Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: NU SKER DET.....ENDELIG ;)  (Læst 24526 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: NU SKER DET.....ENDELIG ;)
« Svar #75 Dato: 12 Marts , 2009, 15:58 »
Jeg har fjernet lorten :) så der er rent og pænt igen. Nu vil jeg køre ud til Danny og hente noget mad til dem :)

ses senere
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: NU SKER DET.....ENDELIG ;)
« Svar #76 Dato: 12 Marts , 2009, 16:49 »
Da jeg fik Ællinger sidste år....Gik der ca 2 døgn før hønemor tog dem med ud..men de havde ozz lidt foder og vand inde hos sig. de skal jo være ordenlig tørre de kære små.
Med venlig hilsen Søs

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: NU SKER DET.....ENDELIG ;)
« Svar #77 Dato: 13 Marts , 2009, 13:50 »
Et forsinket tillykke her fra mig også! Hvor ER de bare alt for kære, suk! :)

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: NU SKER DET.....ENDELIG ;)
« Svar #78 Dato: 13 Marts , 2009, 22:24 »
hvis hun får det hele serveret i "barselssengen" er det vel ikke nødvendigt at bevæge sig ;)
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: NU SKER DET.....ENDELIG ;)
« Svar #79 Dato: 13 Marts , 2009, 22:41 »
Heh Patricia men jeg var jo nød tila t sikre mig at hun fik mad ;) Men i dag har de været oppe alle fire og de æder og skider i stor stil :) De var også lige ude et kort smut da jeg smed Guldlok ud i løbegården :) Men kan se at Guldlok selv har været ude da der lå en ordentlig l**t ude i løbegården ;)

De små kyller var rigtig i hopla, huggede og hakkede i mine fingerringe og kravlede selv op på min hånd. kæft de er søde, og hvor er det sjovt at lytte til alle de forskellige lyde som Guldkok kommer med, det er helt tydeligt at høns har et nuanceret sprog. og det er helt tydeligt at kyllerne allerede har lært hvilken lyd der betyder hvad ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: NU SKER DET.....ENDELIG ;)
« Svar #80 Dato: 14 Marts , 2009, 07:26 »
Ja, det er en tidsrøver at have en professionel til at passe kyllingerne, hehe  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: NU SKER DET.....ENDELIG ;)
« Svar #81 Dato: 14 Marts , 2009, 08:18 »
God morgen Wanda,

dejligt at høre at alle trives så godt. Det er en stor glæde med de små.

God lørdag til dig og alle dem omkring dig.

Mvh Marianne
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: NU SKER DET.....ENDELIG ;)
« Svar #82 Dato: 14 Marts , 2009, 19:22 »
Søs og andre, jeg kan jo ikke lade være med at tænke på, hvordan sådan ællinger, der er udruget at en høne vil arte sig? De er jo præget på "en forkert adfærd" eller hvad? Høne og andeadfærd er så vidt jeg ved ret forskellig, så hønemor vil vel forsøge at lære ællingerne forkerte spiseteknikker, og hun vil vel næppe gå forrest, når de skal lære at svømme? Eller ligger det bare instinktivt i ællinger at snadre og svømme?
Jeg har jo også en vis hr. Andersens gamle historie i tankerne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: NU SKER DET.....ENDELIG ;)
« Svar #83 Dato: 23 Marts , 2009, 17:28 »
Nu havde jeg jo en andemor med ællinger samtidig med ...så de fulgte bare trop der. MEN da de stadig var adskilte fra de andre ænder og kun havde hønemor hoppede de selv op i badekarret og snadrede og dykkede. Så det ligger vist bare i dem. De kom når hønemor kaldte enten pga fare,mad eller tid til at putte ..... men ellers udlevede de selv helt almindelig andeadfærd.
Med venlig hilsen Søs

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: NU SKER DET.....ENDELIG ;)
« Svar #84 Dato: 23 Marts , 2009, 19:30 »
Jeg må sige at jeg grinte lidt da jeg sad og så vagabonderne fra Bakkegården som lørdagshygge med børnene. Der er et fint klip hvor der går en skrukhøne med en stor flok ællinger. Tænkte på denne tråd og at have surogatmødre er blevet opfundet for længe siden.  ;D

Tror der er rigtig mange instinkter i både kyllinger og ællinger. Den kylling jeg har fra i lørdags sad i dag på kanten af foderskålen, som var det en siddepind. I morgen bliver børnene derfor sat på den meget vigtig opgave at finde velegnede pinde som vi kan ligge i kyllingekassen, så det instikt kan blive styrket.

Ligesom man ikke kan bebrejde en kat at spise en fugl eller mus, tror jeg ikke kan man undertrykke adfærd, som er sundhedsadfærd for dyrets natur. Heste der ruller sig, høns der støvbader og ællinger der svømmer.
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)