Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dværgpapegøjer  (Læst 5552 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Dværgpapegøjer
« Dato: 15 Juni , 2009, 20:15 »
Jeg blev i dag, helt tilfældigt og ganske gratis, den lykkelige ejer at to kønne dværgpapegøjer  ::)
Min lille mand og jeg var på besøg hos min svoger og jeg bemærker tilfældigt en udendørs voliere med to kønne rødhovede dværgpapegøjer som står hos hans nabo. Min svoger fortæller, at naboen har tænkt sig af få dem aflivet da han i et stykke tid forgæves har forsøgt at komme af med dem, og det syntes jeg jo var ærgerligt da det er to kønne, livlige fugle.
Før jeg kunne sige "øh"  så blev jeg tilbudt dem sammen med en spand foder og voliereburet så på fredag skal vi ud og hente det hele på vores ladbil  ;D

Mine unger var begejstrede  *o *o *o

Ja ja da .....jeg skal nok tage nogle billeder og sætte herind ;D
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Dværgpapegøjer
« Svar #1 Dato: 15 Juni , 2009, 20:41 »
Haha, ja det var da en sjov/god måde at forøge bestanden :D Bare tag på besøg og få dyr med hjem ;D... Tillykke med dem. Jeg vil glæde mig til billeder :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: Dværgpapegøjer
« Svar #2 Dato: 15 Juni , 2009, 21:03 »
Tak tak
hi hi ....ja, jeg tror da, jeg vil tage på besøg lidt oftere fra nu af ! Det kan da være man kan redde sig en ged eller lign. næste gang   *f
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Dværgpapegøjer
« Svar #3 Dato: 15 Juni , 2009, 21:05 »
Det er lidt ufateligt at han ikke har forsøgt at sælge dem. I øjeblikket er der meget stor efterspørgsel på Dværgpapegøjer og der kan slet ikke opdrættes nok til efterspørgslen. Jeg har selv hele tiden 5-6 personer der er skrevet op til dværgpapegøjer og lige så hurtig jeg har et par i overskud lige så hurtig er de solgt.

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Dværgpapegøjer
« Svar #4 Dato: 15 Juni , 2009, 21:12 »
 Det kan da være man kan redde sig en ged eller lign. næste gang   *f
[/quote]
Så er det mig du skal besøge, Vi kan ikke æde os igennem dem allesammen.
Hilsen
Peter

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: Dværgpapegøjer
« Svar #5 Dato: 15 Juni , 2009, 22:21 »
Det er lidt ufateligt at han ikke har forsøgt at sælge dem. I øjeblikket er der meget stor efterspørgsel på Dværgpapegøjer og der kan slet ikke opdrættes nok til efterspørgslen. Jeg har selv hele tiden 5-6 personer der er skrevet op til dværgpapegøjer og lige så hurtig jeg har et par i overskud lige så hurtig er de solgt.

Ja egentlig ! Men det er jo mit held  ;D
Det er to hunner , så jeg kunne godt finde på at købe mig en han. Men kan det gå med to hunner og en han der går sammen  ???
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Dværgpapegøjer
« Svar #6 Dato: 15 Juni , 2009, 22:31 »
Sådanne fugle er umådelige smukke, charmerende og yndige . Blot man ikk har dem i et bur i køkkenet ...nøøøøøøøøøøøøøøøøøj hvor deres skrig går lige gennem marv og ben (og det var bare når de snakkede almindeligt)
Jo jo ...faldt også for de smukke fugle engang ...... nu lader jeg andre om at have glæde af dem *ss*

Nå ..ingen pryd/sang/papegøjefugle her før der er voliere til dem i haven ...om 10 år måske.
Med venlig hilsen Søs

Offline Vipse

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 659
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: Dværgpapegøjer
« Svar #7 Dato: 16 Juni , 2009, 08:15 »
Haha peter.....pas nu på, at jeg ikke tager dig alvorlig og pludselig står og banker på din dør !! Så er du jo næsten tvungen til at give mig en ged  ;D

Jeg har for en del år siden  haft en amazonpapegøje og DE skriger HØJT  <T
Jeg har jo egentlig altid været skrækslagen for fugle, men min mand ville så gerne have en papegøje, så jeg gav mig. Men fjolset (undskyld skat) drillede den første dag vi havde den, så han blev aldrig gode venner med den.
Men mig var den total forelsket i  ;D Jeg måtte endda tage den med på badeværelset når jeg skulle i bad for ellers skreg den  :P Underlig når man tænker på at jeg ikke kunne lide at røre ved den  ::)
Da jeg så fik mit første barn, ville den absolut ikke dele mig med min lille søn og forsøgte hele tiden at hakke ham, så jeg måtte skille mig af med den.
Men så meget larmer de små dværgpapegøjer heldigvis ikke og deres voliere skal sættes op ved siden af hønsegården, så der kan jeg kun høre dem når jeg er dernede  ;D
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Dværgpapegøjer
« Svar #8 Dato: 16 Juni , 2009, 11:22 »
Citér
Så er det mig du skal besøge, Vi kan ikke æde os igennem dem allesammen.

Hvordan smager ged?? Jaja, jeg er bare københavner.
Smager det hen ad lam?? ???
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Dværgpapegøjer
« Svar #9 Dato: 16 Juni , 2009, 16:07 »
Sådanne fugle er umådelige smukke, charmerende og yndige . Blot man ikk har dem i et bur i køkkenet ...nøøøøøøøøøøøøøøøøøj hvor deres skrig går lige gennem marv og ben (og det var bare når de snakkede almindeligt)

Jeg synes nu ikke at de skriger så meget som beskrevet. På et tidspunkt havde jeg ca. 150 forskellige dværgpapegøjer i mit fuglehus, så der var en liflig kvidren det meste af tiden. Hvis man skal opleve det nogle kalder skrigende fugle er det arter som mange Sydamerikanske parakitter. Jeg har selv haft en ædepapegøje hun der havde været stjålet på et tidspunkt. Hun var meget bange for hvide transportkasser og hvis der kom en i fuglehuset med en hvid transportkasse gik hun total amok så vi ikke kunne tale sammen før kassen blev fjernet fra rummet. Munkeparakitter, Janday, Nanday og mange andre sydamerikanske arter larmer det der svare til Perlehøns og Påfugle. Så dværgpapegøjers kvidren/larm er småting i forhold til mange andre fugle. 

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Dværgpapegøjer
« Svar #10 Dato: 16 Juni , 2009, 19:36 »
Bjarne....helt enig ...du sagde det jo selv ...FUGLEHUS ..... men i betonbyggeri i KBH hvor alle lyde går i selvsving ....nej tak  :)
Nu kunne jeg sagtens finde på noget lignende ... UDENDØRS  ;D
Med venlig hilsen Søs

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Dværgpapegøjer
« Svar #11 Dato: 16 Juni , 2009, 21:24 »
Bjarne....helt enig ...du sagde det jo selv ...FUGLEHUS ..... men i betonbyggeri i KBH hvor alle lyde går i selvsving ....nej tak  :)
Nu kunne jeg sagtens finde på noget lignende ... UDENDØRS  ;D

Det forstår jeg godt.

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Dværgpapegøjer
« Svar #12 Dato: 16 Juni , 2009, 21:52 »
Hvordan smager ged?? Jaja, jeg er bare københavner.
Smager det hen ad lam?? ???
Jeg har spist ged for nylig, og det smagte rigtigt godt.  Der var ikke nogen uldsmag som af får, og det smagte heller ikke som lam, det havde jeg også ventet.  Det var nærmere hen ad kalv.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk