Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En hævet høne  (Læst 3160 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Maja Møller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
  • Og så en snegl
En hævet høne
« Dato: 04 April , 2008, 16:20 »
Hej Alle

Jeg har en høne der er blevet lidt mærkelig at se på... Hun opfører sig ellers helt normalt.
Hendes kam er noget bleg og kedelig at se på, og hendes ene side er helt normal at se til, men den anden er helt hævet...

Er der nogen der har et bud på hvad der er galt??? Det er meget mystisk syntes jeg....
Venlig hilsen Maja

2 skønne tvillingepiger 7 år, den skønneste mand, 1 gårdmis, 1 Brahma Hane, 1 Brahma høne, 1 Brahma/Faverolles høne, 5 røde æglæggere.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: En hævet høne
« Svar #1 Dato: 04 April , 2008, 22:42 »
Det ligner da en infektion af en art, eller et stik,,,, se rigtig godt efter om der er nogen lpper på hende, eller om hun har nogen småsår eller rifter, og behandle med camille, eller sæbevand, hvis ikke der er noget at komme efter, så hold øje med øjet, at hun ikke får øjenbetændelse,,, hun kan godt tåle at blive tørret over øjet med en våd camillete vattot.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Maja Møller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 42
  • Og så en snegl
Sv: En hævet høne
« Svar #2 Dato: 05 April , 2008, 14:57 »
ok, jeg må lige have fat i hende igen, og tjekke lidt nærmere...  :)
Venlig hilsen Maja

2 skønne tvillingepiger 7 år, den skønneste mand, 1 gårdmis, 1 Brahma Hane, 1 Brahma høne, 1 Brahma/Faverolles høne, 5 røde æglæggere.