Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: loppeallergi  (Læst 22694 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

  • Gæst
loppeallergi
« Dato: 03 Februar , 2012, 16:41 »
Åh  nej.. en trist fredag. Min dejlige hund Folmer har fået konstateret loppeallergi og foderintolerans.. jeg skal ned og tale med dyrlægen på tirsdag.. men jeg ved at hans holdning er, at dyr med sådan allergi, oftest er bedst tjent med at blive aflivet.

Er der nogen derude, som kan give mig et trøst med, at de har en hund der har levet et godt og langt liv med denne diagnose??

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #1 Dato: 03 Februar , 2012, 17:00 »
Åh  nej.. en trist fredag. Min dejlige hund Folmer har fået konstateret loppeallergi og foderintolerans.. jeg skal ned og tale med dyrlægen på tirsdag.. men jeg ved at hans holdning er, at dyr med sådan allergi, oftest er bedst tjent med at blive aflivet.

Er der nogen derude, som kan give mig et trøst med, at de har en hund der har levet et godt og langt liv med denne diagnose??

Min datter har en Papillon (er ikke så god ud idet franske men altså sommerfuglehund) Den fik konstateret pollenallergi og foderintolerans, hænger åbenbart lidt sammen disse ting, men hunden Marcus fik ordineret fiskeolie som skulle forstøves ud over tørfodret dagligt og det hjalp og han elsker det.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #2 Dato: 03 Februar , 2012, 17:25 »
Vores nu afdøde hund blev vaccineret  mod foderstof-mider og husstøvmider. Vaccinen produceret i Tyskland efter blodprøve. Det fungerede fint og vi ændrede IKKE på foderet. Det er en fordel at man selv kan give sprøjterne medmindre man bor tæt på dyrlægen for systemet skal følges først med tætte injektioner (ugentligt, tror jeg) derefter med længere intervaller. I øvrigt har min svigerinde en allergihund, der er på Prednisolon-tabletter. Der må forventes nyreproblemer om nogle år - men hunden har det fint, så hvad så? Den kan jo også blive kørt over elller komme til at fejle noget andet....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #3 Dato: 03 Februar , 2012, 17:44 »
men Folmer har jo loppeallergi. Vi ved endnu ikke hvad foder han ikke kan tåle.. Det eneste der hjælper mod kløen på loppeallergi er binyrebarkomon. Hvis han ikke får det, hver gang han bliver bidt af en loppe, så klør han sig til blods. Og det er da ikke til at holde ud..

Vi er knuste.. vi kan slet ikke holde ud ikke at skulle have Folmerhunden mere.

Det kan jeg slet ikke holde ud. Jeg ved godt at vores dyr kun er til låns.. Men Folmer er kun 3 år.
 :'( :'( :'(

Offline kurup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 116
Sv: loppeallergi
« Svar #4 Dato: 03 Februar , 2012, 17:52 »
Hej
Jeg har ikke nogle dyr med allergi, men en med blære og en med nyre problemer.
De begge har levet i mange år med deres sygdomme, er bare blevet fodret med medicinsk foder fra Hills og kun det-den ene er næsten lige faldet fra af alderdom og den anden lever et godt liv, man kan slet ikke se at han lider af noget.
Mener man kan få foder til dyr med allergi, ligesom jeg køber foder beregnet på de sygdomme mine lider af.
Tænkte at du kunne prøve det af.
Jeg køber foder hjem fra england, leveret til døren af DHL-man skal købe for over 129 pund, så er det også fragtfrit :)
Ved ikke om det kan hjælpe dig, men her er et link til Hill`s

http://www.hillspet.dk/Products/Product.aspx?PID=100&packType=Bag
Mange hilsner Anne-Marie
Hvide Faverolles i stor.
Laksefarvede Faverolles i stor.
0,1 Hovawart.
3,1 Katte.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #5 Dato: 03 Februar , 2012, 18:00 »
Du kan også vaccinere mod loppeallergi - og så naturligvis behandle mod lopper. En blodprøve kan stort set afsløre, hvad hunden ikke kan tåle. Vi har i øvrigt også engang fået "konstateret"  fodermiddelallergi og loppeallergi hos vores ene Broholmer. Det kostede adskillige indsprøjtninger mod hudbetændelse og allergi samt sækkevis af allergifoder (til 65 kilo hund) for en formue. Indtil en anden dyrlæge tog en blodprøve og IKKE fandt nogen allergier. Det viste sig at være hormonelle problemer der forsvandt da hunden blev neutraliseret....
Så et vigtigt spørgsmål: Har din dyrlæge taget prøver eller gætter han bare?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #6 Dato: 03 Februar , 2012, 18:32 »
men Folmer har jo loppeallergi. Vi ved endnu ikke hvad foder han ikke kan tåle.. Det eneste der hjælper mod kløen på loppeallergi er binyrebarkomon. Hvis han ikke får det, hver gang han bliver bidt af en loppe, så klør han sig til blods. Og det er da ikke til at holde ud..

Vi er knuste.. vi kan slet ikke holde ud ikke at skulle have Folmerhunden mere.

Det kan jeg slet ikke holde ud. Jeg ved godt at vores dyr kun er til låns.. Men Folmer er kun 3 år.
 :'( :'( :'(

Binyrebarkomon er noget krasbørstig djævelskab som Fanden har skabt.... Men ro på, man afliver bestemt ikke en hund ud fra det foreskrevne.
Stik en finger i jorden og lyt til Ankerine´s spørgsmål, det virker som en velovervejet tanke.

PS. En sidebemærkning uden jeg håber at blive beskyldt for kvaksalveri. Har læst flere artikler om vagtelæg og disses fortræfligheder imod div. former for allergier. Matas forhandler frysetøret vagtelæg i kapsler.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #7 Dato: 03 Februar , 2012, 18:38 »
Binyrebarkomon er noget krasbørstig djævelskab som Fanden har skabt....
Jeg er ikke enig. Binyrebarkhormon er en Guds gave til millioner af allergikere, astmatikere, gigtpatienter og kræftpatienter. Symptombehandling og bivirkninger, ja - men leveår og livskvalitet indtil bivirkningerne får overtaget - om nogensinde.
Men selvfølgelig skal der stilles en korrekt diagnose, hvilket (ifølge mine erfaringer) kniber for mange dyrlæger. En god dyreklinik er guld værd /o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: loppeallergi
« Svar #8 Dato: 03 Februar , 2012, 18:58 »
Jeg er ikke enig. Binyrebarkhormon er en Guds gave til millioner af allergikere, astmatikere, gigtpatienter og kræftpatienter. Symptombehandling og bivirkninger, ja - men leveår og livskvalitet indtil bivirkningerne får overtaget - om nogensinde.
Men selvfølgelig skal der stilles en korrekt diagnose, hvilket (ifølge mine erfaringer) kniber for mange dyrlæger. En god dyreklinik er guld værd /o.

Enig /o Det er kun dårlige behandlere, der er noget fanden har skabt ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: loppeallergi
« Svar #9 Dato: 03 Februar , 2012, 19:03 »
Og Tine, hvis din dyrlæge synes det bedste er at aflive, så ville jeg helst sikkert få en "second opinion", for jeg har meget svært ved at tro hunden ikke kan komme til at leve fint med det *l
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #10 Dato: 03 Februar , 2012, 19:12 »
Jeg er nu heldig enig i, at binyrebarkomin er noget krads noget.. Og det skal ikke tages for sjov.. MEN
Jeg er ikke enig. Binyrebarkhormon er en Guds gave til millioner af allergikere, astmatikere, gigtpatienter og kræftpatienter. Symptombehandling og bivirkninger, ja - men leveår og livskvalitet indtil bivirkningerne får overtaget - om nogensinde.
Men selvfølgelig skal der stilles en korrekt diagnose, hvilket (ifølge mine erfaringer) kniber for mange dyrlæger. En god dyreklinik er guld værd /o.

Her er jeg nu også enig.

Vores dyreklinik er en dygtig og troværdig en af slagsen. Han sagde faktisk for 3 mdr siden, at han mistænkte lopperallergi og foderallergi, hvor jeg så ville prøve at skifte foder først, og prøve at give ham andre slags loppemidler. Vi havde jo et slemt loppeangreb sensommer 2011, og jeg kunne ikke blive lopperne kvit.. troede jeg. For jeg var jo så sikker på at det var lopper som blev ved at bide, og derfor skiftede jeg rundt i loppemidlerne. Men her den seneste tid, kunne jeg jo godt se at han ikke har lopper nu.. Og det er så foderallergien der genere ham. Vi tog så ned igen for at få nogle hjælp. Og der blev taget blodprøver som vi så har fået svar på idag. Der skal laves noget uddybende så de kan se hvad mere han ikke kan tåle. Men ihvertfald loppe allergi. Har så kunne læse mig til at det tit er noget der er "kombineret" med foderallergi, og de symptomer passer helt på Folmer. Han kradser sig i lysken, siderne, ved haleroden og ja.. læs selv videre under foderallergi. Så det er bestemt det der har drillet ham de sidste par uger.

I har helt ret. Tag den med ro, og vent på den endelige diagnose. Har også været inde og læse om forskellige fodermærker som skal prøves..
og Dyrlægen vil så se os på Tirsdag så vi kan blive sat ordentligt ind i sagerne..

Havde bare brug for at høre.. at alt håb endnu ikke er ude.. At der findes hunde med allergier som kan leve fint og have det godt.. For Folmer fortjener intet mindre end et godt liv. Han er den bedste hund vi nogensinde har haft, og han har reddet mit liv..  Vi vil gå langt for ham.




pylle pylle

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #11 Dato: 03 Februar , 2012, 19:14 »
Tak Tanja.. :-* og alle i andre som kommer med råd.. Ja.. jeg ved godt mange sidder og tænker.. "Det er bare en hund!!" Men vi er også nogen som tror på hunde har personlighed og sjæl.. og Folmerhunden er et familiemedlem..  :)

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: loppeallergi
« Svar #12 Dato: 03 Februar , 2012, 19:15 »
Jeg har lige talt med svigerinden i anden anledning. Hendes hund har været "på Prednisolon" i fem år nu, mente hun. Suppleret med fiskeolie. Den er blevet tykkere men det er nu også en forkælet labrador ::)
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: loppeallergi
« Svar #13 Dato: 03 Februar , 2012, 19:51 »
Han skal nok blive god igen, Tine! Vi har nogle venner med en hund med proteinallergi (er det mon det samme som foderallergi) og han lever fint på specialfoder, men må aldrig igen få kødben, kød osv. Mht. Lopperne, så handler det vel om at forebygge?!

Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

FC-Søvind

  • Gæst
Sv: loppeallergi
« Svar #14 Dato: 03 Februar , 2012, 19:56 »
Tak Tanja.. :-* og alle i andre som kommer med råd.. Ja.. jeg ved godt mange sidder og tænker.. "Det er bare en hund!!" Men vi er også nogen som tror på hunde har personlighed og sjæl.. og Folmerhunden er et familiemedlem..  :)

Netop, når man tager en hund til sig og det være sig i øvrigt også andre dyr store som små, så tilkendegiver man vel egenligt også, ja faktisk udsteder en form for garenti til, eller en absolut tillid erklæring om, den (hunden) jo er ønsket.

Lopper, Her et gammelt huskeråd: Stil et lavt fad på gulvet ved sengetide, fyld det med vand, men ikke mere end et fyrfadlys kan stå og brænde sagte om natten.
Lopper tiltrækkes af lys, hopper op i fadet og drukner. Temmelig forebyggende inden de finder skjul under tæpper o.lign.