Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: skræp eller kaglen?? - Silkehøns, Bielefelder??  (Læst 2261 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline æg-leder

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
skræp eller kaglen?? - Silkehøns, Bielefelder??
« Dato: 12 Juni , 2016, 21:37 »
Jeg er ny i forum´et og er også ny hobby-hønse-far. Vi fik sidste år 4 stk. Isa Brown og valgte at undlade hane for ikke at forstyrre for meget... bor på en almindelig vej med huse og haver til alle sider.
Ang. støj/larm ville jeg spørge om der er nogen der ved noget om, hvor meget silkehøns kagler eller skræpper? Er der nogen der kender racen Bielefelder? Jeg læste, at den skulle være rolig og lave mindre larm end andre?

Offline Fisker

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 320
Sv: skræp eller kaglen?? - Silkehøns, Bielefelder??
« Svar #1 Dato: 12 Juni , 2016, 21:59 »
Silkehøns kan jeg ikke svare på,  men min personlige erfaring med Bielefelder er at det er en flot race men larmer hverken mere eller mindre end gennemsnittet. Vores er tillige lidt sky i det.
Roligste her på matriklen har været Jersey kæmper, men jeg tror variationer mellem stammer er større end blandt racer sådan helt overordnet set.
Rasmus

Sendt fra min E5823 med Tapatalk


Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: skræp eller kaglen?? - Silkehøns, Bielefelder??
« Svar #2 Dato: 12 Juni , 2016, 22:06 »
Jeg tror det er mere individuelt end racebestemt. Jeg har 5 silkehøner, og de ene af dem larmer noget mere end de andre. Nogle høner er bare værre til at kagle op over ingenting.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.