Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: "Natning" af kyllinger  (Læst 288 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BHauborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
"Natning" af kyllinger
« Dato: 11 August , 2011, 19:52 »
Hjælp mine 2 - 3 mdr gamle kyllinger fatter stadig ikke at gå ind om aftenen - men venter troligt på at blive "smidt" ind i hønsehuset efter det er blevet mørkt...gode ideer?

Offline Dimsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 87
Sv: "Natning" af kyllinger
« Svar #1 Dato: 11 August , 2011, 19:56 »
Jeg "lytter" lige med her.
Mine silke kyllinger, kan heller ikke finde ud af det.

Jeg troede egentlig at det hjalp at drive dem ind, og lukke for natten, men det ser desværre ikke sådan ud.
Venligst Stella.

Silkehøner i blandede farver.
0.1 skæghøne.

Offline Jesper E

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 53
Sv: "Natning" af kyllinger
« Svar #2 Dato: 11 August , 2011, 20:28 »
Jeg har sat lys på inde i huset som lyser fra 1800 til 2200. Så går mine silker ind, ellers sidder de udenfor.
2,1 Silkehøns
1,2 laksefarvede Farverolles
1,3 Lys Sussex
0,3 nougat Sussex. (Blanding af Sussex og Mønsk hane)
1,0 undulat
1,0 Golden retr,iever
1,1 søde børn
0,1 sød kone

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: "Natning" af kyllinger
« Svar #3 Dato: 11 August , 2011, 22:09 »
Gik ind i det der mørke uhyggelige hus! - der ville jeg sgu da heller ikke gå ind hvis mor eller far ikke kom og fulgte mig ind ;)

Spøg til side..
Jeg formoder at de ikke går sammen med nogle voksne høns som kan lære dem det?

Umiddelbart skal de nu nok lære det.. Det er jo ikke så frygteligt koldt endnu...

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: "Natning" af kyllinger
« Svar #4 Dato: 11 August , 2011, 22:28 »
Jeg gjorde dét, at jeg de første 4 dage/aftener (når de begyndte at lave putte/sove lyde) gik ind i hønsegården og løftede lige så stille hver enkelt op/helt nede ved jorden af trappen op til hullet og puffede kærligt til dem.. Så tog de et enkelt trin op af stigen, så et blidt puff mere. Og når den første "af sig selv" var nået op til hullet, så den næste nede fra jorden osv, så de egentlig pressede lidt på hinanden. Herefter fandt de selv ud af det  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline BHauborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
Sv: "Natning" af kyllinger
« Svar #5 Dato: 16 August , 2011, 22:07 »
Har nu fundet min egen natningsmetode...;-)

Købte to halvgamle høns på et års tid - og som ikk var i tvivl om hvor man skal hen når det blir koldt og små mørkt udenfor - og da de gik i seng om aftenen gik en lille flok af de øvrige kyllinger med - der var dog stadig nogle der skulle hjælpes op af trappen som alle de andre aftener, men allerede på 2. dag/aften - sad alle på deres "pladser" ved sengetid og lågen skulle bare lukkes...FANTASTISK....så held og lykke med det - det kan altså lade sig gøre...;-)