Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken race?  (Læst 8268 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Hvilken race?
« Svar #30 Dato: 26 August , 2009, 00:20 »
Kan ydermere fortælle dig, at "Bertha" lægger nogle rimelig store æg. Dem hun har lagt indtil videre er på 74-76 gram  /o

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Hvilken race?
« Svar #31 Dato: 26 August , 2009, 11:20 »
Hej kennet

Det var nemlig Kristian  jeg tænkte på.Han havde nok nogle af de bedste agerhøne farvede i Danmark,og var også med til at grundlægge den Danske Brahma klub.

Det er syndt han er holdet med Brahma.Vi har efterhånden ikke mange af de gode gamle avlere tilbage.Derfor er det vigtigt vi får sat så mange nye igang med denne dejlige race,og deler ud af den viden vi har :)

MVH Jesper

P.s Velkommen til Forum
mvh Jesper

Zed_One

  • Gæst
Sv: Hvilken race?
« Svar #32 Dato: 28 August , 2009, 06:58 »
Hej kennet

Det var nemlig Kristian  jeg tænkte på.Han havde nok nogle af de bedste agerhøne farvede i Danmark,og var også med til at grundlægge den Danske Brahma klub.

Det er syndt han er holdet med Brahma.Vi har efterhånden ikke mange af de gode gamle avlere tilbage.Derfor er det vigtigt vi får sat så mange nye igang med denne dejlige race,og deler ud af den viden vi har :)

MVH Jesper

P.s Velkommen til Forum

Hej Jesper

Men det er forståeligt han er stoppet, da han er syg. Da jeg handlede med ham skulle han skynde sig hjem derefter, for at få sin kemo-medicin.

Var i øvrigt et tilfælde jeg ramlede ind i ham. Var ude og gå her i området og på vej hjem væltede jeg pludseligt ind i et "fjerkræ koloni" skilt. Og så skulle jeg da se hvad det var og evt købe et par høns. Han var så den eneste der havde noget tilbage (de andre havde vist slagtet de overskydende). Han er der i øvrigt meget lidt - sikkert grundet sin sygdom - så han er svær at komme i kontakt med.

Han har kun dværg-sussex og plymouth rock nu.

Mvh Kennet (der desværre ikke har plads til mere end 6 høns i sin baghave, så ingen Brahma til mig :) )

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Hvilken race?
« Svar #33 Dato: 28 August , 2009, 07:54 »
Jeps det er en rocker ligesom der også findes her på matriklen. Dog kun industrislagsen. De lever sjældent længere end 6 mdr her da de går sammen med de andre høns og dermed ikke har en særskilt diæt. Har kun en pt og ser lige hvor længe hun får lov at leve. Gjorde jo ikke noget der kom lidt æg fra hende også. Det der MAD i blinkende bøjet neon i panden på hende så ved ikk hvor længe det er forsvarligt at lade hende leve grundet vægten. Hun får masser af motion for at forblive stærk. Ikke noget med at give hende lov til at spise en masse af hånden som de andre. Skal hun spise af hånden kalder jeg fra laaang afstand ...så tromler hun derud af og får ET lille stykke et eller andet. Sådan kan vi gå en laaang tur hvor hun får en lillebitte bid af og til. Jeg får ozz lidt motion ..det bare at sætte tempoet op og løbe ...så kommer der ozz fart på hønsemadammen.
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvilken race?
« Svar #34 Dato: 28 August , 2009, 08:03 »
'Kost og motion' får hermed en ny betydning... Ser dig stæse rundt med en herrefed og vralte-løbende høne efter dig  ;D
Mvh Marianne

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Hvilken race?
« Svar #35 Dato: 28 August , 2009, 08:12 »
Et meget realistisk billede af virkeligheden *gg*
Med venlig hilsen Søs