Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lave skruk rede kasse ud af en 20 l spand ??  (Læst 4608 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
Lave skruk rede kasse ud af en 20 l spand ??
« Dato: 21 Marts , 2014, 13:22 »
Hej jeg har set en her inde der har lavet en rede ud af en 20 l spand :) og tænker jeg vil lave det samme til når en af mine høns kommer i skruk igen :) da det ikke gik så godt da ikke flyttede hønen og den forlod reden:( men her kommer spørgsmålet :) hvordan laver jeg lige sådan en kant på spanden så der kan ligge en  del halm i uden hønen sparker det ud ? :)
ny i hønse faget :)

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Lave skruk rede kasse ud af en 20 l spand ??
« Svar #1 Dato: 21 Marts , 2014, 14:05 »
Jeg har for nylig set et billede herinde, hvor indgangshullet er selve bunden. Altså, spanden ligger ned, der bliver skåret hul i bunden af spanden, og så kan man jo bare skære hullet 5, 7 eller 10 cm fra jorden, alt efter, hvor stort eller småt hullet skal være :) håber du forstår, hvad jeg skriver..synes selv det var lidt svært at forklare ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Lave skruk rede kasse ud af en 20 l spand ??
« Svar #2 Dato: 22 Marts , 2014, 10:51 »
Skru spanden fast på et bræt på tværs af spandens åbning over midten.
sæt et øje i hver ende af brættet der ikke behøver være ret meget længere end spanden.
sæt to kroge på vægen i rette afstand, så du kan hænge spanden på vægen, ikke for højt hvis det er til skruk og kyllinger,,,, så er den stabil, og nem at tage ned og rengøre.
Skær bunden af spanden lidt over halvt ud, der er en ring at skære efter i bunden.
Tag evt en rundstok i passende længde og lav en rille i den så den kan klemmes ned over den skarpe skærekant.

vær op mærksom på at små kyllinger ikke kan komme ret højt op i starten,, men at der så kan være plads til et par sten, så de har en slags trappe.mine skrukker bruger ikke deres rugekasse ret længe, men bliver ofte på gulvet med ungerne, men det kan være forskelligt, andre stabler ungerne i kassen omkrings sig efterhånden som de vokser.

God fornøjelse
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lonekh

  • Bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Lave skruk rede kasse ud af en 20 l spand ??
« Svar #3 Dato: 22 Marts , 2014, 20:47 »
Er der en der har et billede? Det er lidt svært at forestille sig. Kan de være i hønsehuset med de andre, med det system.
Mvh Lone
1,2,25 Brahma
0,2 blandingshøns
0,3,2 skotsk højlandskvæg
1.0. tysk langhåret hønsehund
1,0 tysk ruhåret hønsehund
1,0 kat
1 lækker mand

Offline Ilse B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 486
Sv: Lave skruk rede kasse ud af en 20 l spand ??
« Svar #4 Dato: 22 Marts , 2014, 23:36 »
Tja, jeg lægger bare spanden ned og sætter et brædt, som holder på redemateriealet , det virker her, som man kan se :)
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Lave skruk rede kasse ud af en 20 l spand ??
« Svar #5 Dato: 23 Marts , 2014, 11:10 »
Disse kasser er også ret så smarte :)

http://www.youtube.com/watch?v=T5We9HoVKnc
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Lave skruk rede kasse ud af en 20 l spand ??
« Svar #6 Dato: 15 April , 2014, 11:52 »
DET er smart, jeg elsker at der er låg der kan tages af, men jeg ville stadig skrue dem fast på et bræt på bagsiden og hægte dem op på vægen, så de er lige til at hive ud og spule  /o

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn