Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sne i hundepoter - av!  (Læst 5150 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sne i hundepoter - av!
« Dato: 04 Februar , 2012, 07:56 »
Nogen, der har et godt råd mod sne i hundepoter? Mine 2 gårdhunde løber rundt på 3 ben, og det er ikke pga salt, for de gør det også omme i haven. Så snart jeg har 'nulret' poterne, går det igen, men kun i kort tid. Der findes sikkert støvler i en dyreforretning, men dels ville de nok modsætte sig at få dem på, dels ville det koste både tid og kamp at få monteret 8 støvler 4-6 gange om dagen..
Kopattesalve? men også helst noget, som ikke sviner for meget, når de kommer ind igen..
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Sne i hundepoter - av!
« Svar #1 Dato: 04 Februar , 2012, 08:18 »
Du kan købe noget der hedder potesalve i de fleste hund/katte forretninger.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Sne i hundepoter - av!
« Svar #2 Dato: 04 Februar , 2012, 08:40 »
Nemlig! Frem med potevoksen. Den findes både som salve/pasta og som en stift a la læbepomade. Det koster omkring en 50'er for nok til en vinter :-) (Alt efter størrelsen på hunden!)

Hundesko er heller ikke en dårlig ide, men de koster kassen for de gode.. 400-600 kr. for et par.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Sne i hundepoter - av!
« Svar #3 Dato: 05 Februar , 2012, 12:10 »
Tak for svarerne, i nødens stund (havde lånt bilen ud til min søn) kunne jeg ikke komme på indkøb og greb i stedet en let brugt læbepomade. Den tværede jeg godt rundt i hver pote, der hvor jeg regnede med, at sneen ellers sætter sig. Og det hjalp faktisk!
Hvorfor findes den slags egentlig ikke på spray, som silikone til bildører? (Ikke at jeg kunne finde på at bruge silikone til hundepoter..  ;) )  Og i øvrigt ordnede den madglade hund det, der kom på gulvet.. ::)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Sne i hundepoter - av!
« Svar #4 Dato: 05 Februar , 2012, 13:12 »
Og så til den billige løsning.
En tube usynlig handske, der i fortiden hed Kerodex, men det ved jeg ikke om det stadig hedder.
Der er til rigtig mange gange, og det kan smøres godt ned mellem trædepuderne, så salt og is ikke sætter sig fast, og det holder længe
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Sne i hundepoter - av!
« Svar #5 Dato: 05 Februar , 2012, 13:18 »
Men hvad hvis (når) hunden slikker det af? Giver det ikke 'usynlig handske' indvendig i tarmene (=tynd mave)?
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Sne i hundepoter - av!
« Svar #6 Dato: 05 Februar , 2012, 15:23 »
Potevoks findes også i spray.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Sne i hundepoter - av!
« Svar #7 Dato: 05 Februar , 2012, 20:00 »
Når først de har været ude og gå eller lege, viser de ikke interesse for det, og jeg har aldrig haft problemer med dårlig mave på den konto, det skal jo smøres tyndt ud..


Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ege

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 248
Sv: Sne i hundepoter - av!
« Svar #8 Dato: 05 Februar , 2012, 20:10 »
Har osse brugt usynlige handsker uden problemmer


men skal vores gå på skarp is har jeg brugt tynde korte stromper og klippet en hak ned i begge sider og brugt snipperne som bindebånd  og Liam har syntes de er ok
vi ha haft de dyre sko men de holdt ikke ret godt /sad ikke ordenligt
Vi har klippet alt hår væk mellem trædepoterne da det er her iset sætter sig fast og evt salt
Vores hund er en langhåret type
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn