Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Død høne  (Læst 4124 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Død høne
« Dato: 07 April , 2008, 09:13 »
Åh nej åh nej. I morges fandt jeg en død høne i mit hønsehus. Har fornylig opdaget at mine høns har utøj, derfor gjorde jeg hele hønsehuset rent i går og byggede en ny siddepind til dem. Jeg vaskede med sæbe og derefter med rodalon. Det hele blev skyllet god af og de fik ny sand ind.
Jeg fandt hønen lige under den nye siddepind på jorden, stiv og med lukkede øjne. Så den er nok død i går aftes.
Under siddepinden som er ca. 60 cm høj har jeg installeret en mdf plade med sand på, til at opsamle lort. Kan den være faldet ned i nat og slået hovedet mod pladen og så død?
Pinden de havde før, var en slags kasse med 3 pinde siddende tæt sammen og så med trådnet imellem pindene. Den var ikke ret stor så de var vant til at sidde tæt. Den pind de har nu skal de sidde side om side på og det er ikke så nemt at læne sig op af væggen som de måske har gjort før.
Det er kun en høne der er død, de andre har det fint.
Kan det være rodalonen der har gjort noget??
Venlig hilsen den sørgende sussexmor
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Død høne
« Svar #1 Dato: 07 April , 2008, 09:23 »
hej Sussexmor

Nej jeg tror bestemt ikke at den har slået hovedet eller er forgiftet af Rodalon. Høns dør nogle gange uden at vi ved hvorfor. Den kan have haft dårligt hjerte, lunger eller noget helt tredie.

Men trist er det! :'(


Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Død høne
« Svar #2 Dato: 07 April , 2008, 09:26 »
Okay så må man jo bare finde sig i det.  :'( Det er første gang i mit liv at jeg har høns så det hele er lidt nyt for mig. Men rart at vide at jeg ikke er rodalon-morder.
Hvad gør man med en død høne? Ved godt man ikke skal spise den  ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Død høne
« Svar #3 Dato: 07 April , 2008, 09:51 »
Synd at høre.
Du kan grave den ned i haven (læg evt. en sten eller flise over, så andre dyr/hunde/katte/ræve ikke graver den op) eller du kan putte den i affaldssækken (i 2 plasticposer).
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi