Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: langtidsklækning  (Læst 3825 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
langtidsklækning
« Dato: 05 ſeptember , 2012, 23:31 »
Min ene høne havde ruget 21dage i lørdags. I formidags kl :oækkede kylling nr4 så på dag 25  :blank: . Nu havde jeg ikke forventet der ville være liv i de resterende æg, men sørme om ikke der er endnu et æg der pipper. Jeg ved at alle æg er kommet under samtidig. Nogen ideer til hvorfor der er så stor forskel i klækning og hvoqtfor de klækker så sent? Det er jo dag 26 imorgen
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: langtidsklækning
« Svar #1 Dato: 05 ſeptember , 2012, 23:36 »
Koldblodshøne??

Spøg til side.

Det virker da lidt besynderligt, men jeg har ikke nogen bud på hvad der kan være forklaringen.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: langtidsklækning
« Svar #2 Dato: 06 ſeptember , 2012, 09:38 »
Hvis hønen har været af i længere tid ad gangen og temperaturen er faldet så kan det forlænge klækningen.
« Senest Redigeret: 06 ſeptember , 2012, 09:40 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: langtidsklækning
« Svar #3 Dato: 06 ſeptember , 2012, 10:07 »
Jeg har en høne, der er en halvdårlig skruk. Jeg har hende mistænkt for at være lidt smådement ::) Hun kan finde på at gå fra en redefuld æg ved middagstid og først lægge sig tilbage til aften. Men hun får kyllinger alligevel, bare lidt sent...

Behøver jeg at sige, at hun ikke får lov at ruge noget, der er vigtigt :D Som regel ruger hun på snydeæg og får daggamle fra maskinen. Som hønemor er hun nemlig så dyyyygtig :)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: langtidsklækning
« Svar #4 Dato: 06 ſeptember , 2012, 10:43 »
Jeg har ikke noget bud, men da en del af æggene er fra mig, kan jeg garantere, at de var helt friske, højst et par dage gamle, og de var opbevaret korrekt.
Når jeg har ruget æg fra samme stamme, har der været rigtig god befrugtning og stort set 100 % klækning lige omkring dag 21.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: langtidsklækning
« Svar #5 Dato: 06 ſeptember , 2012, 15:01 »
Der har været en god befrugtnin :og på  æggene og lige nu er der faktisk  2 æg mere der er ved og klække. Jeg ved at alle æg har været gode og friske , og hønen har ikke været væk fra reden i mere end maks  en halv  time hver dag. Jeg kunne måske godt gå erik mistænkt for og have  set i det med koldblodshønen. Ellers burde der vel ikke komme kyllinger med så mange dages forskel? Det er jo dag 26 idag.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: langtidsklækning
« Svar #6 Dato: 07 ſeptember , 2012, 14:04 »
Nå, jeg er ved og være kommet til den konklussion, at det må være begynder vanskeligheder fra hønens side , der har været årsag til det noget mærkelige rugeresultat. Inat er der klækket 2 æg, og lige pt er der skisme en sidste lille kyllerylle på vej! Er noget glad for jeg lige skulle læse de sidste 5 linier i et blad forleden aften, for rugemaskinen var slukket da der kom små pip dernede fra. Så status er at på dag 27 er der kommet 6 fine kyllinger og 1på vej. Skrukken går kun med 1 kylling som jeg er lidt i tvivl om, om jeg skal fjerne, og sætte sammen med de andre under varme lampen. Hun passer dem ikke alt for godt. Går uden og kigge efter dem, og lægger sig meget nødigt ned og varmer dem. Naturen er noget forunderlig ind i mellem.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk