Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Leo´s nye bur  (Læst 6779 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Leo´s nye bur
« Svar #15 Dato: 09 Juni , 2010, 12:53 »
@vibse: kan man måske lokke en ca.-byggevejledning ud af dig? Jeg synes virkelig den ser god og smart og fin ud. Er der egentlig bund i?

@ Lene: åååhr smelte smelte! men altså... vi havde besøg af familie fra Næstved i fredags, og gæt om de lige havde to rødbrune lækkermåser med til os, så nu bor de i fuglehuset i mellemgangen indtil vi får bygget til dem ude, og de deler hønsegården med kyllingerne indtil løbegården er på plads. Manner, hvor ser det bare sødt ud, når der kommer sådan en lille hårbolle hoppende badum-badum-badum hen mod kyllingerne, som jo nærmest er små høns nu (fra 3. maj) og hønsene så bliver VILDT bange for den lille søde uskyldige kanin, haha. Heldigvis vænnede de sig alle til at dele pladsen i løbet af få timer, og kaninerne driller ikke så meget mere :-)

Men hold fast i bytte-tanken, måske med noget andet end kaniner en eller anden dag, for vi har lige hængt 4 redekasser op til undulaterne, 1 til nymfeparakitterne og der BØR være unger hos zebrafinkerne, men vi har ikke kunnet se noget, fordi reden hænger så højt.

Næste indflyttere hos os bliver 2 par kinesiske vagtler om et par uger.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: Leo´s nye bur
« Svar #16 Dato: 09 Juni , 2010, 18:35 »
Jo selvfølgelig kan du få byggevejledningen  /o

Jeg har brugt alm. skillerumslægter, som var overskud fra byggeri, og hver side er samlet for sig og påsat tråd. Jeg har samlet den i sektioner for at den skulle være nem at skille ad. Men den vejer faktisk ikke ret meget, så den kan nemt flyttes.
Siderne er bygget i højden efter 90 cm kyllingetråd  /o
Jeg har i alt brugt 4 lægter a 2 m (bredde på langsiderne)
4 lægter a 1 m (bredde på endesiderne)
11 lægter a 85 (højde )
Og så er lågen samlet af 2 x 50 cm og 2 x 82 cm + lågebeslag, tråd osv

Alt er samlet med små vinkeljern af den simple grund at jeg ikke kunne finde skruer der var lange nok og vi havde en del af dem liggende  /o
Den endelige højde på buret er 97 cm og det er perfekt til 90 cm tråd.
til sidst er alle sider blevet samlet med vinkelbeslag og der er sat tråd på i top og bund...og det var dér jeg lavede en fejl  ;D
Den skulle selvfølgelig være lavet i mål efter hønsetråden  i endestykkerne for at tråden passede på toppen og bunden også ::) Men hva faen .... det gik jo alligevel  ;D
Jeg har sat tråden på indvendig, så han ikke bider for meget i kanterne og så er den også nemmere at få fat i når den skal flyttes rundt. Og så blev den skam også malet !!! Leo skal da bo ordentligt !!

Så den har kun kostet mig en rulle kyllngetråd på 10 m x 90 cm og et par vinkelbeslag til 5 kr stk.
Og Leo ELSKER sit nye bur  ;D


3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡