Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Araucana æg  (Læst 27615 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Araucana æg
« Svar #30 Dato: 12 April , 2009, 08:04 »
Jeg har lyst 1 gang, og der var kun 4 der ikke var befrugtet ud af 40 æg det må siges at være meget en meget flot befrugnings % mine kyllinger skulle gerne komme om 10 til 11 dage og jeg glæder mig rigtig meget.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Araucana æg
« Svar #31 Dato: 12 April , 2009, 08:11 »
Der er billeder af mine dværg araucana i mit galleri.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Araucana æg
« Svar #32 Dato: 14 April , 2009, 09:35 »
Mine ene araucanakylling er ved at udvikle stritfjer på rumpetten. Men man skal vel regne med et vist antal, der får halefjer? De andre ser indtil videre rund-rumpede ud, men jeg ved ikke om de skal have lidt stritter på rumpen?
Er der nogen, der har billeder af araucanakyllinger?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Araucana æg
« Svar #33 Dato: 14 April , 2009, 09:37 »
Hej Marianne, jeg går ud og tager nogle friske billeder om lidt, så kan du se mine, jeg har ikke observeret rumpefjer endnu...
Mvh Marianne

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Araucana æg
« Svar #34 Dato: 14 April , 2009, 10:33 »
Hej Marianne,
Jo, sørme... et par af dem har nogle få rumpe/gumpefjer (se billedet af de 2 araucana) Jeg har opdateret mit galleri med 5 nye billeder af 5 uger gamle kyllinger (blomster, silke og araucana).
Mange hilsener

Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Araucana æg
« Svar #35 Dato: 14 April , 2009, 10:54 »
Hvor er de bare søde (også de andre). *p
Jeg har lide svært ved at se gumpefjerene, men den der står alene, har da helt tydeligt ingen.
Hvad farve er dine? Marianne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Araucana æg
« Svar #36 Dato: 14 April , 2009, 11:53 »
De skal mangler halehvirlen, hvorved der ikke kan udvikles styre eller seglfjer, så det er en stor fejl hvis de har halefjer. Desværre.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Araucana æg
« Svar #37 Dato: 14 April , 2009, 12:05 »
Ja, det ved jeg; Lene, men er der ikke noget om, at der kan være nogle i et kuld med halefjer?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Araucana æg
« Svar #38 Dato: 14 April , 2009, 13:48 »
Halefjer eller ej, jeg synes de er fine... Men jeg skal heller ikke udstille med dem. På det billede hvor du ser to araucanaer, kan du på den der vender rumpen til, se nogle mørke fjer i forlængelse af rygstriberne.
Marianne, mine er vildtfarvede, store.

De er kommet ud for første gang idag, det nyder de - at ligge i solen og folde vingerne ud. De to silker er søde ved dem. Jeg vil ikke lukke dem sammen med 'blomster-banden' (de voksne) før de er blevet en hel del større.
Mvh Marianne

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Araucana æg
« Svar #39 Dato: 14 April , 2009, 14:06 »
juhuu nu skal der snart Araucana æg i maskinen så er der fest i næste uge sker det
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Araucana æg
« Svar #40 Dato: 14 April , 2009, 20:03 »
Hej Marianne,
Jo, sørme... et par af dem har nogle få rumpe/gumpefjer (se billedet af de 2 araucana) Jeg har opdateret mit galleri med 5 nye billeder af 5 uger gamle kyllinger (blomster, silke og araucana).
Mange hilsener


Hvor er de søde og sjove, Marianne.  Araucaneren til sidst får mig i vældigt godt humør!
  *f
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Araucana æg
« Svar #41 Dato: 04 Maj , 2009, 09:53 »
Hej igen, fortsætter lige denne tråd, da jeg sagde noget om halefjer. Mine har ikke halefjer, det var de bageste rygfjer, jeg har kigget på, og de runder nu pænt nedefter, så ingen strittende haler her. Men hvor er de søde og tillidsfulde... de kommer altid først, når jeg har lækkerier med. Deres 'ansigter' har lidt rovfugl over sig, jeg synes de er kønne.
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Araucana æg
« Svar #42 Dato: 04 Maj , 2009, 11:19 »
JA søde og sjove, det er de, mine er ikke så tamme som dine, det forhindrer skrukken, desværre, omvendt er der så mange andre fordele ved at have skruk, så alt i alt er jeg godt tilfreds.
Min ene kylling har stade lidt fjerstritter på halen, de andre fem har slet ikke. Dejlige er de nu alle seks, de minder mig lidt om Shrek med deres øre-tutter.  *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Araucana æg
« Svar #43 Dato: 06 Maj , 2009, 21:17 »
Så, Lone, nu kommer jeg efter din ekspertise, du er jo Araucanafreaken  :)
Hvordan ser man forskel på høne og hanekyllinger, når det gælder araucana? Hvor tidligt er det realistisk at forsøge?
Jeg går ud fra det er noget med kamme, evt hagelapper og måske kraftigere løb?
 <E
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Araucana æg
« Svar #44 Dato: 06 Maj , 2009, 22:09 »
På de vildtfarvede kan man i 8-ugers alderen, når farven på fjerdragten skifter. På hanerne bliver den med mørkere fjer, med en næsten grønlig tone, hønerne beholder den fasanbrune. De sorte er sværere, der er det noget med rødere og større kam. Men det snyder tit..  ???
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)