Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: På besøg  (Læst 5566 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
På besøg
« Dato: 04 Oktober , 2009, 08:46 »
Vi var på besøg hos stasevang her den anden dag.

jeg er helt solgt. De heste er bare flotte, dejlige og rolige Desværre havde jeg ikke kamerar med, så det er mobilen billederne er taget med.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
På besøg #2
« Svar #1 Dato: 04 Oktober , 2009, 08:47 »
Kunne ikke have alle billederne i en Så her kommer de sidste
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: På besøg #2
« Svar #2 Dato: 04 Oktober , 2009, 09:03 »
Hold da op, den er flot...
Mvh Marianne

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: På besøg
« Svar #3 Dato: 04 Oktober , 2009, 11:51 »
Ja var det ikke for islænderen ville en Friseren være en oplagt kandidat.
Tror godt nok at man må få hår i munden hvis man rider ud på sådan en hårpagt i blæsevejr. Smukke smukke er de !
Tak for synet Kate ! /o

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: På besøg #2
« Svar #4 Dato: 04 Oktober , 2009, 12:02 »
Ja var det ikke for islænderen ville en Friseren være en oplagt kandidat.
Tror godt nok at man må få hår i munden hvis man rider ud på sådan en hårpagt i blæsevejr. Smukke smukke er de !
Tak for synet Kate ! 

hoejberg

  • Gæst
Sv: På besøg #2
« Svar #5 Dato: 04 Oktober , 2009, 12:06 »
Det må da være en prinsesse hest med alt det hår ;)

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: På besøg
« Svar #6 Dato: 04 Oktober , 2009, 16:02 »
Sikken et fantastisk dyr!  Jeg har aldrig set sådan en man før, den minder mig om fruentimmere i slutningen af 1800-tallet.  Meget smukt. 
Det er da et godt billede, dit mobilkamera må være godt.  Jeg må nok henvende mig om hjælp til mit, for opsætningsbilledet forsvinder så hurtigt, at jeg endnu ALDRIG har nået at se, hvordan det er sat, så jeg har opgivet det og bruger i stedet et Canon IXUS til hurtige billeder.  Det kan også ligge i lommen.
Nå, jeg kom vist lidt på afveje - i hvert fald, tak for det dejlige billede.  8)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: På besøg #2
« Svar #7 Dato: 04 Oktober , 2009, 16:08 »
Det er nok en prinsehest, hvis man skal tage skiltet alvorligt.  ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: På besøg
« Svar #8 Dato: 04 Oktober , 2009, 17:37 »
Hej Kate.

Jeg har flettet de to tråde, så billederne af den smukke hest er samlet.

Admin Susanne.
Hilsen Susanne

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: På besøg
« Svar #9 Dato: 04 Oktober , 2009, 20:26 »
Jeg har en arbejdskollega, som p.ga af en kedelig skilsmisse sælger ud af sine Friserhopper, hun har stutteri.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: På besøg
« Svar #10 Dato: 05 Oktober , 2009, 06:49 »
Friserne er imponerende, og jeg kunne godt tænke mig at prøve at ride sådan en. Meeen, der er jo ikke noget som en rask tölt på en god islænder...  ;D
Mvh Marianne

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: På besøg
« Svar #11 Dato: 05 Oktober , 2009, 06:57 »
JA de er flotte.  Jeg har en kollega der har frieser stutteri og jeg var for noget tid siden ude at ride på sådan en.... De er flotte, men som ridedyr var jeg nu ikke så imponeret, syntes det var svært at sidde på den i trav, de løfter jo knæene helt op under mulen ;)
OG så vart den alt og så var den altså en tand for flink for min smag... den skulle virkelig overtales til at sætte i trav og galop.... Og jeg er jo en araberpige som er vant til at man konstant skal holde lidt igen :)
Men flotte det er de.... men skulle jeg have en, skulle der følge en flot lille vogn med :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: På besøg
« Svar #12 Dato: 05 Oktober , 2009, 07:09 »
Ja friesere bliver brugt som køre heste. Den hest vi ser på billederne er en hingst, men han var meget rolig og friesere er meget rolige dyr. Jeg synes de er imponerende...

De tog en ud da vi var ved at bryde op og skulle til at ordne manke på den. De fletter deres manke og ruller den op. Nå men manken skulle ordnes, man kunne se på hesten at den nød det, den var helt saglig i øjene  :)

De ordner manke hver 14. dag.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste