Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan en kylling være betuttet?  (Læst 2530 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Kan en kylling være betuttet?
« Dato: 06 Maj , 2010, 09:28 »
Vi fik kyllinger i mandags. De stortrives! Men imorges var der en lille en, der sad lidt for sig selv udenfor lampen og hang lidt med vingerne. Den stak helle rikke af, da jeg tog den op, men da jeg så havde den oppe, pippede den højlydt for at komme fri og da den så kom det, piskede den hen til de andre. Jeg prøvede om den ville spise, men det ville den ikke. De første par dage har de ikke rigtig ville drikke så meget, så jeg gav dem for en sikkerheds skyld meget finthakket agurk fordi vandindholdet er så højt. Det var de helt vilde med. Igår smagte de så regnorm for første gang.

Den betuttede kylling har ikke klump i måsen eller noget, men den så bare så lille og sølle ud lige pludselig. Den er dog ikke så afkræftet, at den bare ligger, så måske er det bare mig..?

Hvis jeg vælger at tage den væk fra de andre for at give den special royal treatment, hvordan så i forhold til mad, vand, varme m.v.?

Jeg kan køre hjem og hente den ved 13-tiden og have den med til tandlæge og frisør (datteren begge dele, jeg er bare med), men det er jo heller ikke optimalt.

Johanne, Marianne og alle I andre frelsere, byd endelig ind!  :-\
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Kan en kylling være betuttet?
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2010, 10:29 »
Hårtørrer! jeg tror den er blevet kold. og jeg ville tage ham ind under trøjen for at holde øje med ham. Hvis du stikker næbbet i vand kan du få ham til at drikke
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Kan en kylling være betuttet?
« Svar #2 Dato: 06 Maj , 2010, 10:51 »
Ikke for at være pågående på nogen måde!, sæt ham i kavalergangen i 1 time, og derefter giv ham lidt vand som før skrevet, så bliver han frisk.

Gentag om nødvendigt seancen.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Kan en kylling være betuttet?
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2010, 11:00 »
Ikke for at være pågående på nogen måde!, sæt ham i kavalergangen i 1 time, og derefter giv ham lidt vand som før skrevet, så bliver han frisk.

Gentag om nødvendigt seancen.

 ;D Han kommer med til frisøren!  ;D Jeg har en sutteflaske fra sidste år hvor vi havde "daggamle killinger", måske jeg kan bruge den til vand mens han er på kurophold i kavalergangen. Hvis det ikke hjælper, er der jo i hvert fald en hårtørrer indenfor rækkevidde hos frisøren.

tak for svar begge 2, håber han klarer den et par timer endnu på egen hånd, da jeg ikke kan køre før.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

smilla25

  • Gæst
Sv: Kan en kylling være betuttet?
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2010, 11:41 »
Held og lykke med ham! Måske jeg skulle prøve det med min egen også... ???

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kan en kylling være betuttet?
« Svar #5 Dato: 06 Maj , 2010, 13:47 »
Sidste år havde jeg en kylling siddende i kavalergangen en hel dag, han er i dag en stor flot hane. Problemet var, at han klækkede ca 2 døgn efter de andre, så da de skulle på tur for første gang, var han nyklækket og våd, så hønsene kikkede på fænomenet og hakkede lidt i ham, for at se om han kunne bruges til noget, så var det jo lige at hønemoderen kom op i mig og jeg overtog ham. Om aftenen satte jeg ham under skrukken, de næste dage var han lidt svagere end de andre, blev hurtigere træt osv. men han var jo også to dage yngre. Altså en happy end *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk