Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp  (Læst 35451 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #15 Dato: 15 April , 2008, 07:43 »
Godmorgen, i nat har jeg sovet 4 timer i et stræk og den lille tager stadig på og vækker mig selv når hun er sulten. Vægten i dag stod på 153 g.
Jeg kender fiffet med den lange sut Hanne, det brugte vi også på Horsens Sygehus da jeg var elev. Jeg tror ikke det er en ganespalte, der er intet at se i ganen på hende, og der kommer ikke mælk ud af næseborene hver gang hun sutter, det er kun hvis hun foriver.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #16 Dato: 15 April , 2008, 08:55 »
Jeg tro med den pleje du giver skal den lille hund nok klare sig. <M
 <-
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #17 Dato: 15 April , 2008, 09:37 »
Nu bliver de små hunde snart en uge, og selvom den lille tager på fordi Helen er omsorgsfuld sammen med Jade, så er den lille hund stadig ikke selvkørende, og det burde den være på nuværende tidspunkt.

Jeg ville nu gå til dyrlægen igen, for at få afgjort hvilket problem der er tale om.
Der skal være en meget god grund til at bruge al den energi på den lille hund, hvis det er formålsløst på sigt.
Lad dyrlægen tage beslutningen.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #18 Dato: 16 April , 2008, 02:20 »
Nu kender jeg ikke racen, som hvalpen er efter, men jeg synes vægten er meget lav.

Når vi har killinger, så ligger vægten når de er 7 dage gamle på omkring 230 - 250 gr.
Den laveste vægt har været lige 200, og den højeste på 292 gr.

Men som sagt, så kender jeg ikke din race, og ved heller ikke hvad dens ideal vægt er.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #19 Dato: 16 April , 2008, 07:55 »
Har været ved dyrlægen og fortsætter med at flaske. Vægten i dag er 162 g. voksen vægten på moderen og faderen er 3,3 kg Børge.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #20 Dato: 16 April , 2008, 08:19 »
Det er da nogle små pus du har Helen, jeg synes det lyder til at den trives godt, og det glæder mig meget,du gør da et godt stykke arbejde, jeg tror det bliver svært at skulle skille sig af med den, når du selv har flasket den op,  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #21 Dato: 16 April , 2008, 10:14 »
Så er alt jo i den skønneste orden, og jeg synes det går flot fremad med vægten.
Nu har der jo helt fra begyndelsen været forskel på de to hvalpe, og det vil der vedblive med at være i lang tid, så det skal man ikke tænke så meget over..
Jeg synes det er godt du har energien til det, og i den sidste ende skal det nok visee sig at komme den lille til gode.
Lad os endelig følge med i fremgangen. ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #22 Dato: 17 April , 2008, 06:11 »
Vægt i dag 174 g og man se nu se den vokser :) men det er stadig et lille spirevip. Den er navngivet af mig nu, hedder Ida og storesøster hedder Luna.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #23 Dato: 17 April , 2008, 08:30 »
Hvor det dejligt at læse, den skal nok klare sig, og 12 g om dagen er da flot,  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #24 Dato: 18 April , 2008, 08:03 »
Hurra i dag er en god dag, for første gang i sin levetid har den lille Ida taget mere end 10 % af sin egen vægt på på et døgn.
Familien der skulle have hende, har jeg haft en længere snak med i går, og vi er enige om at vi skal finde en anden petit til dem, der er kommet bedre fra start, da de har halvstore børn der så frem til en legekammerat. Ida vil passe bedre til et ældre ægtepar eller en enlig ældre.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #25 Dato: 18 April , 2008, 23:35 »
Det var dagens gode historie, godt gået af den lille Ida.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #26 Dato: 23 April , 2008, 08:01 »
Så har også Ida fået øjne, søsteren Lua har haft de sødeste øjne i 3 dage nu. Lua ligner en sumobryder så fed er hun, Ida vejer i dag 243 g og trives fint, er livlig og kan selv påkalde opmærksomhed når hun er i klemme under den store Lua eller er sulten. Jeg tillader mig den luksus at kun give hende flaske en gang om natten nu.
Hun sutter stadig ikke ordentligt på sutten, men på min finger der kan hun godt tage fat og sutte hårdt. Jeg hæder mere og mere til din teori Ina at det er en ganespalte, men den er ikke synlig og kan heller ikke mærkes med en vatpind. Jeg håber så på det kan repareres når hun bliver noget større.
Hvor tidligt kan jeg tilbyde hende noget mere fast føde ala vælling?
« Senest Redigeret: 23 April , 2008, 08:04 Fra Helen Ørndorf »

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #27 Dato: 23 April , 2008, 08:12 »
Hej Helen
Hvor det rart at læse at lille Ida trives, jeg kan godt forstå at du giver lidt om natten, da jeg havde hvalpe tror jeg men kan ikke huske det nøjagtigt, at jeg gav lidt vælling fra omkring 4-5 uger, men jeg er altså ikke sikker, men jeg husker at en af hvalpene åd maling, og der var de lige begyndt at stavre rundt, bange blev jeg, men dyrlægen sagde jeg bare skulle skylde munden på hvalpen, og så var et ok  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #28 Dato: 23 April , 2008, 10:46 »
Når de er på benene, og kan holde balancen bare nogenlunde, så er de ved at være klar til fast føde, som moste fiskeboller og torskerogn, rørt op med A38 og godt med sukker til at begynde med, som så sies fra langsomt efterhånden,,,, men pas igen på at hun ikke forivre sig, lav det tyndt i starten, og lad hende smage.
Fortvivl ikke, de små spiser mikrominimalt så de skal nok få det de skal ha', og så en tår bagefter.

Om ikke længe kan de klare sig med en trøstetår efter maden. ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #29 Dato: 23 April , 2008, 18:15 »
Jeg synes det var svært at vænne hvalpene til mad. Deres mor havde fløde, så det var først den sidste uge da deres mor ikke gad dem mere, at de for alvor gik til den.
Hilsen Susanne