Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: maling af hønsehus - indendørs  (Læst 2188 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
maling af hønsehus - indendørs
« Dato: 10 Maj , 2010, 15:55 »
jeg vil SÅ gerne gøre det hyggeligt inde i hønsehuset - med lidt farve og kurve og pinde og sådan lidt. Nu har jeg været hos farvehandleren, som insisterer på, at man godt kan male med vandbaseret maling inde i hønsehuset og at hønsene ikke tager skade. Men jeg synes at have læst det modsatte her. Jeg var ude i at ville dekorere med farvekridt i stedet, men det er nu altså nu engang noget falmet at se på, selv fra starten af.

Kan jeg male? Det er jo fortsat små kyllinger (1 uge idag), så jeg vil kunne tage dem over i en kasse og flytte dem ud midlertidigt, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal holde dem varme, for jeg kan vist ikke bare flytte lampen med. Hmmmm Når nu de ER flyttet ind, er der så noget at gøre?
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: maling af hønsehus - indendørs
« Svar #1 Dato: 10 Maj , 2010, 18:09 »
Ha ha kridt, det er nok lidt fesent i farven, men du kunne da overveje kalkmalerier det holder utøjet af huse.
Jeg ved ikke om maling i vandbase er dødeligt for hønsene, nu er jeg pludselig bekymret for mine børn, for vi har llige malet stuen og karmene i vandbaseret maling.....
Aj jeg må tro at hønsene kan tåle malingen ligeså godt som vi, men du skal måske holde kyllerne ude af huset til malingen er tør...

Jeg er imponeret over din ildhu for at gøre det godt for din hønseflok.

Husk billeder af det færdige resultat.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: maling af hønsehus - indendørs
« Svar #2 Dato: 10 Maj , 2010, 18:13 »
Vi bor jo i en gammel bindingsværksgård, så vi giver hønsehusene linoliemaling både ude og inde. (Trælegehuse)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)