Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kalkun info?  (Læst 139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Kalkun info?
« Dato: 21 Juni , 2014, 17:15 »
Jeg har tænkt over noget, og nu hvor jeg ikke lige er intra i nogle hønseracer, er det måske ikke så tosset en tanke, medmindre I har noget at sige til det. :-X Jeg havde tænkt på at hvis vi har plads og kan opfylde kravene, ville det da være sjovt med en kalkun i haven. :)

Jeg har læst at kalkunhannen ikke støjer som haner gør, er det rigtigt? Larmer de ikke bare det mindste? ???

Jeg har også læst, at man ikke bør holde høns og kalkuner sammen på grund af blackhead, men hvor stor er chancen for blackhead i hønseholdet? :( Det er lige som der det går galt, får vi har ikke andre steder end hos hønsene, hvor kalkunen kan gå...

Må man godt bare have en kalkun, eller skal man have mindst 2? :-X

Hvor meget plads kræver de egentligt? Hvis kalkuner ikke har tendens til at stikke af, må de vel godt gå i hele haven. ::)

Hvordan laver man et godt læ-sted til kalkuner? :-\

Findes der små kalkuner i danmark? De må ikke være større end en Orpington helst. /d

Håber jeg bare kan få svar på nogle af spørgsmålene, får kunne godt tænke mig en kalkun. *e
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D