Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Crazy pindsvin!  (Læst 6452 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Crazy pindsvin!
« Dato: 05 Januar , 2009, 17:49 »
Har lige oplevet noget meget MEGET underligt!!

Min far var ude at lufte en hund, og pludselige ringer han til mig og siger at der ude på vejen går et pindsvin rundt! Ja rigtig et pindsvin nu midt om vinteren!!

Jeg har lige været nede og samle den op, og nu ligger den godt og lunt i vores stald i en stor kasse med halm. Vi har lige ringet til pindsvinevennerne for at få afvide hvad der skulle gøres. Den skulle have lidt mad idag, og vist nok sættes ud igen imorgen, så ville den finde sit hi igen :)...

Har nogen af jer oplevet noget på den måde før? :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Crazy pindsvin!
« Svar #1 Dato: 05 Januar , 2009, 18:05 »
Ja det kan ske de vågner op igen. Men det er så mest når det er mildt. Det kan jo ikke lige siges det er nu med de kuldegrader!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Crazy pindsvin!
« Svar #2 Dato: 05 Januar , 2009, 18:25 »
Stakkels lille fyr, noget må have vækket den. Sikke en kulde at vågne op til. Godt at der findes gode mennesker som jer, der tager sig godt af den.

Min hanhund har engang gravet en tudse op, som lå og sov (hi formoder jeg) under en masse blade og sne. Den så heller ikke særlig lykkelig ud, da den kom frem i kulden. Med 4 km. hjem på gåben, kunne det ikke lige lade sig gøre at tage den med hjem i haven. I stedet skyndte vi os, at finde noget græs (nærmest hø), som vi gned varmt og pakkede den ind i det og så bladene ovenpå igen. Forhåbentlig overlevede den.
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Crazy pindsvin!
« Svar #3 Dato: 05 Januar , 2009, 22:33 »
Vi ringede og fik en snak med en ekspert som sagde at den måske var vågnet pga tørst og mad mangel. Det skete nogle gange for nogle forvirrede pindsvin. Vi skulle bare give den noget mad og vand, og så lukke den ud hvor vi fandt den imorgen :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Rie Møbjerg

  • Gæst
Sv: Crazy pindsvin!
« Svar #4 Dato: 13 Januar , 2009, 07:23 »
Hej Mikkel.
Jeg boede engang et sted hvor der var rigtigt mange pindsvin. Her hvor jeg bor nu, ser vi ikke så mange.
Dengang var der jævnligt nogle pindsvin som vi fandt på et tidspunkt af året hvor de ikke kunne klare sig. Fik kontakt til en af de her plejere som tager sig af den slags. De skal have en rimelig vægt for at kunne gå i hi. Man kan regne med at den fejler noget når den går rundt på den måde eller er for lille. De plages ofte af utøj, og kan så gives et bad, af dem som har forstand på det.
Det er måske sådan en du har snakket med !.
Godt du tog dig af den, dejlige dyr er det :-).
God Dag Rie.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Crazy pindsvin!
« Svar #5 Dato: 13 Januar , 2009, 10:34 »
Det tossede dyr er stukket af og har lagt sig i hi i stalden, så hvor meget den har fejlet ved jeg ikke ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.