Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: transport  (Læst 2408 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
transport
« Dato: 27 April , 2008, 21:35 »
Hej
Min søster skal have 6 af mine små kyllinger her på torsdag. De er 1 dag gammel nu så på torsdag er de jo ikke varmefrie. Hvad er den bedste måde at transportere dem på? Vi skal køre i ca 3-4 timer.
« Senest Redigeret: 27 April , 2008, 21:38 Fra Sussexmor »
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: transport
« Svar #1 Dato: 27 April , 2008, 22:01 »
Hvis de står inde i kabinen (og ikke hvor der er træk) så burde der ikke være nogen problemer!
Hvis du alligevel vil give dem noget varme så kan du putte noget korn i en pose, evt. en stof pose, og putte denne i micro ovnen. Varmen holder sig forholdsvis længe i kornet på denne måde. Nogen steder (plejehjem o.lign.) bruger man denne metode som et varmt omslag på ømme muskler eller lignende.
En anden metode var at have noget varmt vand i en termokande og hælde noget i en varmedunk et par gange undervejs.
Men som jeg startede med at skrive så tror jeg nu sagtens at de kan klare sig de 3-4 timer uden anden varme ende det de selv afgiver.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: transport
« Svar #2 Dato: 27 April , 2008, 22:35 »
Godt mange tak.  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: transport
« Svar #3 Dato: 01 Maj , 2008, 11:34 »
Hvad er bedst at transportere dem i? En skotøjskasse evt. ? med eller uden låg?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: transport
« Svar #4 Dato: 01 Maj , 2008, 12:03 »
En lille æske kasse med ventilation. Er det køligt så skal kassen ikke være for stor, så kan kyllingerne holde varmen ved at de sidder tæt. Er der varmt i bilen, så vælg en lidt større æske/kasse, så der er luft nok.

Jeg vil sætte låg på, da kyllinger kan hoppe pænt højt. Men god ventilation er det vigtigste. Vare turen lang tid en varm dag, så hold en pause undervejs og tilbyd vand.

Men ingen vand og mad i kassen hele tiden. Det bliver et frygteligt svineri.
Hilsen Susanne