Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: "selvforsyning" som selvstændigt emne  (Læst 916 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
"selvforsyning" som selvstændigt emne
« Dato: 17 August , 2011, 20:26 »
Jeg har spekuleret lidt på, om det måske var en idé at give emnet "selvforsyning" sit eget link her på fjerkræforum...

Der er tilsyneladende (inkl mig selv), mange der er interesseret i dette emne samt diverse opskrifter og gennerelle gode råd der knytter sig til emnet. Men trådende bliver mega lange, og det bliver hurtigt uoverskueligt.
Den sidste tråd der omhandlede selvforsyning er over 18 sider, med alle mulige råd og opskrifter og andet blandet sammen - jeg opgav til sidst at følge med  :(
Det ville være skønt med et selvstændigt link  /o
Men hvad tænker i andre??
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline C. Kjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 205
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #1 Dato: 17 August , 2011, 21:03 »
Synes det ville være en god ide  /o
Mener faktisk også at jeg selv nævnte det, ellers så tænkte jeg det bare  ;)

Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Lone Knap

  • Bruger
  • Indlæg: 429
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #2 Dato: 17 August , 2011, 22:05 »
god ide

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #3 Dato: 17 August , 2011, 22:08 »
Støtter også op om det ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #4 Dato: 17 August , 2011, 22:16 »
God ide....vi flytter jo på landet når huset er solgt, og, har da planer om at Udvide "besætningen" lidt.
Et par frilandsgrise, nogle moskusænder, masser af frugttræer og buske skal der da
også være...og, da jeg har bier i forvejen, skal der måske udvides lidt på den front også...og, som en helt anden form for selvforsyning...en elmåler som løber baglæns,
når enten vindmøllen kører, eller solcellerne producerer el.... /o
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #5 Dato: 18 August , 2011, 23:17 »
Ja, det er en super idé, faktisk er idéen så god, at den vil komme til at fylde alt for meget og omhandle alt for mange emner, der nok ligger meget udenfor forums regi.
Idéen fortjener sit eget forum. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #6 Dato: 19 August , 2011, 07:25 »
 :)

Offline C. Kjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 205
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #7 Dato: 19 August , 2011, 08:20 »
Ja, det er en super idé, faktisk er idéen så god, at den vil komme til at fylde alt for meget og omhandle alt for mange emner, der nok ligger meget udenfor forums regi.
Idéen fortjener sit eget forum. /o

Ja og sådan et forum findes allerede  :D

www.selvforsyningsforum.dk  /o
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #8 Dato: 19 August , 2011, 11:33 »
Jamen, det er jo perfekt, Caroline :D
Tak for linket /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline anndorte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #9 Dato: 19 August , 2011, 11:48 »
Der findes også et svensk selvforsyningsforum - www.alternativ.nu
Hilsen Ann Dorte
1,2 stor gul orpington
0,1 australorp/maran
0,2 barnevelder
0,1 barnevelder/dansk landhøne
0,1 wyandot
1,0 hedemora
0,0,9 lys sussex
0,1 cairn terrier
0,2 katte
1,2 dværggeder
1,0 kanin
2,1 børn + 1 stk mand

Offline Charlotte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 310
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #10 Dato: 19 August , 2011, 12:11 »
Marianne: Jeg forstår ikke argumentationen for at det stadig skal blive under "hyggesnak". Når interessen er så stor, hvorfor så ikke? Jeg ser det kun som et plus at flere gæster/bruger kommer forbi fjerkeæforum, fordi de synes der er nogle gode råd og opskrifter ift. selvforsyning. På samme tid kan ånden herinde og alle de gode tråde måske pirre til lysten om at holde høns. Og når der nu allerede eksisterer et selvforsyningsforum, så kan jeg slet ikke forstå panikken i, at vi her på forum havde et emne/link der hed selvforsyning lige som hyggesnak, problemer/sygdommmer osv.
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #11 Dato: 19 August , 2011, 12:25 »
Jeg læser ingen panik nogensteder  ;)


Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #12 Dato: 19 August , 2011, 12:33 »
Finn og jeg drøftede det, inden jeg skrev mit indlæg, vi er enige om, at det ligger udenfor forums regi, men ser da gerne tråde om selvforsyning som dem, der har været indtil nu. Vi er faktisk meget rummelige her på forum, men det er først og fremmest et forum for fjerkræ.
Jeg kan kun give dig ret i at interessen er overvældende stor, og derfor er det dejligt, at Caroline gav os et link til
www.selvforsyningsforum.dk
Det ser ud til at være et godt sted, hvis man interesserer sig for selvforsyning.  /o /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

  • Gæst
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #13 Dato: 19 August , 2011, 13:06 »
Fint at bevare fokus /o

Jeg tænker, at samme svar fra staben ville komme, hvis nogen forseslog et selvstændigt fjerkræforumslink om hunde, heste, katte, blomsterhaver eller gaveideer.

Og der er i forvejen stor rummelighed under hyggesnak - til glæde for alle :D

GKV

  • Gæst
Sv: "selvforsyning" som selvstændigt emne
« Svar #14 Dato: 19 August , 2011, 13:21 »
En rubrik med selvforsyning synes jeg da kunne være helt fint!!! Det hører jo ligesom sammen med det, at man har høns, hvad enten det nu er racehøns eller blot høns til hygge og dejlige æg. Ofte kommer der jo spørgsmål løbende sammen med hønsene om andre ting, bl.a. kompost, brug af gødningen fra hønsene, bekæmpelse af snegle o.s.v.Alt hvad der har med den matrikel at gøre, som hønsene færdes i.

Jeg ved godt at der er bragt emner under opskrifter, hønsehuset og alt det der, men det ville da være dejligt at det var samlet så det er til at finde.

Jeg var lige inde løseligt og kikke på det andet forum og det første der slog mig var deres velkomsthilsen /d Det ligner som om de har sat en maskine til pr. automati at byde velkommen, slet ikke den samme dejlige personlige hilsen som "vores" forum præsterer.Tak Marianne.

Mon det vil tage overhånd? Jeg tror det næppe, snarere, at det vil give en god indfaldsvinkel til netop at have høns og kæmpe for rettigheden dertil.

Jeg tror faktisk også, at det ville gøre forum endnu mere interessant også for dem der har været her lang tid, for hånden på hjertet, ind imellem er det jo blot en gentagelse af en gentagelse af, hvad der er blevet skrevet om år efter år.(gab)

Jeg er mest interesseret i avlstråden, der kommer desværre ikke så meget som jeg kunne ønske, men det er en anden sag.

Er det derimod et spørgsmål om, at det vil blive en arbejdsbyrde for staben bag forum er jeg helt indforstået med at det ikke kan lade sig gøre.

VH Gunni.