Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal der til - lokalklubber  (Læst 77528 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Zoro

  • Gæst
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #90 Dato: 21 Februar , 2011, 18:05 »
Men 40 gratis mm. er bedre end slet ingen...

Desuden er alle klubber/medlemmer velkomne til at skrive informative artikler, som sættes gratis i bladet.

@ Lene Lestat.

Kære Lene.

I betragtning af at ca. tre tusinde medlemmer betaler 500 kr. om året i kontingent til D.F.f.R. så syntes jeg jeg helt ærligt, at de alle har krav på at blive ordentligt informeret, igennem de spalter som findes for klubber og special klubber i det Grønne blad, uden at det koster en eneste krone for klubberne.

NB: D.F.f.R. skal i fremtiden til at lære at være mere service orienteret, hvilket er en helt naturlig del af et viden samfund, hvor borgerne stiller krav til bedst mulig information på alle områder.

NB: Artiklerne som du omtaler, har ligesom ikke noget med klub, og special klubs information at gøre.

Med Sportslig Hilsen Lugovets.

 
« Senest Redigeret: 21 Februar , 2011, 18:21 Fra Jørn Clevin »

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #91 Dato: 21 Februar , 2011, 18:28 »
Det er jo ikke det grønne blad, der skal gører klubbernes arbejde

der kan faktisk stå en del på de mm der er gratis  /o

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #92 Dato: 21 Februar , 2011, 18:30 »
Inden denne egentlig så gode tråd bliver dækket af mudderkast, så tror jeg at jeg liiiiige vil forsøge
At bringe den lidt tilbage til hvad den handlede om... Så må du, Jørn, jo starte en tråd om hvad hovedforbundet bør og ikke bør gøre.

Jeg er slet ikke i tvivl om at klubberne står for at blive nød til at udvikle sig på en mere udfarende måde.
Men det er, undskyld mig, fanme ikke kun de "sure gamle" mænd der sidder i bestyrrelsen.  Det er alle medlemmers opgave at formidle klubben til potentielle medlemmer. Se bare hvad de formåede på Fyn... et par medlemmer lagde Tine Storm Olsen i lænker og nærmest tvang hende med til et klub arrangement... og sørme om ikke de fik et nyt medlem ud af det...
At være medlem af en klub er at være medlem af et fællesskab.... skal fællesskabet fungere, så må fællesskabet være synlige for omgivelserne.  Og det kan man altså være på ret mange måder.  Så er der så nogle få i hver klub som har fået det tillidshverv at sidde i en bestyrrelse, en bestyrrelse som MEDLEMMERNE har valgt... nåååå man glemte at komme til generalforsamlingen? Jamen så har man sq at affinde sig med situationen ind til næste valg hvor man jo så passende kan stille op selv. I mellemtiden kunne man jo gøre sit til at udvikle klubben... men på en konstruktiv og saglig måde.

Jeg er medlem af to Klubber, en klub som er rimeligt med og en klub som imø ikke er.  Til sidste generalforsamling i førstnævnte klub havde jeg forinden Generalmødet skrevet et meget langt brev til bestyrrelsen om alle mine ideer. JEg tilbød også at de gerne måtte foreslå mig til bestyrrelsen... Det undlod de så... (gad vide hvad de var bange for ;) ) Men det jeg ville sige med alt dette er at få dog fingeren ud af fiskanalen hvis I vil noget med jeres klubber... JEg syntes egentlig bingo var en ganske fin ide... men så skulle det også være for ikke medlemmer, på den måde kunne man jo få lidt mammom i kassen og hvis man er lidt i god tid, så kan man jo hente en del sponserede gevinster.... Og så sæt et par medlemsskaber af klubben på også.... :)

Men alfa omega er at klubben er synlig... på nettet, i pressen og i lokalsamfundet.  Men det er ikke kun bestyrrelsens opgave.  Men det er en del af bestyrrelsens opgave at få medlemmerne til at få et tilhørsforhold til klubben....involver, medlemmerne, uddeliger opgaver.

Jeg har en masse mere at sige til dette emne,..... men jeg skal tisse, så lukker for nu.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #93 Dato: 21 Februar , 2011, 18:38 »
god tur Wanda  ;D

Offline Willy Littau

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 215
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #94 Dato: 21 Februar , 2011, 19:20 »
Kære Jørn
En masse klubber og specialklubber udsender selv hvert år 2-3 små skrifter, hvor de orienterer deres medlemmer og bruger på den måde 2-3.000,- kr årligt. Andre aktive klubber og specialklubber bruger det grønne blad til at skrive deres orientering til deres medlemmer og betaler ekstra kr. 300,- til det grønne blad.
Det grønne blad er ikke gratis at trykke og udsendelse er også en dyr post - tænk blot på hvad det koster at sende et brev.

Med tilbage til tråden klubber - mange af de skrevne ting er måske rigtige nok, men jeg forstår ikke folk - hvorfor melder de sig ikke ind - de har ikke tid - men de har tid til at deltage i en masse på forum.
Vil man ændre må man selv stille op og fremme de gode ideer.
De gamle mænd tager gerne imod hjælp og afløsning, hvis der er nogen som vil yde et stykke arbejde - og ikke bare være modsat.
Så mød op, deltag i debatten, kom med nye ideer - vær inspiration til bestyrelsen og hele medlemsskaren - og tilbyd din hjælp.
Husk lige at den med hjemmesiden ikke var en fjerkræklub - de havde sagt ja - og ventet på at se hvad du kunne lave. Men ...
Hvor var forumdagen, hvis det ikke var for hjælp fra de lokale klubber i den del af landet.
Venlig hilsen
Willy Littau, formand D.F.f.R.


Zoro

  • Gæst
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #95 Dato: 21 Februar , 2011, 19:31 »
Inden denne egentlig så gode tråd bliver dækket af mudderkast, så tror jeg at jeg liiiiige vil forsøge
At bringe den lidt tilbage til hvad den handlede om... Så må du, Jørn, jo starte en tråd om hvad hovedforbundet bør og ikke bør gøre.

Jeg er slet ikke i tvivl om at klubberne står for at blive nød til at udvikle sig på en mere udfarende måde.
Men det er, undskyld mig, fanme ikke kun de "sure gamle" mænd der sidder i bestyrrelsen.  Det er alle medlemmers opgave at formidle klubben til potentielle medlemmer. Se bare hvad de formåede på Fyn... et par medlemmer lagde Tine Storm Olsen i lænker og nærmest tvang hende med til et klub arrangement... og sørme om ikke de fik et nyt medlem ud af det...
At være medlem af en klub er at være medlem af et fællesskab.... skal fællesskabet fungere, så må fællesskabet være synlige for omgivelserne.  Og det kan man altså være på ret mange måder.  Så er der så nogle få i hver klub som har fået det tillidshverv at sidde i en bestyrrelse, en bestyrrelse som MEDLEMMERNE har valgt... nåååå man glemte at komme til generalforsamlingen? Jamen så har man sq at affinde sig med situationen ind til næste valg hvor man jo så passende kan stille op selv. I mellemtiden kunne man jo gøre sit til at udvikle klubben... men på en konstruktiv og saglig måde.

Jeg er medlem af to Klubber, en klub som er rimeligt med og en klub som imø ikke er.  Til sidste generalforsamling i førstnævnte klub havde jeg forinden Generalmødet skrevet et meget langt brev til bestyrrelsen om alle mine ideer. JEg tilbød også at de gerne måtte foreslå mig til bestyrrelsen... Det undlod de så... (gad vide hvad de var bange for ;) ) Men det jeg ville sige med alt dette er at få dog fingeren ud af fiskanalen hvis I vil noget med jeres klubber... JEg syntes egentlig bingo var en ganske fin ide... men så skulle det også være for ikke medlemmer, på den måde kunne man jo få lidt mammom i kassen og hvis man er lidt i god tid, så kan man jo hente en del sponserede gevinster.... Og så sæt et par medlemsskaber af klubben på også.... :)

Men alfa omega er at klubben er synlig... på nettet, i pressen og i lokalsamfundet.  Men det er ikke kun bestyrrelsens opgave.  Men det er en del af bestyrrelsens opgave at få medlemmerne til at få et tilhørsforhold til klubben....involver, medlemmerne, uddeliger opgaver.

Jeg har en masse mere at sige til dette emne,..... men jeg skal tisse, så lukker for nu.

@ Wanda.

Kære Wanda.

Jeg kan da ikke se at der er nogen grund til at starte en anden tråd ? D.F.f.R.s Topstyring af såvel regler og arbejds betingelser for lokal klubber, og special klubber, taler da deres helt eget sprog.

Hilsen fra Jørn.

« Senest Redigeret: 21 Februar , 2011, 20:14 Fra Jørn Clevin »

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #96 Dato: 21 Februar , 2011, 20:07 »
En anden god ide til klubberne var elektroniske nyhedsbreve... de koster ikke noget i produktion, kun lidt tid, og det gode ved de elektroniske nyhedsbreve er at man kan bruge farver, billeder og en masse uden det koster ekstra i trykken :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline oto

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 15
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #97 Dato: 21 Februar , 2011, 21:01 »
Hvad skal der til?

Modernisering – Centralisering – Rationalisering.

Nøgleordet er information – let tilgængelig – rettidig – præcist og billigt.

Det er tid til nytænkning. Faldende medlemstal og dårlig økonomi.

Sammenlæg de nuværende landsforeninger for fjerkræ, duer og kaniner og dan landsforeningen for hobbydyr (der kan også være plads til andre smådyr). Én stor landsdækkende forening.

Al information foregår på foreningens hjemmeside, medlemmerne har total adgang med personligt log-in og password. Kommunikation mellem foreningen og medlemmerne foregår pr. e-mail – også udsendelse af regninger. Trykning af blade og forbruget af porto ophører. Bladet / blade lægges ud på hjemmesiden (log-in).

Lokalklubberne kan informere ubegrænset på hjemmesiden.

Fjerkræforum og andre tilknyttes den samme hjemmeside.

Her er givet en række bolde op – flere skal i spil, men uden nytænkning og forandringsvilje går det kun én vej – den vej hønsene skra….

Mvh.

OTO

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #98 Dato: 21 Februar , 2011, 22:14 »
Nu er det stadig væk ikke alle som har computer.

Og når klubben, skal meddele noget til deres medlemmer, så sendes der blade eller breve ud, så ALLE medlemmer får det at vide og ikke kun dem som er medlem i DFfR.

DFfR´s regler er nu ikke så svære at leve under.

Og Wanda, jeg giver dig ret, tænk hvis hvert medlem kunne skaffe bare et nyt medlem.

Klubbens bestyrelse bliver nu også valgt af medlemmerne (dem som gider at møde op til generalforsamlingen) ligeledes med DFfR bestyrelse på repræsenttantskabsmødet.

« Senest Redigeret: 21 Februar , 2011, 22:44 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #99 Dato: 21 Februar , 2011, 22:40 »
Det er også både godt og ondt med internettet, godt fordi information kan spredes til hele verden og måske også godt for nogen, at man kan være anonym eller udgive sig for den man vil være.

Dårligt fordi det gør folk forvente (for de kan få "det hele" serveret uden at skulle ud og selv gøre en indsats). Og dårligt fordi det gør folk bange for at tage personlig kontakt, når de så endelig vover sig ud.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #100 Dato: 22 Februar , 2011, 01:42 »
Enig Lene, internettet er godt og skidt, - og vi bliver måske dårligere til den fysiske kontakt. Til gengæld vil mange flere være i et fællesskab grundet internettet. Mange der ellers ville være tilbagetrukne og måske bange er med i et socialt netværk via internettet.  :)
Men det er en anden diskussion. Internettet er her, og derfor må vi lære at benytte det. Ingen udvej!
Selvfølgelig skal der være plads til ikke at have computer. Det melder man jo bare ud, og får så brev i stedet for mail.
Faktisk synes jeg, at forslaget om en landsforening er helt den rette vej. /o
Tænk i f.eks. idrætsforeninger. Alle de lokale foreninger er alle i landsforeningen, DGI. De har så repræsentanter i landsforeningen, så alle er en del af ledelsen. Der er desuden specialudvalg for ældreidræt, gymnastik, badminton osv. Måske skulle det tages op!
Men som med al frivillig foreningsarbejde i Dk, skal der være ildsjæle. Nogen der har lyst, vil arbejde og bruge tid på det. Og nutidens samfund og livsførelse er travl og intens.
Jeg synes iøvrigt ikke, at man skal bebrejde nogen, at de her kommer med gode ideer, ris og ros - til trods for at de ikke selv er i bestyrelsen. Jeg selv er glødende fortaler for det frivillige foreningsliv. Kæmpe respekt for de frivilliges store arbejde.
Men 2 børn med adhd, fuldtidsarbejde med skiftende vagter, et ikke færdigbygget hus og en familie der er vigtigst. Så må man prioritere. Desværre for mig - og desværre for alle de mange andre, der også gerne vil give en hånd, men ikke har ressourcerne. 
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #101 Dato: 22 Februar , 2011, 12:11 »
Tænker lidt. Jeg tror ikke at der er nogle af dem der er i vores klub som kan finde ud af at lave en hjemmeside. Jeg kan selv lige til nød programmere en, men så heller ikke mere end det, da vi endnu ikke har beskæftiget os ret meget med det i IT. Vil en hjemmeside som 123.hjemmeside.dk være en god nok løsning?

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #102 Dato: 22 Februar , 2011, 12:39 »
Kig her, Mikkel - det er et eksempel på en fin 123-hjemmeside for en lokalklub.

www.silkeborg-fjerkraeklub.dk

Og der findes sikkert flere - det var bare lige den, jeg kunne huske.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #103 Dato: 22 Februar , 2011, 12:39 »
123.hjemmeside er nemt - okay det koster penge - men det er så nemt at alle kan være med.  
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #104 Dato: 22 Februar , 2011, 12:45 »
Lene har ret!

Jeg har netop lavet en 123 hjemmeside selv. Og når jeg kan, kan alle. Det er sikkert.

Når man tegner abonnement for et helt år  af gangen, koster den alt ialt 598 kr  (pr år. ) (50 kr pr måned - under to pakker cigaretter)

Der findes billigere hjemmesider - de kan helt sikker laves mere avancerede end 123, men det er også sværere og kræver mere tid og it-erfaring.

« Senest Redigeret: 22 Februar , 2011, 12:50 Fra Susanne »