Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal der til - lokalklubber  (Læst 77543 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #60 Dato: 19 Februar , 2011, 16:08 »


Hvis dem der er faldet i søvn ikke bliver vækket og rusket op i kommer det da ikke videre.

Hvis der er noget der ikke virker skal det da netop frem, der sidder garanteret mange fra bestyrelserne i de forskellige klubber og læser med, og hvis de efter at have læst de mindre positive indlæg, tænker, måske er der lige noget vi skal have set på ved lejlighed, så har det da virket.

Hvis der bare roses, kan man de jo bare læne sig tilbage, folde hænderne over brystet og nikke, ja ja det går jo godt.

'Selvfølgelig er der da mange klubber det går godt, men det er jo heller ikke dem vi er efter, vel.

I vores lokale klub ville jeg melde mig ind og betale kontingentet på udstillingen, det kunne jeg ikke,
så kom der nogle papirer uden girokort, så mail til rette vedkommende, jeg kunne så betale på generalforsamling, jeg bad så om girokort da jeg var forhindret i at komme til generalforsamling, der kom ingen girokort, men min søde kusine betalte så for mig på g.f..
Hvis det skal være så besværlig at blive medlem, så forstår jeg godt at der mangles medlemmer. Det her er da forhåbentligt en undtagelse og nogle ting der er gået galt.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #61 Dato: 19 Februar , 2011, 16:10 »
Lene, hvor læser vi da tingene forskelligt  :D

Jeg er blevet en del klogere - jeg var en af dem, der troede, at klubberne nærmest kun var for raceavlere - og det kan jeg høre er helt forkert. hvor er det da dejligt  /o

Og jeg ved, at skulle der komme et nyt medlem i vores klub, som ikke har racehøns, men som bare kommer for fælleskabet om høns, vil jeg gøre, hvad jeg kan for at han/hun skal føle sig rigtig velkommen.

Og jeg synes også det fremgår meget tydeligt, at klubberne er vidt forskellige - både med alders- og kønsfordeling, om de er fremme  i skoene it-mæssigt eller ej, om der er plads til nytænkning eller ikke.

Hurra for det!

Jeg synes, det har været (er) en fantastisk tråd - fyldt med overvejelser, synspunkter og ideer. Og kun ved at lytte til hinanden kan vi blive klogere. Det er jeg i hvertfald blevet  :D

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #62 Dato: 19 Februar , 2011, 16:27 »
Hvis dem der er faldet i søvn ikke bliver vækket og rusket op i kommer det da ikke videre.

Hvis der er noget der ikke virker skal det da netop frem, der sidder garanteret mange fra bestyrelserne i de forskellige klubber og læser med, og hvis de efter at have læst de mindre positive indlæg, tænker, måske er der lige noget vi skal have set på ved lejlighed, så har det da virket.

Hvis der bare roses, kan man de jo bare læne sig tilbage, folde hænderne over brystet og nikke, ja ja det går jo godt.

'Selvfølgelig er der da mange klubber det går godt, men det er jo heller ikke dem vi er efter, vel.

Jeg havde også mine tanker ved at skrive den lange smøre som jeg gjorde, men kom også frem til at jeg med indlægget kunne "ryste" nogen "gamle rotter" til at tænke nyt.

Jeg ved godt at mange klubber fungerer fint, men når man så læser et indlæg som Mikkel S. 's indlæg må jeg sige at jeg er glad for at jeg skrev indlægget. Det er jo ikke de klubber hvor tingene fungerer som jeg er efter men de klubber hvor nytænkning bliver stoppet med sætningen: "Sådan har vi aldrig gjort så hvorfor begynde nu?" og som så bagefter brokker sig over at de ikke kan tiltrække nye medlemmer.
Man bliver nød til at lave et stort PR-arbejde hvis klubberne skal overleve idag og ja, med arbejde, hus, børn, dyr og andre fritidsinteresser skal der virkelig slås på tromme for at folk kommer op af stolene og melder sig til.
Jeg vil heller ikke lægge skjul på at jeg ikke selv er medlem nogen steder andet end de steder hvor tingene foregår på nettet, men det er så netop p.g.a. børn, hus, mand, kronisk sygdom osv. der gør at jeg ikke vil melde mig til, for jeg mener netop, at melder man sig til i en klub må man også møde op og gøre et arbejde og det har jeg desværre hverken tid eller psykisk overskud til.

3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #63 Dato: 19 Februar , 2011, 16:30 »
Man kan jo sige, at hvis klubben har mange medlemmer, kan arbejdsbyrden jo blive mindre pr. medlem, sådan gennemsnitligt set...  :)
Mvh Marianne

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #64 Dato: 19 Februar , 2011, 16:32 »
Vil lige understrege at jeg ikke har noget negativt at sige om min klub generelt, bare at der burde være flere medlemmer og at der burde være lidt mere til at tiltrække folk :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

GKV

  • Gæst
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #65 Dato: 19 Februar , 2011, 16:47 »
Og måske skulle vi give alle de "gamle mænd" og sammenspiste personer en Tak for det arbejde de gør og håbe på, at de vil lade sig modernisere, lige så stille hen ad vejen!!!

Andre har jo masser af ideer, men job, ægtefælle, børn, andre interesser, og, og ja, listen er lang, så de har ikke tid, men man kan melde sig ind kan man og støtte op om sin lokale klub. Vil man så mere må man gå til makronerne.

VH Gunni.

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #66 Dato: 19 Februar , 2011, 16:49 »
Jeg har før været med til udstillinger af hobbydyr, der sad da altid et par stykker ved bordet indenfor døren og solgte kataloger, og som det naturligste spurgte, når folk var på vej ud, om de evt. havde lyst til at blive medlem, det gav altså en hel del.
Og det koster kun lidt tid.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #67 Dato: 19 Februar , 2011, 16:50 »
@Mikkel:
Jeg mente heller ikke at der er noget i vejen med din klub /o, men synes alligevel at det er ærgeligt at i ikke har flere medlemmer end i har. :-[

- og ja, de klubber som trods alt er i Danmark skal da have tak fordi de er her og for det store arbejde som de trods alt gør.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #68 Dato: 19 Februar , 2011, 16:59 »
Og måske skulle vi give alle de "gamle mænd" og sammenspiste personer en Tak for det arbejde de gør og håbe på, at de vil lade sig modernisere, lige så stille hen ad vejen!!!

Andre har jo masser af ideer, men job, ægtefælle, børn, andre interesser, og, og ja, listen er lang, så de har ikke tid, men man kan melde sig ind kan man og støtte op om sin lokale klub. Vil man så mere må man gå til makronerne.

VH Gunni.

Med nutidens ord, software skal opdateres. ;D

Kodeoret kan mange gange være, uddeleger, det er nemmere med mange hænder der laver lidt end få hænder der laver meget.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #69 Dato: 19 Februar , 2011, 17:12 »
hørt Gunni /o

Det er ganske korrekt, at vi ikke må glemme, at "de gamle mænd" lægger et stort stykke arbejde i klubberne. Og vil vi nye mere/andet, må vi jo træde i karakter
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #70 Dato: 19 Februar , 2011, 17:27 »
Nej, det er jo lige det man ikke forstår. Jeg havde endda købt domænet, og lavet et par enkelte sider til dem, men svaret var alligevel nej tak. Det er vel 4 år siden nu, og på forsiden står såmænd stadig "Siden er under opbygning". ::)

www.aktivistforeningen.dk

Så er det s.. svært at komme videre /d

Efter at have gennelæst hele tråden igen kan jeg kun komme til denne forklaring på hvorfor klubberne ikke har flere medlemmer og hvorfor folk ikke melder sig ind:

Ikke nok oplysning om foreningerne og hvad man får for pengene samt ingen reklame for foreningerne.
« Senest Redigeret: 19 Februar , 2011, 17:30 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #71 Dato: 19 Februar , 2011, 18:09 »
Der skal ikke roses bare for at rose og uden grund. Det var ikke sådan ment.

Men istedet for at spørge om "hvad jeg får ud af klubben" så kan man spørger "hvad forventer jeg af klubben".

VIL man komme til de forskellige arrangementer, vil man benytte sig af klubbens tilbud, som f.eks vaccination ? Eller vil man bare støtte klubben som passiv medlem, så de får hjælp til de forskellige arrangementer fremover, ligesom lidt som når man sender penge til f.eks Afrika.
Disse medlemmer findes også og dem er der bestemt også plads til.

Og ja det tager tid, det gør det også for os, som sidder i bestyrelserne rundt omkring i landet. Vi bruger tid på møder, interne, som eksterne, P.R arrangementer, vaccinationsdage, udstillinger, kontakt til diverse myndigheder, internettet osv. listen er lang .

Der går mange weekender og aftner og vi har også familie, job, problemer, hus osv.

Alt sammen er drevet af interessen og lysten for at gøre noget for klubben og fjerkræet.

Og ja det er nok et sidespring, for denne tråd handler jo kun om de passive klubber.....  ;) ;D





« Senest Redigeret: 19 Februar , 2011, 18:24 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #72 Dato: 19 Februar , 2011, 18:35 »
Jean, det var lige så meget så eventuelle medlemmer af klubben ikke skulle tro at jeg ikke brød mig om den, når jeg er rigtig glad for den :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline John Jacobsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #73 Dato: 20 Februar , 2011, 13:02 »
Tak Marianne! Sikke en dejlig tråd du har startet her!  /o

Jeg vil også give mit bud på, hvorfor man skal være medlem af DFfR, lokal- og specialklubber, hvis man har kønne høns i haven. Det er af den simple grund, at det vil man ikke kunne blive ved med, hvis ovennævnte foreninger dør, for så er Raceavlerne og Raceavlen væk og så dør racerne ud!
Så kan det godt være at klubberne for tiden er i et vadested med "gamle mænd", uden meget lyst til at starte opdatere hjemmesider om hyggehønsehold.
- Det er der jo heller ikke grund til, når vi jo heldigvis har Fjerkræforum. Længe leve det!  *o
Men "passive" medlemmer er vigtige. De er med i klubbernes indtægtsgrundlag, som muliggør de ellers oftest underskudsgivende udstillinger, som er udstillernes/alvernes højdepunkt. Mange klubber tænker i, hvad de skal gøre for at aktivere de passive medlemmer og mange her i tråden kan ikke se nødvendigheden af at melde sig ind i. 
Selvfølgelig er der mange steder stadig mulighed/grund til for forbedringer - min klub en ingen undtagelse.

Man sikrer sig muligheden for, også i fremtiden og for fremtidige generaationer, at kunne skaffe sig den ene kønne racehøne/-hane til haven man lige drømmer om, ved at støtte, ved at være medlem.

Det er en slags fødekæde...
Racehøns eksistens er afhængige af Racefjerkræavlere
Racefjerkræavlere er motiverede af udstillinger
Udstillinger arrangeres af klubber
klubber er afhængige af medlemmer
- meld dig ind et eller flere steder, hvis du vil sikre racedyrenes overlevelse..
--ñ--
Avler og udstiller af: Australorps i sorte, blå-randtegnede, moskusænder i sort broget
-og ejer af en dejlig brun labrador ;)

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304
Sv: Hvad skal der til - lokalklubber
« Svar #74 Dato: 20 Februar , 2011, 13:30 »
FLOT skrevet John, og længere er den ikke ;)