Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: erfaring søges om geder  (Læst 16847 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: erfaring søges om geder
« Svar #15 Dato: 01 Marts , 2009, 11:21 »
Der hjalp du også vores familien en hel del Lene. Tak for det :D.. Så kommer der alligevel køer på vores marker i år :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: erfaring søges om geder
« Svar #16 Dato: 10 Marts , 2009, 17:13 »
Hvor meget plads skal 2-3 geder have? Kan man godt have et par stykker i baghaven selvom man bor i byzone? jeg har altid vildt godt kunne tænke mig en malkeged, f.eks. en dansk landrace. Ville en stald + fold på en 20-30 m2 være nok hvis de også kom ud at stå i tøjr på græsplænen? Jeg har nemlig masser af plæne, som jeg ikke rigtigt gider ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: erfaring søges om geder
« Svar #17 Dato: 10 Marts , 2009, 17:23 »
Så vidt jeg ved må der ikke holdes klov og hov dyr i byzone.
MVH Lene

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: erfaring søges om geder
« Svar #18 Dato: 11 Marts , 2009, 13:07 »
Jeg kan ihvertfald huske fra da jeg boede på Amager, at man ikke måtte have en ged i baghaven! :D (Ville nemlig gerne! ;D)

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: erfaring søges om geder
« Svar #19 Dato: 11 Marts , 2009, 13:23 »
Ok, jeg troede bare man kunne søge om tilladelse. Jeg bor, vil jeg da sige, mere på landet end i byen, men jeg kan faktisk ikke huske om det rent faktisk er landzone? For mit hus ligger mellem en vej og en sportsplads, og på den anden side af vejen er der mark, og på den anden side af sportspladsen er der også mark.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: erfaring søges om geder
« Svar #20 Dato: 11 Marts , 2009, 16:38 »
Altså i den lille by der ligger før min skole bor der et ægtepar med børn inden for byskiltet, og de har da fire heste gående (hele grunden er lavet om til fold) så om de bare brydder reglerne eller hvad det ved jeg ikke :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: erfaring søges om geder
« Svar #21 Dato: 11 Marts , 2009, 16:42 »
Men det kan godt være landzone selvom at det er inde for byskiltet.

Der er også landzoner i Roskilde men desværre for dem er det jo stadig Roskilde by.

MVH Lene

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: erfaring søges om geder
« Svar #22 Dato: 11 Marts , 2009, 16:43 »
Igen er det den berømmelige bekendtgørelse der er i spil
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=13014

§ 6.  I byzone- og sommerhusområder og områder i landzone, der ved lokalplan er overført til boligformål eller blandet bolig og erhverv, er svine-, kvæg-, fåre-, gede- og hestehold ikke tilladt, jf. dog stk. 3.

Stk. 3.  Kommunalbestyrelsen kan dispensere fra forbudet i stk. 1, særligt til ejendomme med bestående stalde, møddinger m.v., og på vilkår om særlige krav til dyreholdet, til indretning af stalde og lignende samt møddinger m.v. ud over de i denne bekendtgørelse omhandlede krav. Før der træffes afgørelse, skal tilsynsmyndigheden gøre naboer bekendt med sagen og give dem adgang til at udtale sig inden en frist på mindst tre uger.


Så normalt må man ikke have disse dyr inden for by-zone, men hvis man har en gård i forvejen, så kan kommunen give tilladelse til det.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: erfaring søges om geder
« Svar #23 Dato: 11 Marts , 2009, 16:50 »
Æv jeg har ikke en gård, til gengæld har jeg kun en nabo, som jeg aldrig har set i hans have(og haven bærer præg af det ;D).

Men det skal jeg slet ikke blande mig i. Men så må jeg jo prøve at søge hvis det bliver aktuelt. Tusind tak Finn
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: erfaring søges om geder
« Svar #24 Dato: 11 Marts , 2009, 17:18 »
Lene: Ved jeg faktisk ikke om det er. Den ligger ikke som det ydderste hus. Der er to mindre virksomhedder, og så er der også et enkelt almindeligt hus i mellem det og markerne, men vil tro de har fået den disposition, da de allerede havde en gammel gård i forvejen.. :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.