Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: gode råd søges  (Læst 2341 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
gode råd søges
« Dato: 24 Marts , 2012, 12:44 »
Vi har en toller hvalp som er slem til at spise sten i hundegården, nogen der har et eller flere gode råd for å få den til at holde op?
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: gode råd søges
« Svar #1 Dato: 24 Marts , 2012, 14:27 »
prøv at smide en håndfuld kattemad ud i gården i stedet, det kan beskæftige den med at søge efter mad i stedet for sten, husk at trække mængden af kattemad fra den daglige kost.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: gode råd søges
« Svar #2 Dato: 24 Marts , 2012, 14:44 »
prøv at smide en håndfuld kattemad ud i gården i stedet, det kan beskæftige den med at søge efter mad i stedet for sten, husk at trække mængden af kattemad fra den daglige kost.

Det tør jeg ikke, for en jeg kender gjorde det og det resulteret i at hvalpen slugte alt hvad der lugtet af mad, og endte op hos dyrlægen med 2 kg sten i maven som skulle fjernes ved operation.
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Niels Kongsbak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 146
Sv: gode råd søges
« Svar #3 Dato: 24 Marts , 2012, 14:50 »
Så gør det på græsplænen. Hvalpen skal motiveres og lære hvad der er mad og hvad der ikke er mad. Ros den når den spiser kattemad (og andet) og sig FY! når den spiser sten. I skal bestemme hvad der er rigtigt og forkert som flokkens leder.

Offline Bolding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 439
Sv: gode råd søges
« Svar #4 Dato: 25 Marts , 2012, 21:48 »
Jeg har kendt flere hunde med tendens til at spise sten og det er desværre rigtig svært at vænne dem af med.
Det er et spørgsmål om rigtig meget træning og hele tiden være opmærksom på, hvad hunden foretager sig når den er udendørs. Jeg ville ikke under nogen omstændigheder fodre en hund med forkærlighed for sten, udendørs. Den skal udelukkende forbinde mad, med noget der kommer fra menneskets hånd som godbid eller er i en madskål.
Det er meget få af dem jeg kender som det er lykkedes at træne hunden ud af denne adfærd, resten er enten aflivet pga mavedrejning som resultat af stenspiseriet eller de har mundkurv på udendørs så de slet ikke kan spise stenene.
Krydsede fingre herfra og så er det "blot" at have øjnene på stilke. Afbryd adfærden med et nej og ros hunden når den lystrer og vælger andre gøremål.