Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kaniner/marsvin - gang i salget?  (Læst 4040 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Kaniner/marsvin - gang i salget?
« Dato: 07 Februar , 2009, 18:11 »
Jeg har tænkt lidt over om jer der jævnligt har kaniner og marsvin til salg, får solgt dem? Eller om i efterhånden flyder over i unger?

Jeg har selv haft marsvineunger og solgt dem jeg ville. Og skal ikke have gang i den slags dyrehold igen (ihvertfald ikke lige med det samme). Men kan det virkelig lade sig gøre at sælge dem alle?

Og sælger i kun privat, eller aftager den lokale dyrepusher overskudet?
Hilsen Susanne

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Kaniner/marsvin - gang i salget?
« Svar #1 Dato: 07 Februar , 2009, 21:12 »
Tjaaa jeg fik afhændet mine belgiske kæmper til Søs Rose herfra :) Og jeg har nu to hvide helt almindelige kaniner som hellere end gerne vil have et nyt hjem, kvit og frit, der følger endda ca 6-7 kg foder. Jeg må jo indse at jeg bare ikke er et kaninmenneske, og da datteren heller ikke rigtig har den store interesse, og jeg syntes det ville være mere fornuftigt at fylde deres bur med kyller, så skal de helst bare gerne væk og hen til nogen der gider bruge lidt tid på dem. De er fra sidste år (tror jeg nok) og er hvide med lidt brunt på ørene og snude. det er vist tøser begge to. (selvom den ene hopper så meget på nakken af den anden at den anden er helt hårløs i nakken ;)



Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Kaniner/marsvin - gang i salget?
« Svar #2 Dato: 08 Februar , 2009, 18:58 »
Det er de første unger vi har, så jeg håber da virkelig, at de er til at sælge. ;D
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Metteoskov

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Kaniner/marsvin - gang i salget?
« Svar #3 Dato: 09 Februar , 2009, 14:35 »
Jeg har ikke haft kanin unger før, men vores kære kanin har netop barselet med ikke mindre end 11 stk, de kom af to omgange. Jeg har solgt 4 stk og givet en væk til min datters dagplejemor  ;D Jeg har stadig 6 stk tilbage hvis nogen skulle få lyst til en lille kanin ::)
3 ponyer, 1,2 1,4 spelsaufår og sidst men ikke mindst 0,2 shetland sheepdog Tric. og zobel 1,0 australorps og 0,1 gul orpington