Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min lille nye blå dreng  (Læst 14790 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min lille nye blå dreng
« Svar #15 Dato: 16 Februar , 2009, 07:58 »
Lige en update på min lille dreng, som har udviklet sig til en rigtig mor-dreng. Han vejer næste 2 kg nu og udvikler sig helt perfekt på alle områder.
Jeg glæder mig til at se, hvordan det kommer til at gå, når vejret bliver lidt mildere, og han skal lære at familien også tæller en hønseflok, som man IKKE skal genere! Talos, vores kastrat på 9 år, kan godt blive lidt træt af Safirs "sting-attacks" ind i mellem, men Safir har trods alt respekt for ham især når han brummer dybt nede i maven.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 226
Sv: Min lille nye blå dreng
« Svar #16 Dato: 16 Februar , 2009, 08:59 »
ej hvor er han kær.Der står da vist ballade skrevet i de øjne. <. <. <. <.
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min lille nye blå dreng
« Svar #17 Dato: 16 Februar , 2009, 20:49 »
Du kan tro, der er ballade i de øjne, han drøner gennem hele huset med 180 km/t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Min lille nye blå dreng
« Svar #18 Dato: 16 Februar , 2009, 21:03 »
Ja selvtilliden fejler da vist ikke noget, med det udtryk i øjnene  ;)
Smuk mis  :D  8) <-
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min lille nye blå dreng
« Svar #19 Dato: 07 Marts , 2009, 16:52 »
Safir er stadig på rette spor, han blev 5 mdr i går, og han vejer nu 2300 g og er ved at skifte tænder, han har lige tabt den ene hjørnetand, så han ser lidt spøjs ud. Der er ingen tvivl om at han klør i gummerne, hvilket mine hænder og arme bærer tydeligt præg af - "killingeeksem". Sommetider opdager jeg endda, at jeg har blodet løbende ned af arm/hånd - lille bisse  ;D
Han har ikke været ude endnu, men selvfølgelig skal han være udekat ligesom mine katte altid er. Dvs. de får lov til at være ude, når jeg er hjemme, men jeg kalder dem ind, når jeg skal afsted, og ja, de kommer altid når jeg kalder. Jeg regner med at "udetræningen" starter, når vi begynder at have dørene stående åbne ud til haven. Det bliver sjovt, når han skal til at indtage den del af verdenen.
Jeg regner også med at han snart skal en tur forbi dyrlægen og have fjernet kronjuvelerne, desværre, men man kan altså ikke have en fertil hankat boende indendøre  :o
Det er altid en stor oplevelse at genopleve det liv man får i huset med en lille ny killing. Og ham her er altså bare SÅ dejlig, en værdig efterfølger for min savnede brunmaskede Gaia. <D og en god ven for Talos.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Min lille nye blå dreng
« Svar #20 Dato: 07 Marts , 2009, 21:05 »
Ja, man glemmer ikke de savnede gamle katte, selv om man får en (eller to) ny.

Vores to skal også ud for næsten første gang, når vejret er til åbne havedøre.  Jeg siger næsten, fordi vi havde dem ude som små et par gange, men den frygtelige Silvester jagtede hønsene, og sprang endda op på ryggen af en af dem, så det blev slut på dét eventyr.  Nu håber vi, han er blevet mere fornuftig; men vi forventer det egentlig ikke.

Han skal undersøge ALT.  Forleden skubbede han en gryde med kikærter i blød ned fra køkken bordet.  Sikken et rod!  Jeg gad nok vide, hvad han havde tænkt sig.  Men vi opdagede det først, da vi fandt ham i stuen jagtende en kikært!!!

Det var rart at høre lidt nyt om din blå dreng.  Jeg gik glip af dine billeder fra den 16. februar.  Det er min fødselsdag, og jeg var tre dage i København.  Men nu har jeg så set dem.

Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Min lille nye blå dreng
« Svar #21 Dato: 07 Marts , 2009, 21:08 »
Min lille Luna bliver 3 år til april og hun har lige leget katten efter rosinen i køkkenet i ½ time. Hun leger og springer stadig rundt som en lille killing. Høns er skønne, men det er katte simpelthen også  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Ramona

  • Gæst
Sv: Min lille nye blå dreng
« Svar #22 Dato: 07 Marts , 2009, 21:09 »
hehe. lækker misekat du har fået dig der...

Lol.... min fødselsdag er også d. 16 februar.. bare i 1995.....

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Min lille nye blå dreng
« Svar #23 Dato: 08 Marts , 2009, 20:01 »

Lol.... min fødselsdag er også d. 16 februar.. bare i 1995.....

Så er vi jo næsten tvillinger!   ;D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Min lille nye blå dreng
« Svar #24 Dato: 08 Marts , 2009, 20:54 »
Og i er næsten næsten-tvillinger med mig for min MOR har fødselsdag 16 februar.  ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Min lille nye blå dreng
« Svar #25 Dato: 08 Marts , 2009, 21:04 »
Det er også en rigtigt god dato - kun meget intelligente og søde personer er født den dag - ikke også?    ;D

Jeg har faktisk også en dejlig nevø, der er født den dag - sød og intelligent selvfølgelig.  ;D

 <I <I <I <I <I for os!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk