Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jer på Lolland kan måske hjælpe?( heste)  (Læst 3299 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

  • Gæst
Jer på Lolland kan måske hjælpe?( heste)
« Dato: 25 November , 2009, 15:53 »
Kik lige ind på dette link og tænk på om I måske kender til disse mennesker.

http://www.fuldblodsaraber.dk/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=5499

VH Gunni.
« Senest Redigeret: 25 November , 2009, 16:30 Fra GKV »

sussie

  • Gæst
Sv: Jer på Lolland kan måske hjælpe?( heste)
« Svar #1 Dato: 25 November , 2009, 17:26 »
Jeg har lige skrevet til personen for at høre hvem det handler om. For jeg var ude for noget der minder om det der bliver beskrevet.
Jeg havde lånt en hoppe af en veninde, til at lave et føl til mig. Vi fandt en araber hingst her på Lolland og den så rigtig flot ud på billedet.
Da vi kom ud til stedet så hingsten lidt tynd ud, men vi fik en forklaring om at han var lidt stresset af at stå på fold tæt op af hopperne, men han ville blive rykket ned på en græsfold sammen med vores hoppe væk fra de andre og der var masser af græs.
De andre hopper der stod var egentlig i god huld, så vi godtog forklaringen.
Vi aftalt at komme en uge efter, men han tog ikke telefonen og vi vidste jo ikke hvor hesten stod på græs.
Tre uger efter og en eftersøgning i området, opsøgning på mandens bopæl og lidt trusler om bål og brænd, fik vi endelig af vide hvor hoppen stod.
Han sagde hun lige var blevet rykket der ud for lejeren havde opsat folden. Da min veninde kom derud stod hoppen i en boks uden et rent halmstrå og det virkede som om hun ikke havde været ude i flere dage. Hun var i en usel tilstand og hendes hove bar præg af at stå i den sure gødning. Der var ingen fold på stedet så sandsynligt at  hun ikke havde været ude.
Det kan godt være den samme.. Vi havde ingen beviser for at han misrøgtet hende, men hun havde tabt sig meget og vi var bare glade for at få hende hjem..
Nu når man ser sagen der kan man jo godt se at man skulle have meldt ham, så han ikke kunne gøre det mod andre. Men på den anden side havde han jo en forklaring om at han var blevet opsagt og derfor var hestene flyttet i nød.

Jeg håber de for stoppet ham... >:(
« Senest Redigeret: 25 November , 2009, 17:28 Fra sussie »

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Jer på Lolland kan måske hjælpe?( heste)
« Svar #2 Dato: 25 November , 2009, 18:44 »
At nogen kan finde på at behandle andre levende væsner på den måde for egen vindings skyld?!  >:(
Og brænder man et marsvin levende får man også kun en betinget dom... Der er noget ved systemet der er råddent. Jeg håber de får sat en stopper for det par på Lolland, så der ikke er flere hesteejere (og ikke mindst heste) der skal komme ud for det samme.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Jer på Lolland kan måske hjælpe?( heste)
« Svar #3 Dato: 25 November , 2009, 21:43 »
Puha - føj!! Det vækker til eftertanke! Jeg står lige for at skulle sælge min islænder alternativt låne hende ud - nu er jeg da ikke helt sikker på om jeg tør!!  :-[
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Jer på Lolland kan måske hjælpe?( heste)
« Svar #4 Dato: 25 November , 2009, 23:07 »
Føj for pokker. Om jeg begriber hvorfor folk anskaffer sig dyr, hvis ikke man har overskud og økonomi til at passe dem rigtigt..
Hilsen Susanne

GKV

  • Gæst
Sv: Jer på Lolland kan måske hjælpe?( heste)
« Svar #5 Dato: 26 November , 2009, 09:29 »
Hvis du bestemmer dig for at låne din hest ud så lav en kontrakt, så vidt jeg ved kan man printe een ud fra Hestenettet. Det allervigtigste i en sådan er, at man husker at indføre en konsekvens, for ellers er den intet værd , det er der mange der har måtte sande incl. mig selv.

Jeg lånte min hoppe ud da jeg blev længerevarende syg, til at lave et føl og jeg fik hende hjem som et skelet. Jeg havde kontrakt, men havde glemt, at tilføje at hvis den ikke blev overholdt så skete der det eller det.Jeg prøvede med advokat, men kom ingen vegne, netop p.gr.a. manglen på konsekvens ved misbrug.

VH Gunni.

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Jer på Lolland kan måske hjælpe?( heste)
« Svar #6 Dato: 26 November , 2009, 18:55 »
Tak for tippet - det skal jeg huske!
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)