Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Orange sortbåndet  (Læst 2672 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Orange sortbåndet
« Dato: 09 Marts , 2012, 14:06 »
Jeg har 4 små dv. wyandotter i farven orange sortbåndet. De er fra d. 16/2 og umiddelbart ligner de hinanden  i farve/aftegning..men burde det ikke være muligt at skelne høner fra haner i netop den farve..?
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Orange sortbåndet
« Svar #1 Dato: 09 Marts , 2012, 21:55 »
Hanerne vil rimeligt tidligt begynde at få farve ved halsbehænget og ryggen. (Da jeg ringede mine sidste år kunne jeg se forskel (ca. 7-8 uger gamle)
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Orange sortbåndet
« Svar #2 Dato: 11 Marts , 2012, 22:07 »
Ved de guld sortbåndede plejer vi at kunne kønsbestemme dem noget før og dette gør vi ved at kigge på brysttegningen. Her starter hanerne med at få nogle ensfarvede fjer eller nogle sorte fjer i nakken hvorimod hønerne beholder tegning på brystet og i halstegningen.
Dette kunne jeg forstille mig også galte de orange sortbåndede. Ud fra det kan vi kønssortere dem fra to uger og frem efter. De sene hanekyllinger kan senest ses når de er fire uger. Håber I kan se det på samme måde.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Orange sortbåndet
« Svar #3 Dato: 11 Marts , 2012, 23:40 »
Det vil jeg prøve at holde øje med, med mine kyllinger i år.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk