Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu sker det...  (Læst 3274 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Nu sker det...
« Dato: 23 April , 2010, 13:13 »
Igår var vi ude og se "vores" kommende høns. Jeg har aldrig set høns have så gode forhold som disse, jeg er virkelig bare nærmest helt... mundlam! Og selvfølgelig var det bare flotte og rolige og imponerende ud over alle grænser. Vildt.

Jeg havde hele familien med, og da vi nåede frem til vores kommende race stod vi bare og stirrede måbende på hanen - den var lige så stor som min søn!!! Det havde jeg dog alligevel aldrig i mit liv forestillet mig!  :o Vi fik forklaring og gennemgang af alle racerne, der fandtes på stedet og gode vurderinger for og imod de enkelte racer i forhold til det her med små børn (temperament), æggeproduktion og kødkvalitet.

Ungerne klappede høns og haner og en af dem prøvede endda at stikke fingeren ind i næbbet på en stor hane - og den sad bare lige så stille og lod som ingenting!! Meeen, vi rådede alligevel til at det skulle man nok ikke gøre  :) De fik også lov at hente nylagte æg i reden hos en hønemor og holde daggamle kyllinger. Jeg tror nok, det var en oplevelse!

Vi blev enige om, at Sussex nok alligevel er for stor til den plads vi i første omgang kan tilbyde hønsene og skiftede derfor til en lidt mindre race, nemlig Rheinländer. Med lidt held får vi daggamle kyllinger d. 3. maj, ellers et par uger senere. Åååh hvor jeg glæder mig!!!
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Nu sker det...
« Svar #1 Dato: 23 April , 2010, 13:39 »
Nej, hvor spændende! Vi vil meget gerne se billeder, når I kommer så langt *h

Hvor så I høns henne? :)

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Nu sker det...
« Svar #2 Dato: 23 April , 2010, 14:05 »
yes, der skal nok komme billeder - indtil videre må det jo blive af byggeriet af hønsehuset. Håber manden er nået LANGT, når jeg kommer hjem!  /o

Vi var hjemme privat hos en avler i Odsherred - du kan se hendes hjemmeside her: http://www.123familienhansensgaardhund.dk/25952280
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Nu sker det...
« Svar #3 Dato: 23 April , 2010, 14:19 »
Hvor er de Rheinländere smukke. Dem har jeg ikke set før. Tillykke med dem, og hvor skønt at komme et sted hen og se og høre om hønsene i virkeligheden. Hverdagens hønseambassadører skal man tage hatten af for! /o
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Nu sker det...
« Svar #4 Dato: 23 April , 2010, 15:28 »
Ja de er utroligt flotte hold da op ;D ligner lidt Lenes sumatraer /o Der er bare noget særligt over helt sorte høns
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu sker det...
« Svar #5 Dato: 23 April , 2010, 15:47 »
Man bliver bare så glad, når man læser en tråd som denne  ;D ;D ;D
Og de der Reinländere er rigtig flotte!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Nu sker det...
« Svar #6 Dato: 23 April , 2010, 15:55 »
Godt sted du får dem fra  /o.. hvis jeg ikke tager meget fejl, så er hun medlem af Plymouth rock klubben, mener at have læst en artikel hun har skrevet  /o /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Nu sker det...
« Svar #7 Dato: 23 April , 2010, 20:33 »
Jeg har set udstillede Plymouth Rock - tværstribede og Rheinländere - sorte fra denne opdrætter på en udstilling i Holbæk, det var kanon gode dyr.
Plymouth Rockerne var af rigtig rigtig god størrelse og  Rheinländerne havde nogle gode brede fjer i halerne, samt en super grøn glans.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Nu sker det...
« Svar #8 Dato: 23 April , 2010, 21:07 »
Jeg venter mine første plymouth rock kyllinger  om 14 dage, skal med og lyse dem til søndag  *o
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger