Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kyllinger landet - 2 hurtige spm.  (Læst 7793 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: kyllinger landet - 2 hurtige spm.
« Svar #15 Dato: 04 Maj , 2010, 12:58 »
Ikke for at være kritisk - MEN jeg har lagt mærke til at mange af jer bruger en varmelampe med lys i. Det betyder der er lys ved kyllingerne døgnet rundt, så de får ikke ro/tid til at sove. Brug i stedet for en Elstein-pære - det er en hvid porcelænspærer som "kun" giver varme og ikke lys, så lærer kyllingerne også en naturlig rytme på dagen. Hvis I ikke kan finde den ved en elforretning eller foderstof så kan de fåes ved Amerika-Thisted.

Willy, jeg har selv tænkt det samme, men har alligevel oplevet at mine kyllinger sover som normalt alligevel? De kan nok fornemme at det bliver mørkt omkring dem, og lyset er jo heller ikke så stærkt?

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: kyllinger landet - 2 hurtige spm.
« Svar #16 Dato: 04 Maj , 2010, 13:31 »
Der er også sådan en her. Den bruger jeg . Jeg bilder mig ind at kyllingerne har det godt med at gå ind og gemme sig lige som under en hønemoder.
<L <L <P <L <L
http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=486

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: kyllinger landet - 2 hurtige spm.
« Svar #17 Dato: 04 Maj , 2010, 13:32 »
altså med al min snart-24-timers erfaring på kyllingefeltet, synes jeg heller ikke at have oplevet, at de ikke er gået til ro. De sov i hvert fald næsten samtidig med børnene, har godt nok spist enten i løbet af natten eller tidligt imorges, men jeg var også først ude ved dem kvart over 6, og zebrafinkerne vækkede mig ellers kvart i 6 som altid, når de synes, at NU er det morgen  :)

Vi har vindue i begge ender af hønsehuset, så der bliver under alle omstændigheder mørkere, når det bliver mørkt, og først når det bliver mørkt, så det er ved at blive lange hønsedage (heldigvis for os mennesker). Men vores reservepære virkede ikke, så jeg skal ud og have en ny pære under alle omstændigheder, og så kunne det måske godt være sådan en porcelænspære. Jeg har sat min lokale el-mand på sagen i første omgang.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: kyllinger landet - 2 hurtige spm.
« Svar #18 Dato: 04 Maj , 2010, 13:39 »
Der er også sådan en her. Den bruger jeg . Jeg bilder mig ind at kyllingerne har det godt med at gå ind og gemme sig lige som under en hønemoder.
<L <L <P <L <L
http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=486

orv, den er smart! Men når nu vi allerede HAR pære og zinkskærm, så... Har dog en mistanke om at det her hønsehalløj griber om sig, for manden snakker allerede om at hønsehus og gård skal være fremtidig "kyllingehjem" og at de voksne høns så skal have gud-ved-hvor-mange-tønder-land længere tilbage på grunden. Og rugehøns. Og rugemaskiner. Og alt muligt lir. Tror manden går amok i hønsegadgets. Så mangler vi bare, at jeg hækler tøj og tæpper til de små pyllere, så er paradis genopstået  ;D  ;D  ;D

ps: væggene i hønsehuset er bare kedeligt grå, men kan jo ikke males nu hvor der er flyttet kyllinger ind. Overvejer dog kraftigt at dekorere med farvekridt, for det er jo knap så skadeligt, og så har jeg en god undskyldning for at være i hønsehuset LÆÆÆÆNGE! :-) Kan man mon det?
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: kyllinger landet - 2 hurtige spm.
« Svar #19 Dato: 04 Maj , 2010, 15:05 »
Suk....... Jeg er ved at dø af misundelse, hvor er de nuttede. Jeg vil også gerne have kyller.  !a
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: kyllinger landet - 2 hurtige spm.
« Svar #20 Dato: 04 Maj , 2010, 15:59 »
orv, den er smart! Men når nu vi allerede HAR pære og zinkskærm, så... Har dog en mistanke om at det her hønsehalløj griber om sig, for manden snakker allerede om at hønsehus og gård skal være fremtidig "kyllingehjem" og at de voksne høns så skal have gud-ved-hvor-mange-tønder-land længere tilbage på grunden. Og rugehøns. Og rugemaskiner. Og alt muligt lir. Tror manden går amok i hønsegadgets. Så mangler vi bare, at jeg hækler tøj og tæpper til de små pyllere, så er paradis genopstået  ;D  ;D  ;D

Der er ikke noget som mænd, der påstår de ikke "går op i høns"  ;D Pludselig har jeg fået ny hønsegård og et ekstra hønsehus til dværgorper og et påbud om at sende mms'er med de kyllinger der er klækker i maskinen i kælderen mens han er på kursus i Jylland...  ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: kyllinger landet - 2 hurtige spm.
« Svar #21 Dato: 04 Maj , 2010, 17:12 »
Ja, min mand går lige nu og graver ledninger ned og indstallerer stikkontakter m.m. Altså så jeg har til lys og varmelamper (2 stik i hvert hønsehus forstås) i hønsehusene. Og det er ham der brokker sig over at vi har Danmarks dyreste æg... ;D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: kyllinger landet - 2 hurtige spm.
« Svar #22 Dato: 04 Maj , 2010, 19:21 »
Min mand kunne godt trænge til en praktik plads hos en af jeres mænd ! <+

Han byggede dog mit første hønsehus, men efter at jeg fik penge efter kritisk sygdom og valgte at bruge nogle af pengene til hønsepaladset og har vist at jeg vist selv er lidt god til at skrue og hamre er han vist hoppet af ræset.
Det er dit trip Lene siger han *f



Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: kyllinger landet - 2 hurtige spm.
« Svar #23 Dato: 04 Maj , 2010, 20:37 »
Lene, hvis VI fik lidt penge investerede jeg STRAKS i det fuldstændig uundværlige stykke udstyr: en vejrhane!  ;D Og så meldte jeg mig ind i 3-4 hønseklubber, bagte og dekorerede en hønsekage og bestilte "2 af hver" af nærmest alle racer. Så måtte vi tage det praktiske derefter.

Hvis MANDEN fik lov at investere, kørte der straks gravemaskiner m.m. ind på grunden mens han bestilte ALT i Lindbergs katalog - og nu også America-Thisteds  ::)

Heldigvis har jeg en egenskab til ikke at kunne gøre noget "lige" - hverken i vatter eller lod. uanset hjælpemidler. Kan bare ikke. Og jeg er ellers både praktisk og løsningsorienteret ..! Meeen, der er jo en grund til, at det er ham, der bygger huset (og hønsehuset), som jeg kan gå amok i med pensler, hæklenåle, bageudstyr m.v. - og ikke omvendt!  ;D
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.