Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vi har købt en miniature pony  (Læst 9848 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Vi har købt en miniature pony
« Svar #15 Dato: 25 April , 2009, 09:23 »
Han skal nok kunne nå!  :P
De fleste hingste - på trods af "mangel" på størrelse - vilde med damer. De skal springes på. ::) Hun får sig da en lækker, lækker kæreste. 8)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Vi har købt en miniature pony
« Svar #16 Dato: 26 April , 2009, 10:11 »
Vi vil se billeder, vi vil se billeder.....  ;D

Hilsen Susanne

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Vi har købt en miniature pony
« Svar #17 Dato: 01 Maj , 2009, 06:07 »
Der er jo allerede et billede af Thor,  :D men her kommer også et af Tulle.



Og lige et af det ene får med lam: Magda og Magnus

Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Vi har købt en miniature pony
« Svar #18 Dato: 01 Maj , 2009, 07:46 »
Hold da op det er da den rene idyl Kære dyr  <M *p
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Vi har købt en miniature pony
« Svar #19 Dato: 04 Maj , 2009, 07:35 »
Ja det er virkelig hygge - men hvor er ventetiden lang, til der kommer et lille bitte føl også.

Vi har også købt 2 får, som skulle have lam - det ene fik i weekenden. Ham vi købte af, har ca. 650 moderfår + lam - der var bare helt vildt mange får og lam. Og det virkede som om, han kendte hvert eneste får fra hinanden. Det var en temmelig imponerende oplevelse at besøge ham.

Nå men, han havde et får, som havde fået trillinger om natten. Mor-fåret havde ikke stødt nogle af dem fra sig, men han mente ikke, hun havde mælk nok til 3, så han var ved at give sutteflaske, lige da vi kom.

Det ene er et gimmerlam(hun), som jeg selvfølgelig slet ikke kunne stå for, så vi købte også hende. Hende giver jeg nu flaske. Hun er en rigtig kælepotte. Hun er døbt Yrsa og har fået et kyllingerum med egen papkasse og varmelampe. Når hun bliver lukket ud, følger hun mig rundt, som en lille hundehvalp og ja - Bianca, vores cockerhvalp og Yrsa leger meget sammen.

Det meste af dagen går hun nu på marken, sammen med de andre får og lam. Hun skal jo helst ikke vokse op og tro, hun er en cocker. Hvor er det sjovt at gå op til marken og råbe Yrsa, så kommer hun spænende og hoppende i fuld fart ned til mig (og flasken)
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Vi har købt en miniature pony
« Svar #20 Dato: 04 Maj , 2009, 07:42 »
Da jeg var barn havde vi også får, og det skete jo nogle gange, at vi var nødt til at flaske et lam op. Når bare de havde fået lidt råmælk, gik det også fint. Det var mit job at passe de flaskelam, og jeg kan også huske hvordan de kom springende med logende hale, når man kom med flasken.
De gik også mest på marken med de andre får og lam, men sommetider tog vi dem med, jeg kan huske, hvordan de netop fulgte os som en lille hund. Jeg har billeder fra den gang hvor vi er en gruppe børn, der leger, og lammet er med i legen. Ja, det var tider  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Vi har købt en miniature pony
« Svar #21 Dato: 04 Maj , 2009, 09:39 »
Da jeg arbejdede på et stutteri flaskede jeg en kalv op. Dens mor var blevet nødslagtet kort tid efter dens fødsel pga yverbetændelse. Den kære lille kalv fik derfor mig til "mor". Jeg flaskede den op med en spand med en stor rød tut på. Kalven havde nr 1007 på det gule øremærke så den hed selvfølgelig James Bond. Han rendte rundt efter mig konstant og var ret svær at holde inde i stalden hos de andre køer. Han var da bare så sød - og lidt besværlig. :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)