Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jersey Kæmper  (Læst 37999 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #30 Dato: 08 Februar , 2011, 00:21 »
Kan jeg også få adressen på avleren i Køln , arbejder hernede og har selv Jersey Kæmper derhjemme og mangler lidt nyt blod i stammen.

VH
J

Øj, det skulle du aldrig have sagt lol Nu er du oplagt transportmulighed til det hungrende danske fjerkræsfolk  ;D
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Mette E

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 100
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #31 Dato: 09 Februar , 2011, 10:45 »
Hvis I finder nogle hvide, er jeg også interesseret i et par høns  ;D

Mvh
Mette E
Med venlig hilsen
Mette E

Høns, får, Dexter kvæg

Offline Ravnemor

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #32 Dato: 09 Februar , 2011, 22:35 »
   
hmm jeg kan ikke hitte ud af at sætte billeder ind her, så har nu lavet et album, så må jeg finde ud af hvordan jeg gør ::)
Er lige nu ejer af:
2,0 guld sort/båndede Brahma haner og 12 andre Brahma fra sep. 2011
1,4 Silkehøns dv.vildtfarvede
2,2Jersey kæmpe sorte
1,0 jersey Kæmpe blå
0.2 faverolles store
0.3 sorte Kochin store

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #33 Dato: 09 ſeptember , 2011, 07:38 »
Hvordan går det derude med jeres planer om at avle Jersey Kæmper (verdens bedste race)  ;) ;D /o

Og er der nogle nye seriøse folk på vej. Jeg har set at der har været nogle til salg her på Forum her i løbet af året, så nogen avler trods alt med dem.

Jeg har i år ikke fået lavet specielt mange kyllinger desværre, men selvfølgelig behøver man ikke mange, bare de er gode dem der er.   <: *k *e
« Senest Redigeret: 09 ſeptember , 2011, 07:42 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #34 Dato: 09 ſeptember , 2011, 08:29 »
Nu har jeg endnu ikke selv fået anskaffet nogen. Der har ikke rigtig været tid og overskud til flere fjerkræ lige nu, men det er da klart en race, som jeg gerne vil have ind. Og for at det ikke skal være nemt for mig selv, så vil jeg rigtig gerne have dem i hvid. Har heller ikke fået undersøgt, og de stadig findes i hvid her i DK, men ellers må jeg jo tage til udlandet og hente nogen hjem. :)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #35 Dato: 09 ſeptember , 2011, 09:45 »
Jeg har jo købt nogle rugeæg fra Jersey Kæmper, men det gav ikke så meget. Der klækkede 3 kyllinger og den ene er gået til så jeg har kun to. (tror det er en blå og en sort)

Endnu ved jeg ikke om det er haner eller høner, men uanset bliver jeg jo nok nødt til at supplere til foråret.  Eller nu hvis der er nogen der har kyllinger de vil af med?  ;D

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig med at komme videre med det. Det kan være lidt svært at finde nogen.

Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #36 Dato: 09 ſeptember , 2011, 17:31 »
Jeg ved ikke om der findes hvide Jersey Kæmper mere i Danmark, men dem (1,2) jeg så i Hannover sidste år, var ikke noget at råbe hurra for.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #37 Dato: 11 ſeptember , 2011, 13:10 »
Jeps, har også Jersey jo :) Så satser da på der kommer  kyllinger næste år ;) Har kun en enkelt voksen, den er vel spættet ( det må du jo vide Lene hehe) Den har bare glemt de farvede fjer :D Billeder? Argh, er ikke gode venner med mit net pt, men måske jeg kan smide nogle på den hjemmeside jeg sidder og roder med  ;)
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

thorleif

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #38 Dato: 11 ſeptember , 2011, 14:09 »
@Lene. haver du forsoegt med spettet paa spettet? Jeg tror du da kan faa et lille antal hvide, som saa avles med hinanden? 100-aars-project?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #39 Dato: 11 ſeptember , 2011, 16:32 »
@ Thorleif

Jeg har faktisk i år fået 1,2 "dalmatiner" Jersey, som faktisk er hvide med sorte pletter.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #40 Dato: 11 ſeptember , 2011, 17:14 »
Wow, send et billede? Er der stoerrelse paa dem? Det er fordelen med at IKKE tilhoere en race-klub. Vi har nemlig ikke LOV at experimentere med farver, men kun bevare hvide og sorte Langshans af tyben Croad. Men det kan vaere rigtigt sjov. Men dine Dalmatinere er vel ikke saa stygge som den her?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #41 Dato: 11 ſeptember , 2011, 17:29 »
De har en helt forkert øjnfarve, men ganske god størrelse, lang god ryg og fantastiske gule fodsåler..
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #42 Dato: 11 ſeptember , 2011, 20:30 »
Fra venstre Jersey Kæmpe - sort, til højre "dalmatiner" Jersey Kæmpe og bagerst Brahma - hvid sort/columbia. Alle 3 er unghøner fra i år.

Nederste billede "dalmatiner" Jersey Kæmpen fra den anden side.
« Senest Redigeret: 11 ſeptember , 2011, 20:35 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Alexander Patrick Harholt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 130
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #43 Dato: 12 ſeptember , 2011, 09:51 »
jeg har jersey fra 2 forskellige steder og jeg vil da se om jeg ikke kan komme i gang med at få flere jerseykæmper, men eftersom der er få steder i Danmark der har dem trænger racen måske til noget nyt blod og jeg er ofte i Tyskland så måske findes der steder hvor man kan købe kylinger eller ruge æg til kommende nye Jersey kæmper, henter gerne til andre hvis man blot finder et sted hvor man kan få fat i dem
Hilsen

Alexander



Hvid La Fléche

bly viol

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #44 Dato: 12 ſeptember , 2011, 10:26 »
jeg vil også avle jersey . har nu 1,2 blå . 1,4 sort og 1 spættet . alle fra en dygtig opdrætter . så mon ik jeg kan lave noget godt ud a dem . store er de . og tunge . 5 kilos høner . så er der noget ved det