Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hund søges  (Læst 8045 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Hund søges
« Svar #15 Dato: 06 Marts , 2011, 01:07 »
Tilføjelse til mit tidligere indlæg svar nr 8

Jeg vil lige give en beskrivelse af vores møde med det internat vi hentede hund ved.
Da vi så hunden på nettet ringede vi til dem og forklarede at den hund kunne vi da godt bruge at jeg var jæger da det var en jagthund og vi havde hund i forvegn
Så blev der aftalt en tid vi skulle komme ud til dem og vi skulle tage vores egen hund med så vi kunne se om de kunne sammen og det var jo alt sammen godt nok
Da vi så kom der ud må jeg så sige der knækkede filmen for det første havde de ikke tid til at tale med os så vi måtte side og vente en halv time inden der var nogen der havde tid vi måtte ikke komme ind og se hvilke forhold hundene gik under det forstod jeg ikke da de så endelig kom ud med hunden havde den hundelort smurt op af siden  måske var det forklaringen på vi ikke måtte se det.så blev vi fuldt om bag ved og blev lukket ind i en indhegning på en 2000 m2 hvor vi var alene med hundene i en halv times tid. hunden som vi skulle se blev bare slubbet løs så der var ikke megen chance for at komme i kontakt med den jeg vil sige at der vil nok være mange der ville sige stop her men vi blev enig om at give den en chance det var jo racen vi ville have så kom vi om for at udfylde papir og betale for den det var der næsten heller ikke tid til
Der spurte jeg så om der var stamtavle på den men det vidste hun ikke men hvis der var, fik vi den ikke vi skulle ikke kunne bruge den til avl men vi tog hunden med hjem alligevel.  Jeg troede sådan et sted var bedre end ved en af de baggårds indianer der advares imod men jeg tog meget fejl
Det skal så siges det er en skilsmisse hund som der ikke haft det godt en selvtillid tæt på 0 hun var meget vild kalde den til sig i starten var umulig det første halve år var en sej omgang nu har vi haft hinde i 2,5 år og det går rigtig godt så vi er glade for vi tog hinde med hjem den gang
Ps hønsene kan hun også gå sammen med selv om hun er meget fugle tosset
Der skal også lige med at vi har et hold bekendte hvor det viste sig at de også har hentet hund samme sted med samme behandling så det var ikke et eneståne tilfælde.

opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Hund søges
« Svar #16 Dato: 06 Marts , 2011, 07:25 »
Preben@ Den oplevelse og behandling I fik på det internat var ganske enkelt ikke ok og kan på ingen måde forsvares. En af de vigtige ting sådan et sted - udover at dyrene har gode forhold at leve under - er at køber får en god oplevelse og ordentlig information, når man kommer på internatet. Desværre kan jeg læse, at det ikke engang er et engangs tilfælde.

Det er rigtigt, at internaterne helst ikke viser rundt i hunde/katte husene, men det er for ikke at skabe uro for dyrene - men det er selvfølgelig klart, at man bliver mistænksom, hvis man får nej til at  bese forholdene og der så kommer en hund ud indsmurt i lort. Ret skræmmende.

Det er umanerligt dumt, at behandle sine samarbejdspartnere, som køber jo er, på den måde og det fremmer  hvert fald ikke deres mulighed for at formidle dyrene videre og er gangske rigtig medvirkende til ,at internater kan få et dårligt ry.

Heldigt for hunden at I har haft kærlighed og overskud til at give den trygge forhold, hvor den kan blomstre.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hund søges
« Svar #17 Dato: 06 Marts , 2011, 08:18 »
JEg bryder mig godt nok heller ikke om den historie Preben.  Har I kontaktet hovedbestyrrelsen?

Jeg syntes nu også man godt kan se en forskel på internaterne alene ved at læse deres annoncer. F.eks er det altid en fornøjelse at læse annoncerne fra Hillerød ....syntes jeg :)
Så er der et enkelt internat som stort set aldrig får sat billeder på.... det er synd....

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Hund søges
« Svar #18 Dato: 06 Marts , 2011, 10:41 »
Hillerød internatet er også helt i top kvalitetsmæssigt. Derudover kan det også kun være et plus, at det er en meget anset og brugt hundeadfærdspsykolog, som driver stedet. Min Nanni boede 17 dage på Hilleød internat, inden vi fik hende.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14