Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Grøn Høne i krise KRISEN AFBLÆST!  (Læst 25881 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #15 Dato: 16 Maj , 2012, 06:41 »
 *k
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #16 Dato: 16 Maj , 2012, 06:45 »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #17 Dato: 16 Maj , 2012, 07:02 »
Helle, nu er det lææææænge siden klokken var 6 og du lukkede hønsene ud.
Hvordan har Grøn det her til morgen?
*k *k *k *k *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Online Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #18 Dato: 16 Maj , 2012, 07:09 »
Så er dagen startet i Grøn Hønes hønsegård. Grøn er ikke frisk :-\, men hun kom skam ud af huset og sagde også godmorgen til mig med sit dybe morgen " Bruuuuhhk" ( Grøn har flere tonelejer i sin stemme, som hun varierer alt efter hvilken situation hun skal kommentere.)

Hun konstaterede straks, at det var regnvejr, hvilket altid har kunnet få Grøn Høne til at ligne èn, som mener, at sådanne dage skal trækkes ud af kaleneren og absolut ikke tælle med på livslængde kontoen. Jeg har aldrig oplevet nogen hade regn mere end Grøn...det skulle da lige være min hund.

Lige nu hopper hun lidt langsomt rund på lækasse og halmballer ude i den overdækkede hønsegård( men hun kan altså hoppe endnu)...jeg vil lige se, om hun selv søger herned mod havedøren - hvis hun selv vil, skal hun være sofahøne i dag.

Så langt ..så (ikke?) godt ???

Jeg vil gå ud til hende og se, hvordan det går med at spise.

...men Grøn Høne er altså i live og ser fin ud omend noget træt - jeg er meget bekymret - for rask er hun ikke.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #19 Dato: 16 Maj , 2012, 07:43 »
Øv altså. God bedring til hende.. Håber snart hun bliver frisk igen.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Gitte Langkniv

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 114
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #20 Dato: 16 Maj , 2012, 08:13 »
Tak for historien om Grøn Høne! Og rigtig god bedring med hende - måske det der med sofahøne kan lokke hende i bedre humør? :D
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #21 Dato: 16 Maj , 2012, 12:56 »
Uha uha, Helle - det er en gyser!

Jeg krydser alt for snarlig bedring *l
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Online Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #22 Dato: 16 Maj , 2012, 13:11 »
Ja...dagen i dag blev så selvbetalt fridag - kl. 10 blev Grøn installeret ved en tændt brændeovn, mens jeg kørte land og rige rundt på jagt efter levende melorme, da appetitten er meget lille.

Da jeg kom hjem så Grøn ud til at have haft godt af varmen..puh ha :o og vandrede rundt og brokkede sig over, at havedøren var lukket.

Præsenteret for bakken med melorme må man nok sige, at der blev udvist en vis skepsis. Melorme skal da ikke ligge i en kasse >:(..dem skal DU finde ude i haven ...hvorefter hun gik ud i sin sommerredekasse, som hvert år befinder sig under plantebordet på terrassen.

Nu ligger hun så derude og ser ganske normal ud - og har selvfølgelg stjålet de to andre æg, som lå i nærheden.

Jeg kan ikke finde ud af hende
 
« Senest Redigeret: 16 Maj , 2012, 13:45 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #23 Dato: 16 Maj , 2012, 14:11 »
Det ER vel helt udelukket at hun kører med dig, ikke?
 *e
Hun ser jo frisk ud, flot kam og fin fjerdragt. Måske er alderen begyndt at trykke lidt.
Håber det bedste for hende - og dermed dig. Åh, jeg HADER at have syge dyr.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Online Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #24 Dato: 16 Maj , 2012, 15:16 »
Det ER vel helt udelukket at hun kører med dig, ikke?
 *e


JA - det er udelukket /d Jeg kører lille og gammel Renault - Grøn kører stor "blære" Audi. Der er vel grænser for, hvad man vil vise sig i >:(

Mht. alder - så har jeg længe gået og smågrublet over, hvor gammel en lille hybrid, som har levet et luksusliv og ikke er fodret med æglægningsfoder mon kunne blive ??? - og alderdom er da bestemt også med i mine tanker, men jeg synes altså, at det er gået for hurtigt - altså sådan fra den ene dag til den anden.

Den eneste ting, jeg overhovedet kan komme frem til, som måske kunne være årsag til, at man er dårlig er, at dagen inden Grøn blev syg, gik Grøn og jeg en tur og fandt snegle med huse, som jeg knuste og Grøn spiste..ikke ret mange, men der kunne jo være èn, som har været dårlig. De andre var ikke med på turen, så jeg kan ikke sammenligne.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Cartouche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #25 Dato: 16 Maj , 2012, 15:28 »
Der krydses også fingre for Grøn Høne fra Græsted  *k
God bedring med hende. Forslag: Prøv at give hende vand med lidt druesukker i. Du kan købe Dextropur i Superbrugsen, som er meget letopløselig i vand. Og det virker hurtigt opkvikkende. Giv ikke for meget af gangen, så kan de få tynd mave. Men en god hurtig energibooster, synes jeg.
God bedring til lille Grøn Høne.
Og moralsk opbakning til hendes bekymrede mor....  *t

Online Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #26 Dato: 16 Maj , 2012, 15:33 »
Dextropur  /o Jeg starter straks Renaulten Tak, tak
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #27 Dato: 16 Maj , 2012, 16:52 »
Dejlige billeder af Grøn, tak for det :). Hun ligner lidt mine maraner når en af dem ind imellem har en off-dag. Jeg havde en her i weekenden som hang med skuffen. Hun havde tendens til hævelse i hovedet, hang med næbbet, var lidt trist og sølle..., hun har det bedre i dag, og jeg tror/håber hun blot har været for meget ude i regnen og er blevet fornølet en smule.

For Grøn, Maranpigen og alle os andre: Solskin og godt helbred tak (nå ja, og Audier med læderindtræk *f).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Online Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne i krise
« Svar #28 Dato: 16 Maj , 2012, 17:32 »

For Grøn, Maranpigen og alle os andre: Solskin og godt helbred tak (nå ja, og Audier med læderindtræk *f).

Ja - det stemmer jeg også for /o ..og rigtig god bedring med Maranpigen - Grøn siger tvært: "det er garanteret regnen - den er gift for helbredet >:("

AUDIens ejer mener at have fundet løsningen på Grøn Hønes dårligdom. Han mener, at det er skuespil og straf, fordi hun ikke kom med på flyvetur til Oslo i sidste uge - og da hun så heller ikke kom med fra søndag til tirsdag, var bægeret fyldt, så nu skal der straffes /1. Grøn Høne er ikke syg - Grøn Høne er skuffet >:(. Så Ankerine havde ret - det var dyremishandling ikke at give hende den flyvetur med SAS

...og jeg er desværre ikke så sikker på, at han har ret :-\
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Online Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Grøn Høne i krise "Breaking news"
« Svar #29 Dato: 16 Maj , 2012, 20:58 »
Grøn Høne ser ud til at være i kraftig bedring *o *o *o *o *o *p *p *p *e *e *o *o *o

Jeg er så lykkelig, så lettet, så jublende glad ...og så frygtelig træt ;D

Efter Grøn havde tilbragt en times tid i sommerredekassen, kom hun rank og målbevidst stavrende ind i køkkene og nærmest huggede et stort måltid mad i sig -så kan man jo godt blive træt og trænge til endnu en lur...men siden kl. ca 16 har Grøn været aktiv både med havegravning, at spise, pudse fjer og lige få banket Baby på plads, som måske var kommet til at stikke snuden for langt frem under førehønens sygdom /1.

Nu er Grøn Høne under megen pludren gået i seng - og jeg tror, at jeg igen kan glæde mig til at lukke hønsbasser ud igen i morgen tidlig.

Jeg ved godt, at intet er sikkert endnu, men jeg vælger at tro på bedringen, og så en øjeåbner om, at Grøn Høne ikke er usårlig.

Jeg er så lettet, at jeg næsten er ved at tude.

Tusind, tusind tak for alle jeres tilkendegivelser og interesse for min lille høne, som jo blot er èn ud af tusindvis af høns her på forum - det har betydet mere for mig, end I kan forestille jer *b

...og tusind tak til Ankerine for at starte en tråd om Grøn Hønes svære dage. Det var meget smukt gjort - måske du kloge kvinde vidste, at jeg havde brug for sådan en betænksom og flot gestus.

I dag har Grøn og jeg vundet i det store lotteri og vi håber, at denne gyserhistorie har fundet sin ...HAPPY ENDING
« Senest Redigeret: 16 Maj , 2012, 21:43 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14