Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jersey Kæmper  (Læst 37957 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Jersey Kæmper
« Dato: 30 Januar , 2011, 08:15 »
Er der nogen her på Forum som har Jersey Kæmper og som gør eller vil gøre noget seriøst for denne vidunderlige race ??

Jeg har selv avlet kæmperne siden 1998 i farverne sort og blå randtegnet.

Se mere på http://www.lestat.dk/5648362
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #1 Dato: 30 Januar , 2011, 08:59 »
Jeg har sort Jerseyer og jeg håber at jeg kan få nogen ordentlige kyllinger ud af dem jeg har, som kan udstilles. Hvis jeg vel og mærket kan finde ud af det.  *k
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #2 Dato: 30 Januar , 2011, 09:04 »
Dejligt at høre, der er nemlig ret mange som er interesseret i dem som havehøns. Så racen trænger virkelig til nogle som seriøst vil opdrætte dem og udstille.

@ bettina30

Du er altid velkommen til at kontakte mig ved spørgsmål  ;) helst på mail..

Jersey Kæmper hører forøvrigt med i Orpington Klubben, for vi er desværre langt fra nok opdrættere til at have vores egen klub.
http://www.orpington.dk

Men Australorpsne hørte jo også med i Orpington klubben i tidernes morgen og de er jo nu så mange, så de har deres egen special klub nu.
« Senest Redigeret: 30 Januar , 2011, 09:06 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline mariegaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 143
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #3 Dato: 30 Januar , 2011, 10:26 »
jeg skal hente 12 rugeæg 6 feb. fra jersey kæmpe, jeg mistede de to jeg havde til ræven i dec.
Mvh. Peter (og Marianne)


1.3 guld/sort båndet Brahma
1.3 sølv/sort båndet Brahma
1.3 gul/sort colombia Brahma
1.3 sort/kobber Maran
1.3 sort kæmpe Jersey
1.5 lys sussex
1.5 gul/colombia sussex
1.3 trefarvet sussex
1.4 Hvid moskus and
 Duer
 Katte
 Hunde

www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.raceduen.dk

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #4 Dato: 30 Januar , 2011, 12:52 »
Tak for det lene.

Det er jo også en fantastisk havehøne/kok.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #5 Dato: 30 Januar , 2011, 12:59 »
Nu fik jeg af en eller anden grund forvildet mig ind og læse om racen i går, og må nok sige, at jeg blev lidt varm på den. Nu har jeg jo allerede australorp, som jeg forventer at starte alv op på i år, og det er de blå, jeg ønsker at avle. Derfor tænkte jeg lidt, at jeg ville vælge en anden farve end blå, hvis jeg slår mig ind på jersey kæmpe. Måske starte med sort, og så ellers arbejde på at finde nogle hvide til at få bygge en god stamme eller to op på.

Men overvejer lige lidt endnu, om ikke det er noget... Og så skal vi også lige have plads (Bygget flere hønsehuse), inden jeg anskaffer mig flere høns pt.  :D
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Lotte M. S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #6 Dato: 30 Januar , 2011, 13:07 »
Sidst jeg havde høns, for ca. 5 år siden, havde jeg Jersey kæmper 1 sort kok og 3 hvide damer. De er så rolige og har et dejligt temperament og hanen er imponerende stor!! Jeg kan ihvertfald varmt anbefale dem  :)
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #7 Dato: 07 Februar , 2011, 11:34 »
Min alvsstamme af sorte + en enkelt spættet, til produktion af blå.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Ravnemor

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #8 Dato: 07 Februar , 2011, 13:44 »
Lene jeg har jo en dejlig hane i sort fra dig og en blå- dertil har jeg fået skaffet et par damer  til dem, så jeg håber meget på at det bliver starten til et opdrat ;D
Er lige nu ejer af:
2,0 guld sort/båndede Brahma haner og 12 andre Brahma fra sep. 2011
1,4 Silkehøns dv.vildtfarvede
2,2Jersey kæmpe sorte
1,0 jersey Kæmpe blå
0.2 faverolles store
0.3 sorte Kochin store

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #9 Dato: 07 Februar , 2011, 13:55 »
Opfordring til alle jer med Jersey Kæmper - sæt billeder ind her på tråden og lad os se hvad I har af dyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #10 Dato: 07 Februar , 2011, 14:10 »
Jersey Kæmper er rigtig populære, der er rigtig mange som ønsker dem som havehøns, hvilket de også egner sig fortræffeligt til.

De er store og rolige, ikke særlig flyvelystne og hønerne lægger godt med store brunskallede æg.

Men der er desværre ikke så mange seriøse avlere og udstillere, det er noget som racen i høj grad savner.

En Jersey Kæmpe skal være stor, bred og have en lang ryg og fyldigt bryst  også have gule fodsåler.

Desværre er det alt nemt at avle dem for små og for trekantede (manglende brystfylde)

« Senest Redigeret: 07 Februar , 2011, 14:35 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Piglet79

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 258
    • familientanderup.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #11 Dato: 07 Februar , 2011, 15:01 »
Så er der vel ikke så meget andet for, end at få fundet en stamme til mig senere på året?  /o

Vi har planer om at få lavet hønsehuse, så det er muligt at have ca. 5 stammer til avl og evt. udstilling + det løse :)
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #12 Dato: 07 Februar , 2011, 15:10 »
@ Ravnemor og Piglet79

Det lyder bar dajligt  /o lad os få gang i denne dejlige race.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #13 Dato: 07 Februar , 2011, 15:13 »
Her er lige lidt få billeder af mine i første omgang
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #14 Dato: 07 Februar , 2011, 15:16 »
Og en mere,
prøver lige at tage nogen flere en af de næste dage.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.