Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Barf  (Læst 2328 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rose30

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 30
Barf
« Dato: 27 ſeptember , 2012, 19:28 »
Er det nogen herinde der har erfaring med at fodre med Barf? Hvordan ligger det prismæssigt i forhold til alm tørfoder. Fodrer med Royal Canin nu.

Offline Castella

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 269
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
Sv: Barf
« Svar #1 Dato: 28 ſeptember , 2012, 10:19 »
For et par år siden fodrede jeg med barf.På daværende tidspunkt havde jeg 2 Collier,oplevede stor mad-agressivitet (ikke mod os mennesker,men hundene imellem.),dette oplevede jeg ikke da de fik almindelig tørkost.
Ikke nok med det,så kostede det spidsen af en jetjager.
Er nu tilbage på tørkosten igen..
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/

Offline Bolding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 439
Sv: Barf
« Svar #2 Dato: 28 ſeptember , 2012, 21:27 »
Brugt korrekt tror jeg at barf er rigtig godt. Det kræver dog at man sætter sig grundigt ind i dyrets behov og hvilke foderemner der indeholder hvad. Min dyrlæge sagde til mig for nylig at de ser rigtig mange dyr der bliver indlagt pga fejlfodring og mangelsymptomer. Og ja, det er dyrt!

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Barf
« Svar #3 Dato: 28 ſeptember , 2012, 22:02 »
Jeg har fodret min hund med barf, siden hun var hvalp. Prøvede en kort overgang med tørfoder - det gik ikke så godt. Hun blev "voksen", gad ikke lege mere, gik ved siden af mig, når vi gik tur og lagde nogle gigantiske ildelugtende hørmere flere gange om dagen. Foderet var Kingsmoor Pure, som skulle være rigtig godt uden korn og majsindhold. I dag bruger jeg Pure som godbidder for smagen fejler tilsyneladene ikke noget og hun er tilbage på overvejende barf igen. Og hun er som var før den nye fodring, leger med de hunde vi møder og bevæger sig langt mere og efterladenskaberne er igen diskrete og ikke umiddelbart sporbare  ;D

Jeg synes ikke, det er dyrt. Koster vel i omegnen af en tiér om dagen. I en anden tråd oplyser flere, at det er muligt at købe direkte fra slagteriet og det gør jeg da også indimellem - så bliver det rigtig billigt. Det dyreste er det grøntsagsmix, hun skal have som tilskud hver dag. 

Med hensyn til fejlernæring kan dette ligesåvel forekomme hos hunde som ikke fodres barf. Det handler nok om at sætte sig ind i tingene, hvad enten man fodrer traditionelt eller barf. Det er også værd at huske, at dyrlægerne har en ikke ringe indkomst fra fodersalg og det kan måske have indflydelse på de erfaringer, de viderebringer.
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)