Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: heste oh høns  (Læst 28112 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Josefine B. S

  • Gæst
heste oh høns
« Dato: 08 Marts , 2009, 12:54 »
Der er rigtig mange der kan lide heste, og nogen som kan lide høns. Er der andre end mig der kan lide begge dyr? :)

Jeg har en hest og en høne,  en silkehøne og en blandnigns hest. :)

Offline mutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 226
Sv: heste oh høns
« Svar #1 Dato: 08 Marts , 2009, 13:03 »
Jeg elsker dyr...
Har selv 30 høns og en lille shetlænderhest som hedder Børge.
Hvad hedder din hest?
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

sussie

  • Gæst
Sv: heste oh høns
« Svar #2 Dato: 08 Marts , 2009, 13:07 »
Jeg har 21 høns og tre ponyer..Det er kun vores haner og ponyer, der har navne og det er hansemand og Kylling, ponyerne hedder Mary, surprise og Girl...

De går sammen nogle gange på foldene, men det er ponyerne der bestemmer over høns og høns bestemmer over kat...

Katten Timon bestemmer så over musene..grin

Offline Teddy

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 129
Sv: heste oh høns
« Svar #3 Dato: 08 Marts , 2009, 13:11 »
Jeg ved ikke om jeg er til heste, har aldrig haft plads til en.

Men havde jeg pladsen så fik jeg nok både køer og heste...... ;D

Høns, ænder, duer hund og kat har man jo altid plads til........ ;) ;D <A
Dommeraspirant med hang til svømmefugle.
Har Pt.selv Norske, Svane og Danske gæs. Ænder: Orpington, cayuga, Dansk and, Moskus, Aeyelsbury, Roun og så mine kære blå Andalusier høns i stor og dværg. På prøve er Pt. en stamme sorte Plymouth Rock.
www.minorkaklubben.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: heste oh høns
« Svar #4 Dato: 08 Marts , 2009, 13:25 »
Ja jeg er også til begge, og faktisk har jeg en lille sjov historie....
For flere år siden havde jeg den skønneste OX-vallak (araber) og en lille miniature hoppe Dachar SS og Bine lillen.  Og vi havde høns. lidt forskelligt. Bl.a. havde vi en stamme røde italienere (mener jeg) og på et tidspunkt hvor de havde været lukket fri var der en enkelt høne som ikke kom ind om aftenen. den sad i et træ og var ikke til at få ned, efter nogle dage hvor vi gjorde hvad vi kunne for at fange den var den væk.... dumme ræv tænkte vi.

så efter nogle uger så jeg hønen igen, ude på hestenes mark, den gik og græssede lige op og ned af Dachar, så fik Dachar øje på den og ville jo se hvad det var for en, så fløj den lidt væk, og sådan gik de længe.
Efter nogle dage havde Dachar fået sin egen høne.  Hver dag jeg lukkede hestene på fold, kom hønen hen til ham, og så fulgtes de hele dagen, og gik jeg derud skræppede hønen op og forsvandt ind i den lille klynge granner der stod på marken.
Det var altså et løjerligt syn, hvis hønen gik for langt væk, kom hensten hend til den og omvendt, hvis hesten std med ryggen til og var for langt væk, så kom hønen farende.
Pussigt at hun valgte den store hest frem for den lillebitte.

Sådan gik det faktisk det meste af somemren, men en dag lå der blot en bunke fjer i kanten af marken, og vi så selvfølgelig ikke hønen mere. Dachar gik faktisk og ledte de første par dage... sødt, ikke :)

Billedet af min gamle smukke hest.

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Josefine B. S

  • Gæst
Sv: heste oh høns
« Svar #5 Dato: 08 Marts , 2009, 13:35 »
Min hest hedder Moonlight (Moonie) og min mors hedder hanni:)

Rigtig sød historie Wanda :)
« Senest Redigeret: 08 Marts , 2009, 13:37 Fra Josefine B. S »

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: heste oh høns
« Svar #6 Dato: 08 Marts , 2009, 16:17 »
Jeg har desværre ikke hest selv...endnu. Har ikke lige plads til den nogen steder, og heller ikke råd. Men jeg er rigtig glad for heste, og går også til ridning hvor jeg rider på en dejlig vallak der hedder Diamant.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Ramona

  • Gæst
Sv: heste oh høns
« Svar #7 Dato: 08 Marts , 2009, 17:12 »
Jeg er vild med rigtig mange dyr....
Jeg kan godt lide fugle som undulater og papegøjer, jeg havde engang en udnulat der hed Fredy... den er død nu..

Jeg kan også godt lige hunde, vi ar en stor en (howavard) den hedder Mozart.

Jeg har også min egen hest den hedder Danfox Ramona.. det er en New forest, egentlig kan jeg bedre lide store kraftige racer som Shire.

Og så har jeg jo mine høns og de  nyankomne silkehøns.. som jeg selvfølgelig også er helt vilde med...

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: heste oh høns
« Svar #8 Dato: 08 Marts , 2009, 18:22 »
Vi har også rigtig mange dyr - folk kalder det i sjov en mini zoo.

Jeg kan godt li´ heste, men vi har ikke nogen mere - det var egentlig min datters, da vi havde.

Men nu har vi:
1 hereford familie = 1 tyr, 1 ko og 1 kalv (Og snart 1 kalv mere)
3 hunde
2 udekatte, 3 ude/inde katte, 1 indekat (og ligenu 5 killinger)
2 amazone papegøjer
En hel masse akvariefisk
Sumpskildpadder i en dam i haven (i badekar i kælderen om vinteren)
Kaniner - ligenu alt for mange, da Teddy pludselig var blevet kønsmoden ;D
2 moskusænder Hr og fru Rap
Ja og så en helt masse høns og kyllinger
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: heste oh høns
« Svar #9 Dato: 08 Marts , 2009, 19:15 »
Hej Josefine
Velkommen til fra mig...
Lidt om mine andre dyr ikke mindst hestene.
Jeg har haft islandske heste i 25 år.
Pt. har jeg 3 stk. Mimir (vallak) som er manden i mit liv ! jeg har haft ham i 25 år, han bliver 34 år den 26.maj ( samme dag som kronprinsen og John Wayne  :D)
Han er rødbroget. Mimir er det islandske navn for mimer som er klogskabens jætte. Han er også rygende intilligent  :D
Så har jeg en hoppe på 13 år, hun er min ridehest og hedder skjona. Det betyder broget hoppe.
Jeg havde Skjona til hingst for 3 år siden, men hun blev desværre ikke drægtig.

Jeg blev som "bonus", veninde til hende der havde stutteriet. I mellem tiden fandt hun og jeg ud af at stammoderen til hendes heste, altså den hoppe hun startede sit stutteri med var en halvsøster til min gamle mimir.

Derfor udså jeg mig jo en af hendes hopper som var i fol med den skønne hingst til at lave det føl jeg så ville købe. Jeg gik hele vinteren igennem og lagde hånd på hoppens voksende mave og sagde at der derinde lå et rød broget hingsteføl som jo så skulle være mit. Hun sælger nemlig ikke sine hoppeføl. Tænk den 19. maj 2007 stod der et rødbroget hingsteføl. Det kan man da kalde en bestilling.
Han kom til at hedde Melnir som er det islandske navn for mjølner altså navnet på Thors hammer. Min ældste søn hedder Thor.
Hvis du vil se billeder så chek hendes hj. side.   http://www.hejelte.dk/
Du kan se billeder af Melnir i galleriet på stutteriets hj.side  under føl 2007 og melnirs far hed (han er desværre død af tarmslyng ! ) mentor, ham er der også de skønneste billeder af.
Derudover har vi herhjemme en tofarvet Beagle, Toby.
En huskat. Grå og hvid kastreret han kat der hedder Sallie (Salliecat)
En løvehoved hun kanin, Molly.
Akvariefisk...
Og ikke mindst de gøgespættede maraner ( i daglig tale kaldet haveøglerne )
Lidt om mit menageri...
K.H Lene

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: heste oh høns
« Svar #10 Dato: 08 Marts , 2009, 19:52 »
Jeg har lige nu "kun" en hest, hun hedder Fiesta, faren til hende er en Arabisk Fuldblod(OX) som hedder Shah Noir og moderen er en Oldenborg/Engelsk Fuldblod(XX) som hedder Asta.
Se Fiesta og hendes staldkammeret på www.lestat.dk
Jeg købte hende som 1½ års i 1997. Hun er en dejlig rar lille hest med lys i lygten, hun er 161 i stg.  ;D ::)

Jeg har siden jeg var 11 år haft heste/ponyer ialt en 39 stykker, mest Arabere, min drøm var engang at have mit eget ridecenter og Araber stutteri.
Jeg underviste også i nogle år. Men der skal desværre RIGTIGT mange penge til for at drive et ridecenter, så det ebbede langsomt ud og nu har jeg så de sidste mange år kun haft Fiesta, hvilket også er rigeligt med hest til mig.

Jeg har desuden høns (Jersey Kæmper, Brahmaer og Sumatraer) Svanegæs og Sorte Svaner.
5 geder (anglo nubiske blandinger) en Buk (Boer)

2 katte Tristan og Dixie.

Se alle dyrene på www.lestat.dk

« Senest Redigeret: 08 Marts , 2009, 19:55 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: heste oh høns
« Svar #11 Dato: 08 Marts , 2009, 21:05 »
Flotte heste, Lestat og Wanda selv om det er nogle langbens  ;)

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: heste oh høns
« Svar #12 Dato: 08 Marts , 2009, 21:48 »
Tak Lene, OG lestat WAow for et udtryk Fiesta har, rigtig araber hoved :)

LEne jeg sad for første gang på en islænder sidste år, tænk sig at der skulle gå 26 års rideinteresse før jeg fik mulighed for at prøve. Og det er nogle dejlige heste de små, også selv om jeg endte på røv og albuer da hesten satte hoven i et kaninhul eller lign. :) dagen efter kunne jeg for alvor mærke hvor meget ude af træning jeg var ;) ALT gjorde ondt ;)

Men håber at få muligheden for at ride en ispind en anden gang, dejlig3e er de ihvertfald. Men det er OXéren der er min store kærlighed, og welshponyerne. Og så meget mere langbenede end islænderen er de ikke, min var 153 i stg, det kan man da næsten også få islændere der er, kan man ikke?

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: heste oh høns
« Svar #13 Dato: 08 Marts , 2009, 21:58 »
Jo, men ikke så ofte forekomment.

Shhyyy sig det ikke til nogen, men jeg har også altid sagt at hvis det ikke var islænderen der skulle være i mit hesteliv ville det være araberen.
Eller Westernhesten.... men det skulle da kun lige være for at score en cowboyder... Nu har jeg jo Fanø sømanden, så bliver jeg også på islænderen.
Når du engang kommer over og besøger mig skal jeg se om jeg kan låne en dejlig ishest til dig  ;)
MVH Lene

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: heste oh høns
« Svar #14 Dato: 08 Marts , 2009, 22:03 »
Jamen Lene, araberen er også en glimrende westernhest, det var min trænet til. :) Men en quarter er også dejlig, syntes bare deres hoved er så groft., men de er hurtige på benene :)

Nu er pinto araberen jo også ved at vinde indpas i DK, så der er også muligt at få en øllebrødsaraber nu :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.