Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: små træer og buske i hønsegården  (Læst 2636 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
små træer og buske i hønsegården
« Dato: 26 Oktober , 2013, 11:41 »
hej jeg går men en lille drøm om at til foråret vil jeg plante nogle små træer som de kan flyve op og sidde i :) og  plante  nogle små buske der kan trække nogle insekter til buskene som hønsene så kan spise . men har i nogle ider til hvad  slags buske og træer jeg skal vælge
ny i hønse faget :)

Offline GokkeLotte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 844
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: små træer og buske i hønsegården
« Svar #1 Dato: 26 Oktober , 2013, 12:24 »
Ribs, brombær, hyld og blåbær har da været et hit her............. de er også begyndt at hoppe op efter små paradsisæbler............ men frugtbuske alt efter type af høns/ vægt tæller jo ifht. valg. Muglighederne er mange..........
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: små træer og buske i hønsegården
« Svar #2 Dato: 26 Oktober , 2013, 12:45 »
Jeg har en kvæde (rigtig kvæde, ikke de japanske) i hønsegården. Den er højt elsket som soveplads, og de spiser også af frugterne. Ikke så begejstret som af småfrugter, men de nipper nu alligevel godt af dem. Heldigvis giver den efterhånden så mange frugter, at der er rigeligt til mig også. En kvæde bliver til et lille træ eller en stor busk. Man kan selv forme den som man vil.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tapani

  • Bruger
  • Indlæg: 664
Sv: små træer og buske i hønsegården
« Svar #3 Dato: 26 Oktober , 2013, 14:53 »
Alle frugttræer og buske; mirabel, kirsebær, blomme, æble er vel egnet og de frugtbuske som Henriette har. Frugt og bær i hønsegården giver to sidegevister; nedfaldsfrugter bliver udnyttet og skadevoldere som øvervinter i jorden bliver spist.
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Ellen53

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 66
Sv: små træer og buske i hønsegården
« Svar #4 Dato: 28 Oktober , 2013, 09:10 »
hej jeg går men en lille drøm om at til foråret vil jeg plante nogle små træer som de kan flyve op og sidde i :) og  plante  nogle små buske der kan trække nogle insekter til buskene som hønsene så kan spise . men har i nogle ider til hvad  slags buske og træer jeg skal vælge
Hej vi har kleppet vores saragentæbler ned ,de største grene stak jeg godt ned i sandet i indhejningen som er helt lukket med hønsetråd , de er ville med æblerne og grenene  /o Mvh Ellen53