv: "køleskabsæg" = 100% klækning
« Svar #1 Dato: 16 Juni , 2012, 11:17 »
Flot flot resultat! Det er bestemt en vigtig viden du deler her  /o

Vi skal lige ha med hvor længe de rent faktisk LÅ i køleskabet, inden de blev lagt under skrukken  ;)

Offline Trines

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 274
Sv: "køleskabsæg" = 100% klækning
« Svar #2 Dato: 16 Juni , 2012, 11:32 »
Æggene havde været i mit køleskab mellem 10 og 1 dag, de var kommet derind efterhånden som de var blevet lagt i hønsehuset. Køleskabet er vores almindelige køleskab med alm. køleskabs temperatur (faktisk til den koldeside, da vi har problemer med at køleskabet køler for meget) og de har været i hylden i døren af køleskabet lagt klar til at blive spist... men det blev de heldigvis ikke...  ;)

Så de er heller ikke blevet vendt eller drejet, måske fået en lille gyngetur når køleskabsdøren er blevet åbnet og lukket ;D

Hilsen Trine
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline hanefar76

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 134
  • livet er ikke det værste man har når man har høns
Sv: "køleskabsæg" = 100% klækning
« Svar #3 Dato: 16 Juni , 2012, 11:43 »
Det er virkelig godt gået
Stort tillykke her fra :-)

Mvh
Thomas
ejer af
1,3 maran i sort kobber
1,5 Arucana i perlegrå
2,2 moderne engelsk kamphøns
1,3 børn
samt en rigtig dejlig kone af norsk race
medlem af
www.vendsysselfjerkraeklub.dk

Offline Majbritt Ø. Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 281
  • www.ml-arab.dk
    • ML ARAB
Sv: "køleskabsæg" = 100% klækning
« Svar #4 Dato: 16 Juni , 2012, 12:39 »
Super flot resultat - tillykke med de små  :)
Og ja som Karina skriver er det meget vigtig information som du deler med os andre, der er flere af os som tidligere har stået i lignende situation og som den gang søgte efter tråde omhandlende emnet - jo mere viden vi kan få på herinde des bedre  ;) (og der kommer sikkert flere der har samme spørgsmål fremover  ;D)
2,10,15  Sabelpoot - Porcelænsfarvede:
(i farverne: Guld-Sort, Citron-Sort,Guld-Hvid, Isabel)
1,7 Serama
Silkehøns (store)
Èn lille blandet flok "æglæggere" af følgende racer:
Maran (sort/kobber - store)
Araucana (store)
Maran (dværg)
Grünleger/Dv.Maran

1,4 FuldblodsArabere
0,2 Korthåret Collie
1,0 Schæfer (grå)
1,1 Perserkatte (klassiske type)
0,1 Hellig Birma
1,0 Perser/Hellig Birma
1,0 Ægtemand - super handymand der elsker dyr.