Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: HASTER! Strømmen har været gået hele dagen - kyllingerne fryser  (Læst 4170 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Min mand er lige kommet hjem (jeg er stadig på job). Strømmen har været gået LÆNGE, for fryseren i huset viser kun minus 7 grader. Vi har 9 dage gamle kyllinger, der har været uden varme - måske - hele dagen!

Min mand siger, at de pippede da han kom ind. Jeg spurgte om det var "hyggepip" eller insisterende/højt og han mente det var det første.

De se ud som om de har plukket sig lidt, siger han. Men de ser jo lidt pjuskede ud her midt mellem dun og fjer. Jeg må snart hjem!!

Er der noget vi skal holde ekstra øje med, noget vi kan gøre for at styrke, varme, trøste andet?! Jeg er helt ude af den over at have svigtet de små kræ, så byd endelig ind!

pf. tak!!

Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Kavalergangen Julie ! Virker ...også på kyllinger.
Ellers hvis du har en varmeblæser.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
En nødløsning kan også være en lampe med en gammeldags el-pære. Ikke en sparepære. De afgiver en del varme. Jeg har i tidernes morgen brugt en arkitektlampe som varmelampe for både en enlig ælling og en kylling.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
En hårtørrer er også rigtig god til at få varme i de små bæster :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Hej Lene.

Jeg tror at jeg vil være Kylling i mit næste liv ?

Hilsen fra Jørn.

*f
Jeg skal være tidsel i en nudistlejr   *e

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
lugovets er bare så kult navn...hvor har du det fra??? høres ikke ut som stavefejl heller  ;D
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
@Juhulie.

Kyllingerne skal nok klare sig når de for tændt varmelampen igen, jeg er mere nervøs for din fryser...
Som gammel hårde-hvidevarer reperatør, er jeg lidt betænkelig ved at din fryser kun er på -7° efter lidt strømafbrydelse, den burde efter selv 24 timers strømafbrydelse være på mindst -10-15°, jeg tror du har en utæthed på fryseren, nok ved gummilisten (der plejer det at være), der er mange penge at spare i strøm ved en tæt fryser/køler, kig efter om der er is et sted ved listen, det er gerne der at utætheden er.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
hej allesammen,

tusind tak for alle råd - det er sådanne dage, man skal være glad for at have ammet 2 børn, så kan kyllingerne bruge brysterne som halstørklæder  *f

jeg er idag endnu mere taknemmelig for,at manden har brugt ekstra tid og materialer på hønsehuset. Der er nemlig 100-200 mm isolering i vægge, gulv og loft, så rumtemperaturen i hønsehuset har ikke været meget under 20 grader.

Strømmen er klar igen, der var en ledning, der var blevet tilsluttet, men ikke muffet til, som fik vand og fik det hele til at gå. Søde elektriker havde gjort klar til udendørs kontakt, men var ikke blevet færdig, og ham, der skulle lave det færdigt, vidste ikke at der var trukket strøm. Æv hvor uheldigt.

Min fiks-på-fingrene håndværkermand ordnede det i en fart og der var straks lys og varme hos kyllingerne igen. De krøb sammen midt under lampen, men så snart der kom hakket agurk, løb de rundt på væggene og legede med maden, så helt forkomne har de vist ikke været...

Mht. fryseren, så er den ikke mere end et par år gammel med alle mulige smarte alarmer, hvis temperaturen bare ændrer sig en lillebitte smule (man kan ikke fylde en hel indkøbstur ind før den begynder at brokke sig). Jeg har foreslået manden, at der kan have stået minus 17 grader, og det kan han ikke udelukke. Det virker ret sandsynligt, eftersom den er på minus 20 nu.

Så det ser heldigvis ud som om vores kæmpekatastrofe er afværget uden kyllinger med bh-blonder i den gale hals. Hurra for forum - og fuldisoleret hønsehus!!
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Nååååh, så blev de snydt for kavalergangen ;). Herligt at det gik godt.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand