Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hormonhønen - lidt til lattermuskelen  (Læst 972 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hanne

  • Gæst
Hormonhønen - lidt til lattermuskelen
« Dato: 20 Februar , 2008, 20:01 »
Øhhhhm begok!

Tjek lige denne side ud:

http://radio.tv2.dk/article.php/id-8682885.html

Ruk ned til HORMONHØNEN, og hør Sporten interwieve hønen der er kommet på steoider. ;D

Jens Juhl

  • Gæst
Sv: Hormonhønen - lidt til lattermuskelen
« Svar #1 Dato: 21 Februar , 2008, 10:17 »
Fint indslag. Det siger noget om dem der er bange for at spise den kinesiske mad i Baijing. Jeg har været der flere gange og spist både høns og slange uden at jeg har haft problemer med det. Det eneste der kan give mig kvababbelse er den måde de behandler dyrene på, når de tager dem med på marked. Alt for små kurve til mange høns/ænder.
Amerikanernes skræg for kinesisk mad er hvad jeg vil kalde dobbeltmoral. Hvir i verden kommes der flere hormoner og vækststoffer i foderet end i USA, det skulle da lige være i Sydamerika.
Hvis man vil spise hormonfri mad i Kina skal man netop gå på små restauranter, hvor bønderne selv bringer deres produkter med, de små bønder har ikke råd til at købe pesticider og andre giftstffer, og slet ikke hormoner.
Jens

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Hormonhønen - lidt til lattermuskelen
« Svar #2 Dato: 21 Februar , 2008, 11:52 »
 <: <: <:

@ Jens - det har du såmænd ret i. Jeg tror nu også, at amerikanernes frygt handler om at have indtaget steroider via maden under OL og derefter blive afsløret ved en efterfølgende dopingtest...
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Hormonhønen - lidt til lattermuskelen
« Svar #3 Dato: 21 Februar , 2008, 21:05 »
Fint indslag. Det siger noget om dem der er bange for at spise den kinesiske mad i Baijing. Jeg har været der flere gange og spist både høns og slange uden at jeg har haft problemer med det. Det eneste der kan give mig kvababbelse er den måde de behandler dyrene på, når de tager dem med på marked. Alt for små kurve til mange høns/ænder.
Amerikanernes skræg for kinesisk mad er hvad jeg vil kalde dobbeltmoral. Hvir i verden kommes der flere hormoner og vækststoffer i foderet end i USA, det skulle da lige være i Sydamerika.
Hvis man vil spise hormonfri mad i Kina skal man netop gå på små restauranter, hvor bønderne selv bringer deres produkter med, de små bønder har ikke råd til at købe pesticider og andre giftstffer, og slet ikke hormoner.
Jens

Puh ha... du ligger sørme meget i det lille klip. Jeg tror nu bare at det er ren og skær satire. Ingen negativ holdning til mad i Beijing og ikke noget negativt om USA men blot en lille sketch om hvordan vi presser dyrene til det yderste.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Jens Juhl

  • Gæst
Sv: Hormonhønen - lidt til lattermuskelen
« Svar #4 Dato: 22 Februar , 2008, 08:25 »
Til Danny
Lad mig citere Piet Hein:
Den der kun tar spøg for spøg
og alvor kun alvorligt
han har fattet begge dele rigtig dårligt.

Venlig hilsen Jens

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Hormonhønen - lidt til lattermuskelen
« Svar #5 Dato: 22 Februar , 2008, 09:48 »
Klog mand ham Piet  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Hormonhønen - lidt til lattermuskelen
« Svar #6 Dato: 22 Februar , 2008, 20:30 »
LOL, så fik jeg hørt indslaget, der er ellers åbnet for posen med slag under æggestedet til både Kina, fjerkræindustrien og alle fjolserne på EPO og hvad man ellers bruger i professionel sport! ;D
Med sommerlige hilsner, Christian