Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Dråber  (Læst 2691 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Dråber
« Dato: 24 April , 2008, 17:04 »
Midt i min eksamens-opgaveskrivning, var jeg lige en tur på america thisteds hjemmeside og der så jeg det her:

AMERICA Drop-Lop (Dråber) (D)

Parfumeprodukt med virkning mod lus og lopper. Velegnet til duer samt mindre fjerkræ. 1 til 2 dråber dryppes på huden 2 til 3 gange årligt. Flasken indeholder 50 ml., hvilket svarer til ca. 1000 dråber. Indhold: Propylenglucol, hvidløgsekstrakt, lavendeludkog og stabilisator.

Er det ikke de dråber, der har været snak om var så godt, men var udgået af handelen??
hvis ikke er der så nogen der har erfaringer med det her?

 
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Dråber
« Svar #1 Dato: 24 April , 2008, 17:05 »
Drop Lop erstattede Anti Utøj, som var knald godt. Jeg har ikke selv prøvet Drop Lop, da jeg har hørt det ikke virker  ???
Hilsen Susanne

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Dråber
« Svar #2 Dato: 24 April , 2008, 17:07 »
Ja så skulle jeg jo lige prøve søgefunktionen...og faldt over det Susanne har skrevet før om drop lop.

Nogen andre der har erfaringer med det?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Dråber
« Svar #3 Dato: 24 April , 2008, 18:19 »
Der var flere der skrev om det for nogle år siden, at det ikke virkede.

Min snusfornuft siger mig at utøj er ligeglade med lavendel og hvidløgsduft - har man lugtet til en hønselort, så lugter de langt værre og det holder ikke utyskerne væk ;D ;D ;D

hønenlulu

  • Gæst
Sv: Dråber
« Svar #4 Dato: 24 April , 2008, 20:28 »
Jeg har brugt dråberne siden sidste sommer og de ser da ud til, at de virker forebyggende. I hvert tilfælde er minde gokker ikke plaget af noget. Men om det er held, eller om det er dråberne eller om det er hvidløgspulveret, som de får blande i hønseguff, når de får det sporadisk, det ved jeg selvfølgelig ikke.