Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: marsvin udendørs  (Læst 12313 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: marsvin udendørs
« Svar #15 Dato: 09 August , 2009, 10:59 »
Jeg har haft marsvin af flere gange og de har boet både i en stald og ude i haven i et bur, som var beskyttet mod træk, begge dele har fungeret fint.
Jeg har lige fået tre marsvin igen og vi er i gang med at bygge et isoleret bur, der kan stå i haven også om vinteren, for det sted vi bor er alt for småt til at huse både os og marsvinene, indeklimaet ville blive for dårligt. Buret vil ikke blive tilknyttet en løbegård, marsvinene vil blive sat ud på græs af os i den varme halvdel af året, når vejret er til det og når vi er hjemme til at holde øje med dem.   
Venlig hilsen
Liv

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: marsvin udendørs
« Svar #16 Dato: 09 August , 2009, 20:02 »
Hønsene er ikke efter det lille svin.. Bob den ser også ud til at være i go form, og ja det med hunde var også lidt et problem, for vores hund kom tilfældigvis med ind i hønsegården en dag, og så var Tim svin forvekslet med en rotte, og ja så er den historie afsluttet.
Det lyder godt nok som om jeg må tage Bob ind i stalden i vinter, det bliver en stor forandring for ham, men vi har et stort bur så det går nok. og det er uden for rækkevide af store rotte hapsende hunde.
mvh Katja
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn